Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

MĂSURI PENTRU LIMITAREA RISCULUI DE RĂSPANDIRE A INFECŢIEI CU CORONAVIRUS

În contextul măsurilor dispuse prin Decretul Preşedintelui României nr.195/2020 privind instituirea stării de urgenţă pe teritoriul României, Ordonanţa Militară a Ministerului Afacerilor Interne nr.3 din 24.03.2020, privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID - 19, a măsurilor adoptate de Comitetul Naţional pentru Situaţii Speciale de Urgenţă, pentru limitarea riscului de răspândire a infecţiei cu Coronavirus, vă aducem la cunoştinţă că activitatea Serviciului Rutier Mureş ce implică relaţia cu publicul este suspendată pe perioada stării de urgenţă.

Vă rugăm să aveţi în vedere următoarele aspecte:
- petiţiile, cererile de validare a permiselor de conducere ale căror perioade de suspendare au expirat, cererile pentru avizarea efectuării lucrărilor care implică închiderea şi/sau crearea de restricţii pentru circulaţia pe drumurile publice a vehiculelor şi/sau a pietonilor si cererile privind acordarea avizului Poliţiei Rutiere pentru amenajarea accesului rutier la drumul public a obiectivelor social-economic vor fi depuse exclusiv prin orice mijloace ce asigură transmiterea textului şi confirmarea primirii acestora, respectiv: servicii poştale/servicii de curierat rapid/fax/e-mail.

- cererile privind istoricul sancţiunilor la regimul circulaţiei pe drumurile publice se vor depune exclusiv prin orice mijloace ce asigură transmiterea textului şi confirmarea primirii acestora, respectiv: servicii poştale/servicii de curierat rapid/fax/e-mail, urmând ca în termen de 15 zile, de la data înregistrării documentul să fie comunicat la domiciliul sau reşedinţa titularului permisului de conducere;

În cazul prelungirii dreptului de a conduce, conform prevederilor art. 111 alin. 6 din OUG 195/2002, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, veţi proceda după cum urmează:

- pentru dosarele penale aflate pe rolul instanţelor de judecată, potrivit Hotărârii Consiliului Superior al Magistraturii - Secţia pentru Judecători nr. 417/2020, pe durata stării de urgenţă, cererile având ca obiect prelungirea dreptului de circulaţie nu se soluţionează, fiind aplicabile dispoziţiile art. 14 din Decretul Preşedintelui României nr.195/2020;

- pentru dosarele care se află în supravegherea unităţilor de Parchet, solicitarea prelungirii dreptului de a conduce autovehicule pe drumurile publice se face către unitatea de Parchet, urmând ca aceasta să transmită Serviciului Rutier dispoziţia de prelungire. Prelungirea dreptului de a conduce autovehicule pe drumurile publice va fi implementată în evidenţa informatizată a Poliţiei rutiere, fără a mai fi necesară menţiunea scrisă pe verso-ul dovezii de circulaţie.

În situaţia depunerii plângerii contravenţionale, veţi transmite dovada înregistrării acesteia prin orice mijloace ce asigură transmiterea textului şi confirmarea primirii acestora, respectiv: servicii poştale/servicii de curierat rapid/fax/e-mail.

Toate cererile transmise vor fi însoţite obligatoriu de o copie a documentului de identitate.

De asemenea, activitatea de verificare a cunoaşterii regulilor de circulaţie este suspendată pe perioada stării de urgenţă.

În situaţia în care valabilitatea permisului de conducere expiră în perioada stării de urgenţă sunt incidente prevederile art. 14 din Decretul 195/2020, permisul de conducere fiind valabil până la încetarea stării de urgenţă.

Totodată, precizăm că certificatul de inspecţie tehnică periodică (ITP) nu intră sub incidenţa Ordonanţelor militare, agenţii economici care le emit, nefiind autorităţi publice, siguranţa deplasării pe drumurile publice fiind o prioritate şi în această perioadă.

Vă adresăm rugămintea de a conştientiza importanţa măsurilor adoptate în contextul situaţiei epidemiologice din România, pentru limitarea riscului de răspândire a infecţiei cu Coronavirus. Ne cerem scuze pentru disconfortul creat şi vă asigurăm de întreaga noastră disponibilitate în soluţionarea cererilor dumneavoastră.

Documentele destinate Serviciului Rutier Mureş se vor înainta prin fax la nr. 0265/202.370 sau e-mail: oug41.2016.sr@ms.politiaromana.ro.

Stadiul procesării petiţiilor/cererilor dumneavoastră poate fi verificat telefonic la numerele de telefon 0265/202.366, 0265/202.367 sau 0265/230.022, în intervalul orar 08.00 - 16.00.

Vă mulţumim pentru înţelegere!

AGERPRES nu îşi asumă responsabilitatea pentru informaţiile conţinute de comunicatele primite şi publicate în fluxul de ştiri sau pe site-ul public. Responsabilitatea conţinutului aparţine exclusiv emitentului comunicatului de presă.

Agenţia Naţională de Presă AGERPRES nu poate fi trasă la răspundere pentru informaţii inexacte/false transmise de către emitenţii comunicatelor de presă.

AGERPRES îşi rezervă dreptul de a nu publica comunicatele de presă care conţin exprimări injurioase, atacuri la persoană şi/sau acuzaţii, încălcări ale drepturilor altor persoane, garantate de Constituţia României.

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.