Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Cum încearcă PNL Sibiu să-şi numească Prefect, fără studii, peste noapte

Cum încearcă, într-o Românie normală, PNL-ul să impună în funcţia de prefect al judeţului Sibiu o persoană care NU îndeplineşte cerinţele legale în vigoare pentru a fi numită în această funcţie.

Domnul Dotcoş Sebastian şi-a dat demisia din funcţia de administrator public din cadrul Consiliului Judeţean Sibiu în data de 22 noiembrie. Dispoziţia primarului oraşului Sălişte cu nr. 289 din 21 noiembrie 2019 "privind angajarea domnului Dotcoş Sebastian Toader", certifică angajarea prin transfer a acestuia în funcţia contractuală de execuţie vacantă inspector de specialitate. Deşi dispoziţia este emisă în data de 21, încadrarea în funcţie se face începând cu data de 22. Exact în ziua în care şi-a dat demisia de la Consiliul Judeţean, domnul Dotcoş a fost angajat direct la Primăria Sălişte. În această postură de personal contractual, domnul Dotcoş încă nu era funcţionar public.

Cu câteva ore înainte de şedinţa Consiliului Local Sălişte din luna noiembrie, primarul oraşului, Horaţiu Dumitru Răcuciu emite Dispoziţia cu numărul 290 din 25 noiembrie 2019, prin care suplimentează ordinea de zi, iar la punctul 3 de pe ordinea suplimentară, "se modifică anexa nr. 2 la HCL nr. 98/2019, referitoare la aprobarea Organigramei Statului de Funcţii şi a numărului de personal din aparatul de specialitate al Primăriei oraşului Sălişte", înfiinţând doar funcţiile prin care urma să fie încadrat fără concurs domnul Dotcoş Sebastian.

Imediat după şedinţa de Consiliu Local unde PNL are majoritate, este dată Hotărârea nr. 126/25.11.2019, prin care, la articolul 1, aliniatele 1 şi 2, se înfiinţează exact funcţiile prin care domnul Dotcoş urma să fie "plimbat" şi încadrat fără concurs în cadrul Corpului Funcţionarilor Publici. Astfel, conform aliniatului 1 a hotărârii anterior menţionate, "Biroul Protocol îşi modifică denumirea şi devine Biroul Patrimoniu Contracte Economice", după care, la aliniatul 2, se specifică faptul că "în cadrul Biroului Patrimoniu Contracte Economice se înfiinţează funcţia publică de execuţie inspector clasa I, grad profesional asistent, prin trasformarea postului personal contractual ocupat de domnul Dotcoş Sebastian Toader".

Tot în aceeaşi zi este dată Dispoziţia cu numărul 291 din 26 noiembrie 2019 a primarului oraşului Sălişte, privind numirea în funcţia publică de execuţie în cadrul Biroului Patrimoniu Contracte Economice a domnului Dotcoş Sebastian Toader. La articolul 1 a Dispoziţiei anterior menţionate, domnul Dotcoş se numeşte în funcţia publică de execuţie amintită. Tot în data de 26 noiembrie, primarul oraşului Sălişte emite Dispoziţia cu numărul 292, prin care modifică raportul de serviciu şi îl mută din nou pe domnul Dotcoş în cadrul Compartimentului Buget Contabilitate.

Astfel, în doar patru zile, domnul Dotcoş a devenit funcţionar public fără să dea concurs, aşa cum e normal. Totuşi, domnul Dotcoş nu îndeplinea nici în acel moment cerinţele de studii de specialitate pentru a accede la funcţia vizată, aceea de prefect al judeţului Sibiu.

În data de 4 decembrie, Dotcoş Sebastian s-a prezentat la Prefectură cu o cerere de transfer de la Primăria Săişte, pe un post în cadrul Instituţiei Prefectului Judeţului Sibiu. Cererea dânsului a fost înregistrată cu nr. 15885/04.12.2019. A solicitat şi o întânire cu prefectul în funcţie la acea dată, pentru a obţine pe loc avizarea solicitării de transfer, astfel încât să poată merge cu ea, personal, la Ministerul de Interne în vederea grăbirii procedurilor de aprobare, pentru a putea fi numit cât mai repede în funcţia publică de la Prefectură şi ulterior în funcţia de prefect.

A fost refuzat de către prefectul de atunci, pe motiv că există proceduri legale care nu pot fi încălcate, cererea lui urmând să fie analizată de către departamentul de specialitate din Prefectură.

A doua zi dimineaţa domnul Dotcoş a mers din nou la Prefectură, solicitând avizarea pozitivă a cererii de transfer.

În data de 06.12.2019 Prefectura Judeţului Sibiu a respins cererea domnului Dotcoş Sebastian pe motiv că, la nivel de instituţie "nu sunt anunţate posturi vacante ce urmează a fi ocupate prin modalitatea de transfer la cerere".

De ce este nevoie de toate aceste demersuri care reprezintă, din punctul nostru de vedere, un abuz al celor care îl vor cu orice preţ pe domnul Dotcoş Prefect? Pentru că domnul Dotcoş nu are studiile necesare, conform legislaţiei în vigoare, să ocupe funcţia de prefect al judeţului Sibiu. De aceea, domnul Dotcoş trebuia făcut rapid funcţionar public, transferat la Prefectură tot pe o funcţie publică pentru a putea fi numit şi apoi promovat temporar pe funcţia de Prefect chiar dacă NU are pregătirea şi studiile necesare. Pentru acest lucru mai este nevoie acum doar de concursul actualului subprefect care să îi aprobe actele şi de funcţionarii şi demnitarii din Ministerul Afacerilor Interne care să îl numească pe funcţia de prefect. Dacă fac acest lucru, din punctul nostru de vedere, se fac la rândul lor complici la două infracţiuni: abuz în serviciu şi trafic de influenţă, utilizând puterea publică în scopul de a-l favoriza pe numitul Dotcoş Sebastian de a accede la funcţia de prefect, fără ca acesta sa aibă studiile necesare.

De numirea domnului Dotcoş în această funcţie s-a ştiut, cu mult înainte, fapt relatat şi în presa locală. De exemplu, www.turnulsfatului.ro anunţa în data de 22.11.2019, că "Sebastian Dotcoş îşi dă demisia din funcţia de administrator al judeţului. Va fi noul prefect."

Aşteptăm cu nerăbdare să vedem dacă, după această scrisoare deshisă, complicitatea se va extinde atât în cazul actualului subprefect, care trebuie să aprobe cererea, cât şi în cazul demnitarilor din cadrul Ministerului, care trebuie, la rândul lor sa avizeze cererea, iar ulterior sa îl promoveze în funcţia de prefect.

Îi anunţăm pe toţi cei implicaţi în demersurile sus-amintite faptul că abuzul în funcţie şi traficul de influenţă sunt infracţiuni şi sunt pedepsite prin lege.

AGERPRES nu îşi asumă responsabilitatea pentru informaţiile conţinute de comunicatele primite şi publicate în fluxul de ştiri sau pe site-ul public. Responsabilitatea conţinutului aparţine exclusiv emitentului comunicatului de presă.

Agenţia Naţională de Presă AGERPRES nu poate fi trasă la răspundere pentru informaţii inexacte/false transmise de către emitenţii comunicatelor de presă.

AGERPRES îşi rezervă dreptul de a nu publica comunicatele de presă care conţin exprimări injurioase, atacuri la persoană şi/sau acuzaţii, încălcări ale drepturilor altor persoane, garantate de Constituţia României.

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.