COD GALBEN: 24-01-2020 ora 20 Intre 20:30 si 23:00 se va semnala ceață care determină reducerea vizibilității local sub 200 m, izolat sub 50 m in Județul Bihor;

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Record de generozitate la Festivalul Brazilor de Crăciun: cel mai licitat brad a obţinut 180.000 euro. Fonduri totale de peste 700.000 de euro, pentru accesul la educaţie al copiilor vulnerabili

Bucureşti, 13 decembrie 2019 : Datorită solidarităţii de excepţie a celor care susţin dreptul la educaţie al tuturor copiilor indiferent de statutul socio-economic, 5.000 de copii vor putea să meargă la şcoală şi să primească sprijin în programul educaţional Salvaţi Copiii. Designeri generoşi au creat pro-bono 30 de brazi şi s-au colectat fonduri în valoare totală de 700.400 euro, dintre care 180.000 de euro obţinuţi de bradul-poveste al lui Omid Ghannadi, realizat cu sprijinul emisiunii "La Măruţă".
La cele 18 ediţii anterioare ale Festivalului Brazilor de Crăciun, Salvaţi Copiii a strâns fonduri în valoare totală de 5.317.800 de euro şi astfel a oferit asistenţă pentru 39.485 de copii.

Seara de gală a celei de-a 19-a ediţii, care a avut loc joi seară la Stejarii Country Club, a fost pusă sub semnul magiei care stă în gesturile fiecăruia dintre noi. Prezentarea de excepţie a fost asigurată prin generozitatea Andreei Raicu şi a lui Cătălin Măruţă.

Peste 250 de personalităţi din mediul de afaceri, media, artă şi cultură au fost alături de cauza copiilor vulnerabili, licitând brazii special creaţi pentru ca toţi copiii să poată rămâne în şcoală. Momentele artistice de excepţie au fost susţinute pro-bono de Light Quartet şi The Mono Jacks.

Alţi 11 brazi unicat, special puşi în slujba binelui, mai pot fi licitaţi pe pe www.lavacow.com până marţi, 17 decembrie 2019.

"Festivalul Brazilor de Crăciun este mult mai mult decât un eveniment de strângere de fonduri, iar ceea ce am reuşit să construim împreună - voluntari, designeri, susţinători - e un micro-sistem în care niciun copil să nu fie lăsat în afara şcolii pentru că e prea sărac sau pentru că autorităţile uită de el.

De 19 ani acest micro-sistem, care are ca resursă solidaritatea, face cu adevărat miracole. Miracolul de Crăciun stă în faptele noastre", a spus Gabriela Alexandrescu, Preşedinte Executiv Salvaţi Copiii România.

Brazii-mesager ai binelui

De 19 ani consecutiv, Festivalul Brazilor de Crăciun a devenit un eveniment - reper, care aşază dreptul la educaţie al copilului în centrul agendei publice.

Cea mai mare sumă licitată a fost pentru bradul creat de Omid Ghannadi, 180.000 euro, un nou record înregistrat la Festivalul Brazilor de Crăciun. Acesta a fost achiziţionat de către Kaufland România, Catena, Lidl, Beautik Haute Parfumerie şi BCR.

"E al şaselea an de când particip la Festivalul Brazilor de Crăciun şi până acum am realizat brazi ca obiecte de design. Anul acesta mi-am dorit să fac o poveste , pentru că educaţia, dincolo de calcule şi cifre, se face din poveşti.

Iar în această seară am reuşit să conving oamenii că povestea contează şi, foarte important, este că am vândut un brad care şi peste 100 de ani va fi sănătos şi cu rădăcinile în pământ şi va duce mai departe povestea", a declarat Omid Ghannadi.
"Educaţia este una dintre direcţiile strategice ale companiei Kaufland România.

Susţinem accesul la educaţie pentru toţi copiii României. De aceea suntem alături de Salvaţi Copiii şi suntem recunoscători că avem şansa de a fi parte a acestei cauze", a afirmat doamna Anna Katharina Scheidereiter, Kaufland România, compania care a oferit cea mai mare sumă, 100.000 euro.

Bradul creat de Dhaniel Nora, cu sprijinul Sephora, a fost licitat contra sumei de 45.000 euro, iar Miruna Ardelean a conceput, cu sprijinul Atelierelor Ilbah, un brad licitat pentru 40.000 euro.

Bradul Salvaţi Copiii, realizat de designerul Ştefania Mircea împreună cu voluntarii şi copiii de la Salvaţi Copiii, a fost licitat contra sumei de 28.000 euro.
Companiile si sponsorii care au fost alături de Salvaţi Copiii şi de cauza copiilor vulnerabili şi au licitat cu generozitate au fost : Kaufland, Catena, Lidl, Romanian Business Consult, Banca Comercială Română, Green Net, PEPCO România, Kultho Forever Diamonds, Renovatio, Silviu Sîrbu, Contana, Camelia Şucu, Leading, Round the World Travel, Antonio Eram, DP World Constanţa, Tonica.

"Dreptul la educaţie nu ar trebui pus la îndoială şi periclitat pentru niciun copil şi de aceea suntem alături de Salvaţi Copiii. Admirăm faptul că reuşeşte, cu cheltuieli minime, dar cu foarte mult efort, să ajute zeci de mii de copii", a spus doamna Anca Vlad, reprezentant Catena.

Informaţii de context:

- La nivelul anului şcolar 2017-2018, rata abandonului şcolar la nivel naţional în învăţământul primar şi gimnazial era de 1,7% (aprox. 30.000 elevi). Cea mai mare rată a abandonului şcolar s-a înregistrat în Regiunea Centru cu 2,6%, urmată de Regiunea Sud-Est, cu 2%.

- Mediul rural se confruntă cu un număr considerabil mai mare de copii care abandonează şcoala, cu un procent de 2,2% în 2015, faţă de cel urban cu 1,5% în acelaşi an. La nivelul anului şcolar 2016-2017, învăţământul primar şi gimnazial înregistrează o rată a abandonului de 1,1% în urban şi 2.3% în rural.

- Conform unui studiu al Salvaţi Copiii România, majoritatea costurilor asociate programelor Şcoală după Şcoală sunt suportate de părinţi, doar 10% dintre respondenţi afirmând că o altă instituţie acoperă o parte din costuri (7,6%) sau toate costurile (2,5%). Costurile de şcolarizare sunt principalul motiv de abandon şcolar în comunităţile marginalizate.

- La nivelul anului şcolar 2015-2016, peste 125.000 de elevi au făcut naveta zilnic folosind transportul rutier pentru a ajunge la cursuri. Deşi este menţionată în rapoartele anuale ale MEN ca măsură de combatere a abandonului şi oferire de şanse egale pentru copii de a frecventa şcoala, decontarea parţială sau totală a transportului vine cu o serie de limitări. Tarifele maxime pe kilometru impuse transportatorilor nu sunt respectate în multe situaţii, ceea ce face ca abonamentele să fie suportate integral de către părinţi.

- Subfinanţarea educaţiei Prin prorogări repetate de la Legea Educaţiei care prevede minim 6% din PIB alocare bugetară pentru finanţarea educaţiei naţionale, Guvernul României a alocat în medie, în cei opt ani de la adoptarea Legii 1/2011, aproximativ 2.83% din PIB pentru educaţie. Media europeană a investiţiilor în educaţie este de 4.7%.

Brazii ediţiei 2019 au fost creaţi de:

- Doina Levintza - Anca Fetcu Lupu, cu sprijinul Delaco - Nicu Bocancea & Florăria Iris - Ioana Ciocan & Art Safari Bucureşti - Adela Pârvu & arh. Andreea Beşliu - Stephan Pelger & Agnes Mattis-Teutsch, cu sprijinul CLUB MED - Laura Hîncu şi Lights & Magic - Tudor Laban & Obsentum - Iulia Totoianu & Libris.ro - Dorin Negrău - Justinian Scărlătescu & ArtROTARY CIŞMIGIU - Octavian Roman - Creativ Interior, cu sprijinul Piastrelle - Omid Ghannadi susţinut de Emisiunea "La Măruţă" - Ioana Uretu & Metropolitan Jewelry - Dhaniel Nora, cu sprijinul Sephora - Mihaela Bachmann - Ana Mohonea & Maria Mohonea - Architectural Christmas - Alina Alexe - DecorAktiva & Mara Mura - Arh. Miruna Ardelean & Atelierele ILBAH - Giulia, Ciprian Vlaicu & Andrei Coman, cu sprijinul ROMAERO - Alexandra Nicula & arh. Alina Drăgan - Art Interiors, cu sprijinul MAER - Laura Olaru - Manuela Pungan & Victoria Gallery - Mihaela Bălan & Anastasia Beverly Hills - Şerban Porupca & Rogue8 Store - Ioana Şucu & ClassIN - Arh. Roxana Dan & Maria Ghement - Lisa & Co - Mihai Veg & Ioana Goţia-Ciurea - Prototip Studio & TIFF - Remus Gabor & Raluca Aioniţoaie - Coven Ground, cu sprijinul Canon. Acestora li s-a alăturat bradul Salvaţi Copiii, realizat de Ştefania Mircea şi o parte dintre copiii din programele Salvaţi Copiii.

Sponsorii ediţiei 2019:

Sponsori Diamond: Catena - Deutek România - Nuclearelectrica

Sponsori Platinum: Kaufland România - Renovatio - ClassIN - Romanian Business Consult - Banca Comercială Română - Carrefour - 360 Revolution

Sponsori Gold: One United Properties - Kultho Forever Diamonds - Banca Transilvania - BASF - Atelierele ILBAH - Hidroelectrica - Beautik Haute Parfumerie

Sponsori Silver: Altius - COS - Dorna - Pepco - Tezyo - PENNY Market România

- SkyXS Aircargo - Magazinele next - Ceetrus - DP World Constanţa - OTP Bank România - Canon România - Maresi - Sykes România - Clifford Chance Badea - OSCAR - 102 The Address by Caba - Dexion - Mercedes-Benz
Susţinătorii ediţiei 2019

- Atelier Cologne - Kiehl's - Beautik Haute Parfumerie - Chateau Vartely - Country Spa Health & Beauty Retreat - Dent Estet, emagic - GETT'S Salons - Obsentum - Paralela45 - Sensiblu - Suter Palace - Heritage Boutique Hotel - Bijuteria Teilor - Topline România - Sephora - Anastasia Soare Beverly Hills - Angela Osadczuk

- Apivita - Art Safari - Artverity - Batiste - BDG Import - Beauty District - Bon Bijou - Cade - CaliVita International - Cărţi, Dulciuri şi Flori - Centrul Shakti - ClubMan - Continental Hotels - Da Pino - DAVINO - Degusteria Francesca - Depozitarul Central - Dorin Negrău - Dorna - Dr. Organic - Elena Perseil - eventures - Fabrica de Cafea - Friddi - Fudge - Gramont Cuisine & Wine Suter Palace - Hadar Chalet - Horia Tecău - Hotel Epoque - Hotel Iaki - IBD the Nail People - ELECTROCOND TECHNOLOGIES - L'Occitane - Kiddo - Laura Hîncu - Laura Olaru - LAVACOW - Libris.ro - LIERAC PARIS LABORATORIES - Lure Studio - Lyria - Povestea ta pictată - Metropolitan Jewelry - My Geisha - Ogilvy - OWEAR - Pro TV - Purple Flowers - Restaurant L'Atelier - SkinCode România - Skeyndor - Stejarii Country Spa - Stephan Pelger - Ştefania Mircea - TIFF - Uanderful - Victoria Gallery - Wild Olive African Artisans - Wunderman

Comitetul de organizare al Festivalului Brazilor de Crăciun

Adela Harnagea - Amalia Năstase - Andreea Godeanu - Andreea Raicu - Cătălina Porojan - Cristian Hordilă - Florentina Costea - Jean Paul Bottcher - Tereza Munteanu - Gabriela Alexandrescu

Persoană de contact: Adriana Zorilă, Coordonator Strângere de Fonduri Salvaţi Copiii România, email - adriana.zorila@salvaticopiii.ro.

Notă pentru redactori:

Festivalul Brazilor de Crăciun este un eveniment de strângere de fonduri organizat anual de Salvaţi Copiii România, care ca centru de interes o licitaţie specială de brăduţi de Crăciun, creaţi exclusiv pentru această ocazie, de unii dintre cei mai cunoscuţi designeri autohtoni. Devenit una dintre atracţiile calendarului social al sezonului, Festivalul Brazilor de Crăciun sprijină proiectele educaţionale derulate de Salvaţi Copiii România.

Salvaţi Copiii este o organizaţie neguvernamentală, asociaţie de utilitate publică, non-profit, democratică, neafiliată politic său religios, care militează activ pentru protecţia drepturilor copilului în România, din 1990, în acord cu prevederile Convenţiei Naţiunilor Unite cu privire la Drepturile Copilului, cu Carta Drepturilor Fundamentale a Uniunii Europene şi cu legislaţia României. Salvaţi Copiii adoptă o poziţie independentă în raport cu acţiunile şi măsurile instituţiilor, recunoscând că implementarea legislaţiei şi a politicilor publice în materia drepturilor copiilor nu poate ignora strânsa colaborare dintre autorităţi, familie, copii şi societatea în care fiecare actor implicat îşi acceptă responsabilitatea, conform principiilor unui parteneriat autentic şi viabil.

În calitate de membru al Save the Children International, cea mai mare organizaţie independentă din lume care promovează drepturile copilului şi care cuprinde 28 de membri şi desfăşoară programe în peste 120 de ţări, VIZIUNEA noastră este o lume care respectă, pentru fiecare copil, dreptul său la supravieţuire, educaţie, protecţie şi participare, asumându-ne MISIUNEA de a obţine progrese importante privind modul în care copiii sunt trataţi şi producerea schimbărilor imediate şi de durată în viaţa acestora. În cei 29 de ani de activitate, peste 1.900.000 de copii au fost implicaţi în programele şi campaniile Organizaţiei Salvaţi Copiii.

AGERPRES nu îşi asumă responsabilitatea pentru informaţiile conţinute de comunicatele primite şi publicate în fluxul de ştiri sau pe site-ul public. Responsabilitatea conţinutului aparţine exclusiv emitentului comunicatului de presă.

Agenţia Naţională de Presă AGERPRES nu poate fi trasă la răspundere pentru informaţii inexacte/false transmise de către emitenţii comunicatelor de presă.

AGERPRES îşi rezervă dreptul de a nu publica comunicatele de presă care conţin exprimări injurioase, atacuri la persoană şi/sau acuzaţii, încălcări ale drepturilor altor persoane, garantate de Constituţia României.

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.