Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Parlamentarii USR cer 25% pentru Moldova

Parlamentarii USR din Moldova cer guvernului ca în următorul buget alocat pentru marea infrastructură să fie prevăzut procentul de 25 la sută pentru Moldova, în concordanţă cu numărul populaţiei.

De treizeci de ani, regiunea Moldovei a fost văduvită de către guvernele de la Bucureşti de investiţii serioase în infrastructură ceea ce a dus la o ruptură şi mai accentuată între nivelul de trai de aici şi din restul ţării, în special Transilvania şi Bucureşti. Deşi ar fi putut reprezenta un adevărat motor al economiei României, Moldova a fost lăsată în sărăcie, din această cauză apărând şi exodul forţei de muncă şi depopularea localităţilor regiunii. Este momentul să se pună stop acestor politici păguboase ale Centrului.

"Nu cerem altceva decât ceea ce ni se cuvine. În anii trecuţi, diferenţele alocărilor bugetare între Moldova, Transilvania şi Bucureşti-Ilfov au fost imense. Sub cinci procente pentru marea infrastructură au fost direcţionate aici, în vreme ce Ardealul, spre exemplu, a primit aproape 80 la sută. Este necesar ca şi Moldova să se dezvolte pentru ca România să funcţioneze unitar, nu cu mai multe viteze", declară deputatul USR de Bacău, Lucian Daniel Stanciu-Viziteu, vicepreşedinte al Camerei Deputaţilor.

"Moldova a fost ignorată pentru prea mult timp. Deşi avem un sfert din populaţia ţării, alocările bugetare pentru infrastructura mare sunt infime. USR Moldova va continua lupta pentru autostrăzi, fără sa intre în capcana falsei competiţii între Bacău şi Iaşi.
Ambele oraşe au nevoie de dezvoltare. Ambele trasee trebuie construite. Iar Autostrada Iaşi - Tg Mureş trebuie începută cu tronsonul Iaşi - Tg Neamţ, pentru a scoate Moldova din izolare şi din situaţia absurdă de a avea 0 km de autostradă." a declarat deputatul USR de Iaşi, Cosette Chichirău.

"A venit momentul să dăm un semnal de unitate pentru Moldova: toţi parlamentarii, indiferent de culoarea politică, să lucrăm pentru dezvoltarea regiunii noastre. Personal, voi lupta în continuare ca să arăt importanţa realizării de investiţii în Moldova, primul loc fiind ocupat, fără echivoc, de Autostrada Iaşi - Târgu Mureş.

Ieri, la solicitarea mea, a fost audiat ministrul fondurilor europene în Comisia pentru Afaceri Europene şi i-am pus în vedere faptul că este foarte important ca din fondurile europene primite post-pandemie să fie alocaţi bani şi pentru Autostrăzile A8 şi A7. Aştept rezultate", a declarat deputatul USR de Neamţ, Iulian Bulai.

"Şi oamenii din judeţul Vaslui au nevoie să să fie conectaţi cu România prin drumuri de mare viteză şi autostrăzi. Cu acces la acest element de infrastructură mai mulţi oameni vor râmâne în judeţul nostru şi poate că unii se vor întoarce acasă", a declarat deputatul USR de Vaslui, Mihai Botez.

"Până acum, conectarea Galaţiului cu restul ţării dar şi cu celelalte judeţe din Moldova a fost făcută doar pe hârtie. De mai bine de 10 ani, avem studii de fezabilitate pentru drumuri expres, unele neactualizate şi proiecte cu multe lacune, ceea ce a fost o scuză convenabilă pentru politicienii din vechile partide de a da vina unii pe alţii în timp ce şoselele naţionale se aglomerau din ce în ce mai mult iar călătoriile pe calea ferată durau din ce în ce mai mult.

Întârzierea lucrărilor pentru infrastructura rutieră care va lega Galaţiul şi de Bucureşti şi de Constanţa şi de Suceava şi de frontiera cu Republica Moldova nu a luat sfârşit nici când proiectele au fost scoase la licitaţie. Au fost numeroase cereri de clarificări ceea ce a dus de mai multe ori la anularea licitaţiilor.

Alocarea a 25% din fondurile pentru infrastructură pentru reţeaua de transport din zona Moldovei nu va rezolva lucrurile peste noapte. Dar va fi în primul rând un semn de respect pentru munca locuitorilor din judeţele Moldovei care nu doar contribuie ci trebuie să şi beneficieze", a declarat deputat USR de Galaţi Bogdan Rodeanu.

"Moldova trebuie să-şi redescopere solidaritatea. Numai aşa poate face proiecte mari, cu impact major în societate. Oamenii politici trebuie să fie un exemplu de cooperare şi implicare, fix ceea ce încercăm să facem acum. Sunt sigur că rezultatele nu se vor lasă aşteptate", a declarat senatorul USR de Iaşi Dan Lungu.

"Moldova este singura provincie care nu a beneficiat de construcţia vreunui kilometru de autostradă. Consecinţele se pot vedea cu ochiul liber: izolare economică, pierdere de oportunităţi şi pierderi de vieţi pe şosele. Dezvoltarea unei regiuni înseamnă densitate - de oameni, de capital - şi conectivitate. Cu cât o regiune beneficiază de mai mult influx de oameni şi de capital, cu atât se dezvoltă mai bine şi mai repede.

Măcar în al doisprezecelea ceas, haideţi să nu îi refuzăm Moldovei şansa de a se dezvolta! E momentul să transformăm în prioritate reală construcţia Autostrăzii Nordului (Suceava - Satu Mare) şi să deblocăm măcar acum progresul economic al Moldovei!", a declarat deputatul sucevean Nicolae-Daniel Popescu.

Parlamentarii USR fac un apel şi la ceilalţi parlamentari din Moldova să se alăture iniţiativei şi să determine guvernul să aloce 25% din bugetul de infrastructură pentru Moldova.

Demersul parlamentar va fi continuat de cel public, printr-o campanie on-line de strângere de semnături de la cetăţenii din judeţele Moldovei.

AGERPRES nu îşi asumă responsabilitatea pentru informaţiile conţinute de comunicatele primite şi publicate în fluxul de ştiri sau pe site-ul public. Responsabilitatea conţinutului aparţine exclusiv emitentului comunicatului de presă.

Agenţia Naţională de Presă AGERPRES nu poate fi trasă la răspundere pentru informaţii inexacte/false transmise de către emitenţii comunicatelor de presă.

AGERPRES îşi rezervă dreptul de a nu publica comunicatele de presă care conţin exprimări injurioase, atacuri la persoană şi/sau acuzaţii, încălcări ale drepturilor altor persoane, garantate de Constituţia României.

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.