Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

HARTA natalităţii în rândul mamelor adolescente: Din 749 de mame cu vârsta sub 15 ani, 29 sunt deja la a doua naştere. Peste 18.000 de mame au sub 19 ani

Salvaţi Copiii continuă programul Fiecare îmbrăţişare vă face mai puternici de sprijinire a mamelor şi a nou-născuţilor

Bucureşti, 23 februarie 2021: România dă aproape un sfert (23%) din mamele minore ale Uniunii Europene, potrivit EUROSTAT (1). Cele mai recente date comunicate de Institutul Naţional de Statistică (INS) arată că dintre cele 199.720 de naşteri din 2019, 749 provin de la mame cu vârsta sub 15 ani şi 17.933 de la mame cu vârsta între 15-19 ani. Salvaţi Copiii România continuă programul de combatere a mortalităţii infantile, prin sprijin activ acordat pentru peste 100.000 de mame din 74 de maternităţi din toată ţara, prin campania Huggies. Fiecare îmbrăţişare vă face mai puternici, derulată cu sprijinul Kimberly-Clark şi Ogilvy România.

În ceea ce priveşte repartizarea pe judeţe, datele arată că judeţele cu cele mai multe mame adolescente sunt:

* Mureş - 931
* Dolj - 838
* Braşov - 830
* Iaşi - 733
* Bacău - 722

La polul opus, judeţele cu cele mai puţine mame adolescente:

* Brăila - 248
* Mehedinţi - 234
* Caraş-Severin - 209
* Gorj - 190
* Tulcea - 187

Dintre cele 749 de mame cu vârsta sub 15 ani, 720 se aflau la prima naştere, iar 29 la a doua naştere. Pe segmentul 15 - 19 ani, dintre cele 17.933, 13.291 se aflau la prima naştere, în vreme ce 3.851 se aflau la a doua naştere, 710 la a treia naştere, 70 la a patra naştere şi 11 la cel de-al cincilea copil.

*

(1) Cele mai recente date centralizate la nivel european, 2018.

*

Situaţia este cu atât mai critică, cu cât mai puţin de două procente dintre mamele adolescente spun că au interacţionat cu serviciile publice de asistenţă socială, potrivit unei anchete sociologice realizate de Salvaţi Copiii România în 2020.

"Distanţa mare faţă de cabinetele medicale şi lipsa resurselor pentru a plăti transportul, precum şi lipsa de informaţii cu privire la ce servicii medicale ar trebui accesate în timpul sarcinii împiedică multe adolescente însărcinate din zonele rurale defavorizate să meargă la medic şi de multe ori acestea aşteaptă până când situaţia se înrăutăţeşte sau recurg la auto-medicaţie în timpul sarcinii. Aceste mame trebuie susţinute suplimentar, astfel încât nici ele, nici nou-născuţii să nu fie puşi în situaţii de risc", spune Gabriela Alexandrescu, Preşedinte Executiv Salvaţi Copiii România.

Prezentă la dezbaterea organizată de Salvaţi Copiii România, Secretarul de Stat în Ministerul Sănătăţii Dr. Andreea Moldovan a subliniat importanţa programelor de educaţie în prevenirea sarcinilor adolescentine: "Factorii de influenţă sunt grupaţi în trei categorii, cei care ţin de familie, cei care ţin de educaţie şi cei care ţin de autoritatea publică locală. Partea de autoritate publică locală poate fi mai mult întărită şi implicată în această ecuaţie. Ce se poate face? O revizuire a cadrului legal, e important să implicăm tinerii, e important să colaborăm instituţional şi interinstituţional. E o problemă care ne interesează pe toţi şi rezolvarea trebuie să vină tocmai din această colaborare. E un apel pe care îl fac".

La dezbatere au fost prezenţi şi:

* Dna. Lidia Manuela Onofrei, Coordonator Naţional al Activităţii de Asistenţă Medicală Comunitară, Ministerul Sănătăţii
* Prof. Dr. Maria Stamatin, Şef Secţie Neonatologie, Spitalul Clinic Obstetrică-Ginecologie "Cuza Vodă" Iaşi
* Conf. Dr. Livia Ognean, Şef Secţie Neonatologie Spitalul Clinic Judeţean Sibiu
* Dr. Adriana Dan, Şef Secţie Neonatologie, Spitalul Universitar de Urgenţă Bucureşti
* Prof. Dr. Gabriela Olariu, Şef Secţie Neonatologie Spitalul Clinic Obstetrică-Ginecologie "Dr. Dumitru Popescu" Timişoara
* Psih. Daniela Hofnar, Departamentul de Psihologie Spitalul Universitar de Urgenţă Bucureşti

Campanie de educare şi informare a mamelor din România

În acest context, Salvaţi Copiii România, alături de Kimberly-Clark, derulează o amplă campanie de informare şi educare a mamelor, la nivel naţional.

Până în prezent, 70.000 de mame din cele 74 de maternităţi din toată ţara, incluse în campanie, au beneficiat de susţinere. În total, până la sfârşitul lunii martie, 100.000 de mame vor primi kit-uri suport cu produse şi materiale informative pentru îngrijirea nou-născuţilor şi vor beneficia de sesiuni de educaţie medicală cu privire la îngrijirea nou-născuţilor, combaterea depresiei postnatale şi importanţa îmbrăţişărilor pentru dezvoltarea nou-născutului şi sănătatea mamei după naştere.

"Credem cu tărie că o bună informare a viitorilor părinţi poate face o diferenţă uriaşă în dezvoltarea ulterioară a copiilor, iar crearea unor astfel de programe complexe, care să integreze componenta medicală, educaţională, dar şi psihologică este esenţială în acest sens. Ne bucurăm că prin intermediul acestui proiect, realizat în parteneriat cu Salvaţi Copiii, am reuşit să venim în sprijinul mamelor şi al nou-născuţilor din România şi ne dorim ca pe viitor să atingem un număr cât mai mare de beneficiari", au menţionat reprezentanţii Kimberly-Clark.

Din punct de vedere statistic, o femeie din opt este supusă riscului apariţiei depresiei postnatale (depresia postpartum), risc crescut în cazul mamelor adolescente. De asemenea, mai mult de 50% dintre femeile care dezvoltă o formă de depresie postnatală nu se prezintă la medic şi nu primesc tratament de specialitate sau îndrumări despre ce metode trebuie urmate pentru ameliorarea simptomelor.

Până la sfârşitul anului, în cadrul campaniei de educare şi informare a mamelor, 16.200 de mame vor avea acces în maternităţi la o metodă alternativă de informare medicală, prin intermediul videoclipurilor educative transmise cu ajutorul sistemelor de comunicare video ce sunt montate câte unul/salon. Mai mult, mamele vor avea posibilitatea de a adresa întrebări specialiştilor cu privire la sănătatea şi îngrijirea nou-născutului, dezvoltarea armonioasă a acestuia prin îmbrăţişări şi combaterea depresiei postpartum.

Spitalele ce beneficiază de sisteme de comunicare video sunt: Spitalul Universitar de Urgenţă Bucureşti, Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Târgu-Mureş, Spitalul Clinic Municipal de Urgenţă Timişoara, Spitalul Clinic de Obstetrică-Ginecologie Cuza-Vodă Iaşi, Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Cluj-Napoca, Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Sibiu.

DATE DE CONTEXT

- O treime dintre decesele copiilor sub un an pot fi prevenite prin dezvoltarea de programe suport pentru mame şi copii şi prin dotarea maternităţilor şi secţiilor de nou-născuţi cu echipamente medicale performante.

- Din 2010, Salvaţi Copiii a dotat 100 de unităţi sanitare, în 41 de judeţe ale ţării, cu 830 de echipamente medicale, pentru salvarea a 100.000 de prematuri şi copii, investind 6 milioane de Euro.

- În cadrul programului de reducere a mortalităţii infantile, Salvaţi Copiii a creat o reţea de incluziune socială şi combatere a sărăciei prin asigurarea de servicii integrate (medicale, sociale, educaţionale) la nivel local, astfel ajutând la creşterea accesului la servicii sustenabile şi de calitate pentru mame, gravide, gravide minore şi copii până în 5 ani în 14 judeţe. Până în prezent, 56.000 de beneficiari au fost susţinuţi în cadrul programului.

- În contextul pandemiei, 57 de unităţi medicale şi de îngrijire pacienţi şi 79 de cabinete de medicină de familie au primit echipamente de protecţie şi aparatură performantă. Peste 6.800 de cadre medicale au fost astfel sprijinite în lupta contra pandemiei cu peste 273.609 echipamente şi materiale medicale indispensabile.

ZID PENTRU SPITALE, cu 3,5% din impozitul pe venit

Toţi cei care doresc să se implice pot trimite formularul de redirecţionare a 3,5% din impozitul pe venit la adresa sustinator@salvaticopiii.ro, pentru dotarea maternităţilor şi secţiilor de pediatrie din România cu echipamente medicale performante. Termenul limită de depunere este 25 mai, iar formularul se poate descărca de aici: www.salvaticopiii.ro/redirectioneaza.

Pentru mai multe informaţii, persoana de contact: Silvia Burcea, manager proiect, email: silvia.burcea@salvaticopiii.ro.

*

Despre Salvaţi Copiii:

De 31 de ani, Salvaţi Copiii România construieşte programe sociale, politici publice şi practici solide în beneficiul copilului din România. Expertiza şi complexitatea proiectelor la nivel naţional fac din organizaţie o instituţie socială esenţială, al cărei rol este medierea între societatea şi autoritatea publică, în beneficiul copilului. În cele peste trei decenii de activitate, Salvaţi Copiii a intervenit activ în societate, identificând soluţii concrete pentru protejarea şi sprijinirea copiilor vulnerabili şi a militat, în acelaşi timp, pentru o colaborare viabilă cu autorităţile decidente, pentru asigurarea interesului superior al copilului. Salvaţi Copiii şi-a asumat rolul de supraveghere vigilentă a autorităţilor publice, în aşa fel încât acestea să implementeze politici publice de durată care să corecteze cauzele care duc la vulnerabilizarea copiilor. Totodată, organizaţia a reuşit să creeze reţele active de solidaritate, prin încurajarea responsabilităţii sociale a companiilor şi a societăţii, în sens larg.

În calitate de membru al Save the Children, cea mai mare organizaţie independentă din lume care promovează drepturile copilului şi care cuprinde 30 de membri şi desfăşoară programe în peste 120 de ţări, VIZIUNEA noastră este o lume care respectă, pentru fiecare copil, dreptul său la supravieţuire, educaţie, protecţie şi participare, asumându-ne MISIUNEA de a obţine progrese importante privind modul în care copiii sunt trataţi şi producerea schimbărilor imediate şi de durată în viaţa acestora. Peste 2.570.000 de copii au fost implicaţi în programele şi campaniile Organizaţiei Salvaţi Copiii.

Despre Huggies

De mai bine de 40 de ani, Huggies ajută părinţii să ofere dragoste, îngrijire şi linişte copiilor lor. De la crearea unor produse inovatoare de zi cu zi pentru cei mici, la parteneriate cu asistenţii medicali neonatologi pentru lansarea unor game de produse speciale, chiar şi pentru cei mai fragili bebeluşi, angajamentul Huggies este acela de a se asigura că toţi bebeluşii sunt îngrijiţi aşa cum au nevoie pentru a creşte armonios. Totodată, ne mândrim că suntem sponsorul fondator al National Diaper Bank Network, o organizaţie nonprofit din America, la nivel naţional. Huggies este, de asemenea, sponsorul fondator al unor grupuri virtuale de asistenţă neonatală, prin intermediul organizaţiei non-profit Hand to Hold, care ajută familiile înainte, în timpul şi după internarea în secţiile de terapie intensivă neonatală şi pierderea sugarilor, oferind resurse importante pentru întreaga familie. Pentru mai multe informaţii despre Huggies accesaţi site-ul Huggies.com.

Despre Kimberly-Clark

Kimberly-Clark (NYSE: KMB) şi brand-urile sale de încredere sunt o parte importantă din rutina de zi cu zi pentru consumatorii din peste 175 de ţări. Stimulaţi de ingeniozitate, creativitate şi o înţelegere a celor mai esenţiale nevoi ale oamenilor, creăm produse care ajută consumatorii să se bucure mai mult de ceea ce este important pentru ei. Portofoliul nostru de brand-uri, care include Huggies, Kleenex, Scott, Kotex, Cottonelle, Poise, Depend, Andrex, Pull-Ups, GoodNites, Intimus, Neve, Plenitud, Viva şi WypAll, deţin poziţia nr. 1 sau 2 pe piaţă în 80 de ţări. Folosim practici sustenabile pentru a susţine o planetă sănătoasă, a construi comunităţi mai puternice şi a ne asigura că business-ul nostru se va dezvolta în deceniile următoare. Pentru a fi la curent cu cele mai recente ştiri şi pentru a afla mai multe despre istoria de 148 de ani a unei companii inovatoare, vizitaţi Kimberly-Clark.com.

AGERPRES nu îşi asumă responsabilitatea pentru informaţiile conţinute de comunicatele primite şi publicate în fluxul de ştiri sau pe site-ul public. Responsabilitatea conţinutului aparţine exclusiv emitentului comunicatului de presă.

Agenţia Naţională de Presă AGERPRES nu poate fi trasă la răspundere pentru informaţii inexacte/false transmise de către emitenţii comunicatelor de presă.

AGERPRES îşi rezervă dreptul de a nu publica comunicatele de presă care conţin exprimări injurioase, atacuri la persoană şi/sau acuzaţii, încălcări ale drepturilor altor persoane, garantate de Constituţia României.

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.