COD GALBEN: 11-12-2019 ora 13 Intre 12 decembrie, ora 02 - 14 decembrie, ora 10 Fenomene vizate se va semnala 12 decembrie, ora 02 - 14 decembrie, ora 10 Fenomene vizate COD GALBEN: 13-12-2019 ora 23 Intre 23:00 si 05:00 se va semnala intensificări temporare ale vântului cu viteze la rafală de 55-65 km/h in Județul Caraş-Severin; COD GALBEN: 13-12-2019 ora 23 Intre 23:00 si 05:00 se va semnala ceață care reduce vizibilitatea local sub 200 m in Județul Ialomiţa, Județul Argeş, Județul Prahova, Județul Călăraşi, Județul Giurgiu, Județul Ilfov, Județul Teleorman, Județul Dâmboviţa;

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Poziţia Consiliului Naţional al Elevilor şi a Federaţiei Naţionale a Asociaţiilor de Părinţi din Învăţământul Preuniversitar cu privire la proiectul legislativ pentru modificarea literei b) a alineatului (3) al articolului 361 din Legea educaţiei naţionale nr.1/2011


Începând cu generaţia de elevi care sunt acum în clasa a VII-a, Evaluarea Naţională ar urma să se susţină, din anul 2021, după noi reguli, conform prevederilor art.74 alineatul (5) şi art. 361 alineatul (3) litera b) din Legea educaţiei naţionale, în vigoare din 2011. Astfel, absolvenţii clasei a VIII-a vor avea la Evaluarea Naţională cinci probe din 9 materii (plus o probă la limba maternă pentru învăţământul cu predare în limbile minorităţilor naţionale), unele interdisciplinare, iar altele susţinute în timpul anului.

Consiliul Naţional al Elevilor, structura de reprezentare a elevilor la nivel naţional, împreună cu Federaţia Naţională a Asociaţiilor de Părinţi din Învăţământul Preuniversitar, se opune acestei prevederi, susţinând proiectul legislativ prin care se susţine prorogarea pentru actuala generaţie de elevi, urmând ca prima generaţie care susţine o Evaluare Naţională de acest tip să fie cea care începe clasa a V-a în anul şcolar 2020-2021 - pentru a nu ajunge în situaţia actuală la noua dată propusă pentru intrare în vigoare a acestui mod de susţinere a examenului de Evaluare Naţională, dorim crearea tuturor condiţiilor astfel încât elevii să poată susţine cu succes un astfel de examen.

Respectivul proiect legislativ a fost depus spre aprobare la Camera Deputaţilor, unde a primit aviz favorabil din partea Consiliului Legislativ, Consiliului Economic şi Social, Comisiei pentru drepturile omului, culte şi problemele minorităţilor naţionale, Comisiei pentru învăţământ, ştiinţă, tineret şi sport şi Comisiei juridice, de disciplină şi imunităţi.

Comisia pentru egalitate de şanse pentru femei şi bărbaţi a hotărât avizarea nefavorabilă a respectivului proiect legislativ. În acest context, ne exprimăm nedumerire şi ne întrebăm care au fost cauzele pentru care comisia respectivă a avizat nefavorabil acest proiect legislativ.

Totodată, dorim depunerea şi aprobarea unui alt proiect legislativ care să modifice şi art.76, alineatele (2) şi (3) din Legea educaţiei naţionale, articol care prevede, începând cu Evaluarea Naţională din anul 2021, o nouă modalitate de calcul a mediei de admitere în învăţământul liceal, precum şi susţinerea unei probe suplimentare de admitere la liceu, în plus faţă de Evaluarea Naţională, în cazul în care numărul de candidaţi depăşeşte numărul locurilor oferite de unitatea de învăţământ.

Considerăm că noua formulă de calcul a mediei de admitere (care conţine în proporţie de 70% portofoliul educaţional al elevului) nu poate fi pusă în aplicare începând din anul 2021, ţinând cont că protofoliul educaţional cuprinde, conform Legii educaţiei, "totalitatea diplomelor, a certificatelor sau a altor înscrisuri obţinute în urma evaluării competenţelor dobândite sau a participării la activităţi de învăţare, în diferite contexte, precum şi produse sau rezultate ale acestor activităţi, în contexte de învăţare formale, nonformale şi informale."

În calitate de reprezentanţi ai unor grupuri sociale de dimensiuni considerabile, ne exprimăm, cu fermitate, poziţia potrivit căreia un astfel de examen naţional nu poate fi implementat în actualul sistem educaţional, în care transdisciplinaritatea constituie, în continuare, un mit în arhitectura curriculară. Mai mult decât atât, considerăm că, pentru a realiza un proces de evaluare complex, riguros, este esenţial ca indicatorii de evaluare să fie adaptaţi cerinţelor actuale şi este necesară o întreagă recalibrare a metodelor de predare-învăţare şi a programelor şcolare (cele 9 probe la care ar urma să se susţină examenul de Evaluare Naţională însumând foarte multă materie), astfel încât acestea să corespundă nevoilor şi intereselor beneficiarilor direcţi ai educaţiei. Pentru a avea o resursă umană pregătită este imperios ca actuala guvernare să introducă în proiecţia bugetară pentru anul 2020 investiţii în ceea ce priveşte realizarea unor programe de formare continuă pentru cadrele didactice, o investiţie sustenabilă, a cărei necesitate se resimte profund în acest sistem educaţional care nu mai ţine pasul cu evoluţia societăţii.

Solicităm, aşadar, tuturor factorilor de decizie din domeniul educaţiei să adopte măsuri care să derive din viziuni pe termen lung, creionate în beneficiul elevilor din România şi nu măsuri populiste, care pot avea efecte dramatice pe termen lung şi ar aduce un prejudiciu însemnat climatului educaţional.

Nu mai este loc pentru măsuri luate pe repede-înainte în sistemul educaţional; în momentul de faţă, atât elevii, cât şi părinţii îşi doresc stabilitate. Ne dorim, în schimb, o schimbare a paradigmei, însă orice schimbare de paradigmă într-un sistem inert va presupune costuri reale, dintre care menţionez o măsură care trebuie urgentată, anume implementarea programelor gratuite de formare continuă pentru profesori. Transdisciplinaritatea trebuie valorificată, iar arhitectura curriculară regândită, astfel încât aceasta trebuie construită în conformitate cu nevoile şi interesele elevilor din România şi să le garanteze, în primul rând, un parcurs educaţional flexibil. Expertul în educaţie Marian Staş a reiterat, într-o intervenţie media, faptul că este necesar ca decidenţii să îşi asume pilotarea unor modele de arhitectură curriculară în anumite unităţi de învăţământ, pentru a le testa eficienţa - după părerea mea, aceasta reprezintă o măsură optimă pentru a ne asigura că sistemul este (sau va fi) reglat treptat, dar într-un mod sustenabil şi raţional, a declarat Antonia Laura PUP, preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor.

Nu ne mai dorim experimente nefericite pe seama copiilor noştri. Nu ne mai dorim reglementări care să fie făcute din pixul unui ministru, fără a crea premisele necesare desfăşurării unui process evolutiv de predare-învăţare-evaluare. De asemenea, ne dorim ca schimbările majore care apar la nivelul sistemului să fie pilotate astfel încât să avem garanţia că ajută la creşterea calităţii sistemului şi competenţelor elevilor noştri, a declarat Iulian CRISTACHE, preşedintele Federaţiei Naţionale a Asociaţiilor de Părinţi Învăţământ Preunivesitar.

AGERPRES nu îşi asumă responsabilitatea pentru informaţiile conţinute de comunicatele primite şi publicate în fluxul de ştiri sau pe site-ul public. Responsabilitatea conţinutului aparţine exclusiv emitentului comunicatului de presă.

Agenţia Naţională de Presă AGERPRES nu poate fi trasă la răspundere pentru informaţii inexacte/false transmise de către emitenţii comunicatelor de presă.

AGERPRES îşi rezervă dreptul de a nu publica comunicatele de presă care conţin exprimări injurioase, atacuri la persoană şi/sau acuzaţii, încălcări ale drepturilor altor persoane, garantate de Constituţia României.

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.