COD GALBEN: 06-07-2020 ora 10 Intre 06 iulie, orele 12 se va semnala disconfort termic in disconfort termic; COD GALBEN: 06-07-2020 ora 10 Intre 06 iulie, ora 12:00 – 06 iulie, ora 21:00 Fenomene vizate se va semnala 06 iulie, ora 12:00 – 06 iulie, ora 21:00 Fenomene vizate COD GALBEN: 06-07-2020 ora 10 Intre 07 iulie, ora 03 se va semnala instabilitate atmosferică temporar accentuatăZone afectate COD PORTOCALIU: 06-07-2020 ora 18 Intre 18:50 si 19:45 se va semnala averse torențiale ce vor cumula 35...45 l/mp, frecvente descărcări electrice, grindină de dimensiuni medii in Județul Hunedoara; COD PORTOCALIU: 06-07-2020 ora 18 Intre 18:10 si 19:00 se va semnala averse ce vor cumula local 35 l/mp, vijelie, frecvente descărcări electrice, grindină in Județul Mehedinţi; COD PORTOCALIU: 06-07-2020 ora 18 Intre 18:05 si 19:00 se va semnala averse torențiale ce vor cumula 35...45 l/mp, frecvente descărcări electrice, grindină de dimensiuni medii in Județul Caraş-Severin; COD PORTOCALIU: 06-07-2020 ora 18 Intre 18:00 si 19:00 se va semnala averse torențiale ce vor cumula 35...40 l/mp, frecvente descărcări electrice, grindină in Județul Suceava; COD PORTOCALIU: 06-07-2020 ora 17 Intre 17:45 si 19:00 se va semnala averse torențiale ce vor cumula 35...45 l/mp, frecvente descărcări electrice, vijelie, grindină in Județul Alba, Județul Alba, Județul Harghita;

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Internetul mobil, serviciul telecom cel mai afectat de incidente de securitate în anul 2019

Informaţiile colectate de la furnizori şi analizate de către ANCOM arată o creştere importantă a numărului incidentelor de securitate cu impact semnificativ - cu peste 40% (de la 556 la 794) în anul 2019 faţă de anul 2018. Cu toate acestea, operatorii au avut un timp mediu de soluţionare a incidentelor sub 6 ore, înregistrându-se doar o uşoară creştere faţă de anul trecut.

Conexiuni afectate

Conform datelor raportate de către furnizorii de servicii de telecomunicaţii privind incidentele care au afectat securitatea şi integritatea reţelelor şi serviciilor de comunicaţii electronice, în 2019 s-au înregistrat 794 de incidente cu impact semnificativ asupra securităţii şi integrităţii reţelelor şi serviciilor de comunicaţii electronice, în creştere cu 43% faţă de 2018. Acestea au afectat, în total, peste 23 de milioane de conexiuni.

Dacă în anii 2017 şi 2018 cele mai afectate servicii au fost cele de telefonie mobilă şi SMS, în anul 2019 cele mai multe conexiuni afectate de incidente semnificative sunt cele de internet mobil şi transmisiuni de date mobile (aproximativ 10,47 milioane de conexiuni afectate), urmate de serviciile de telefonie mobilă şi SMS (aproximativ 9,16 milioane de conexiuni), retransmisie a programelor audiovizuale (aproximativ 1,47 milioane de conexiuni), telefonie fixă (aproximativ 1,21 milioane de conexiuni), cele mai puţin afectate fiind cele de internet fix şi transmisiuni de date fixe (aproximativ 1,19 milioane de conexiuni).
Anul trecut, numărul mediu al conexiunilor afectate de un incident a fost de 28.859 de conexiuni, în creştere faţă de 2018, când un incident avea, în medie, repercusiuni asupra a puţin peste 24 de mii de conexiuni.

Durata totală a incidentelor raportate în 2019 este de 4.573 ore, în creştere faţă de anul precedent (2.808 ore). Durata medie a unui incident a fost de 5 ore şi 46 minute, de asemenea în uşoară creştere faţă de 2018 (5 ore şi 3 minute), dar în scădere faţă de 2017 (8 ore şi 49 minute).

Distribuţia geografică

Din punct de vedere al ariei geografice afectate, în 542 din cazuri (68% din numărul total de incidente) au fost afectate resurse dintr-un singur judeţ, iar 4 incidente au avut un impact la nivel naţional.

Teleorman a fost cel mai afectat judeţ, 90 de incidente cu impact semnificativ afectând buna funcţionare a reţelelor şi serviciilor de comunicaţii electronice din judeţ, urmat de Giurgiu cu 69 de incidente, Gorj cu 68 de incidente şi Olt cu 67 de incidente. Judeţele cel mai puţin afectate în 2019 au fost Tulcea cu 13 incidente, Covasna, Sălaj şi Botoşani, în cazul cărora au fost raportate câte 14 incidente.

Resursele afectate

Din punct de vedere al resurselor afectate, în cele mai multe cazuri acestea fac parte din categoriile medii de transmisiune, staţii de bază şi controlere mobile şi echipamente din noduri de transmisiune.

În cadrul a 20 de incidente au fost afectate concomitent mai multe categorii de resurse, producerea acestora având multiple cauze (fenomene naturale, producerea concomitentă a două evenimente distincte ori acţiuni rău intenţionate).

Raportul ANCOM

Raportul ANCOM privind incidentele semnificative care au afectat securitatea şi integritatea reţelelor şi serviciilor de comunicaţii electronice în anul 2019 a fost realizat pe baza informaţiilor puse la dispoziţie de către furnizori. Autoritatea colectează aceste date în baza Deciziei nr. 512/2013, prin care furnizorii au obligaţia de a notifica ANCOM cu privire la incidentele cu impact semnificativ asupra securităţii şi integrităţii reţelelor şi serviciilor de comunicaţii electronice, adică a acelor incidente care au afectat un număr mai mare de 5.000 de conexiuni timp de cel puţin o oră.

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) este instituţia care protejează interesele utilizatorilor de comunicaţii din România, prin promovarea concurenţei pe piaţa de comunicaţii, administrarea resurselor limitate, încurajarea investiţiilor eficiente în infrastructură şi a inovaţiei. Pentru mai multe detalii despre activitatea ANCOM vizitaţi www.ancom.org.ro, www.portabilitate.ro şi www.veritel.ro. Pentru a testa şi monitoriza calitatea serviciului de internet, accesaţi www.netograf.ro. Pentru a consulta acoperirea cu servicii de voce mobilă a localităţilor, drumurilor naţionale şi judeţene din România, accesaţi www.aisemnal.ro.

Persoană de contact: Anca Gabriela CĂLIN, Şef Serviciu Comunicare, tel. 0372.845.414

AGERPRES nu îşi asumă responsabilitatea pentru informaţiile conţinute de comunicatele primite şi publicate în fluxul de ştiri sau pe site-ul public. Responsabilitatea conţinutului aparţine exclusiv emitentului comunicatului de presă.

Agenţia Naţională de Presă AGERPRES nu poate fi trasă la răspundere pentru informaţii inexacte/false transmise de către emitenţii comunicatelor de presă.

AGERPRES îşi rezervă dreptul de a nu publica comunicatele de presă care conţin exprimări injurioase, atacuri la persoană şi/sau acuzaţii, încălcări ale drepturilor altor persoane, garantate de Constituţia României.

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.