COD GALBEN: 09-12-2019 ora 17 Intre 17:00 si 23:00 se va semnala local ceaţă care determină scăderea vizibilităţii sub 200 m in Județul Covasna, Județul Harghita;

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Reacţia ministrului Educaţiei, Monica Anisie, în urma rezultatelor elevilor români la testele PISA 2018, este extrem de îngrijorătoare. În condiţiile în care s-a înregistrat o scădere constantă a punctajului obţinut la evaluările anterioare şi o poziţie modestă în ierarhia ţărilor participante, fapt care conturează un context educaţional nefavorabil şi un diagnostic care trebuie să ne pună pe gânduri, proaspătul ministru din Cabinetul Orban a declarat că "Nu trebuie neapărat să ne îngrijorăm de această evaluare a testelor PISA, e o evaluare internaţională. Accentul la aceste evaluări internaţionale nu cade neapărat pe ce ştiu elevii, ci pe aplicarea cunoştinţelor în situaţii concrete de viaţă".

Contrar părerii actualului ministru al Educaţiei, cred că avem motive de îngrijorare. De asemenea, cu siguranţă avem explicaţii, cauze, motivaţii care ţin de programele şcolare încărcate, de lipsa unor abordări transcurriculare, de realizarea sporadică a unor conexiuni între teoria abstractă şi aspectele concrete, de viaţă.

Opinia ministrului Educaţiei este surprinzătoare. Oricâtă subiectivitate am avea, dincolo de realizările si performanţele şcolii româneşti, de calitatea şi dăruirea profesorilor, analiza raţională ne obligă să constatăm că există deficienţe, că se impun măsuri pedagogice la nivel sistemic. Fără precipitare, cu echilibru profesional, cu responsabilitate!

Strategia unei echipe ministeriale responsabile trebuie să vizeze conţinuturile curriculare, atent selectate şi relevante pentru cunoaştere şi înţelegere, formarea profesorilor, mai ales în zona didactică, metodică, în sensul valorificării metodelor creative, activ-participative, al provocării gândirii critice, dar mai ales corelarea modalităţilor de evaluare cu noile conţinuturi şi cu sistemele internaţionale.

Acomodarea elevilor cu modele de teste PISA, precum şi predarea transdisciplinară ar fi necesare şi implicit ar asigura o adaptare mai adecvată. Diferenţele de natură rezidenţială (rural/ urban), disparităţile economice, managementul şcolilor sunt alte aspecte care trebuie explorate sociologic şi pedagogic în stabilirea strategiilor viitoare.

Privirea critică înseamnă responsabilitate, analiză complexă, interogaţie lucidă, după cum explicarea şi înţelegerea indulgentă a mediocrităţii sunt atitudini nepotrivite la nivel de Minister al Educaţiei. O asemenea reacţie nu ne transmite decât faptul că în lipsa unei viziuni, în lipsa soluţiilor, a minimiza problemele e calea cea mai comodă.

Deputat PSD
Camelia Gavrilă

AGERPRES nu îşi asumă responsabilitatea pentru informaţiile conţinute de comunicatele primite şi publicate în fluxul de ştiri sau pe site-ul public. Responsabilitatea conţinutului aparţine exclusiv emitentului comunicatului de presă.

Agenţia Naţională de Presă AGERPRES nu poate fi trasă la răspundere pentru informaţii inexacte/false transmise de către emitenţii comunicatelor de presă.

AGERPRES îşi rezervă dreptul de a nu publica comunicatele de presă care conţin exprimări injurioase, atacuri la persoană şi/sau acuzaţii, încălcări ale drepturilor altor persoane, garantate de Constituţia României.

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.