COD GALBEN: 11-12-2019 ora 13 Intre 12 decembrie, ora 02 - 14 decembrie, ora 10 Fenomene vizate se va semnala 12 decembrie, ora 02 - 14 decembrie, ora 10 Fenomene vizate COD GALBEN: 13-12-2019 ora 23 Intre 23:00 si 05:00 se va semnala intensificări temporare ale vântului cu viteze la rafală de 55-65 km/h in Județul Caraş-Severin; COD GALBEN: 13-12-2019 ora 23 Intre 23:00 si 05:00 se va semnala ceață care reduce vizibilitatea local sub 200 m in Județul Ialomiţa, Județul Argeş, Județul Prahova, Județul Călăraşi, Județul Giurgiu, Județul Ilfov, Județul Teleorman, Județul Dâmboviţa;

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Cum să reziliezi sau să modifici un contract telecom?

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) reaminteşte utilizatorilor în ce condiţii pot rezilia sau modifica contractele încheiate cu furnizorii de servicii de comunicaţii electronice.

Încetarea contractului la termen

În principiu, încetarea unui contract încheiat cu un furnizor de telefonie intră în vigoare în condiţiile prevăzute în respectivul document. Totuşi, este posibil ca furnizorul, în urma unei negocieri directe cu utilizatorul, să accepte încetarea contractului şi în alte condiţii decât cele menţionate în contract.
Atunci când solicită încetarea contractului încheiat cu un furnizor de servicii de comunicaţii electronice utilizatorul trebuie să ţină cont de câteva aspecte, pe care trebuie să le găsească menţionate în contract:
- dacă a expirat perioada contractuală iniţială;
- ce penalităţi se aplică dacă solicită încetarea contractului şi perioada iniţială nu a expirat;
- termenul şi modalităţile în care poate depune o cerere de încetare a contractului, precum şi termenul în care este operată efectiv încetarea contractului (de exemplu, 30 de zile de la data depunerii cererii de către utilizator).

Unii furnizori oferă posibilitatea ca solicitarea de încetare a contractului să fie adresată şi telefonic. Cu toate acestea, este mai sigur dacă aceasta va fi făcută în scris şi transmisă prin poştă, cu confirmare de primire, sau dacă va fi depusă la un punct de lucru/magazin al furnizorului, iar utilizatorul va cere şi va primi un număr de înregistrare. De asemenea, trebuie luat în calcul şi faptul că, de regulă, furnizorii condiţionează procesarea cererii de reziliere de returnarea echipamentelor oferite în custodie/chirie şi de plata unor eventuale datorii.

Obligaţiile furnizorilor

Furnizorii de servicii de telefonie, internet şi televiziune de pe piaţa din România sunt obligaţi să publice pe site-urile proprii:
- informaţii legate de încetarea contractelor încheiate cu utilizatorii, dar şi informaţii privind condiţiile de modificare a contractului respectând, astfel, Decizia ANCOM nr.158/2015 privind obligaţiile de informare a utilizatorilor finali;
- informaţii privind demersurile pe care utilizatorii trebuie să le facă pentru a obţine încetarea sau modificarea contractului;
- adresa de e-mail, adresa poştală şi numărul de telefon/fax, la care utilizatorul poate transmite cererea de încetare a contractului;
- formulare/cereri-tip, dacă se solicită completarea acestora, precum şi informaţii legate de modalităţile prin care utilizatorii pot intra în posesia lor, dacă este cazul;
- informaţii legate de penalităţile care pot fi aplicate în cazul încetării anticipate a contractului, dacă astfel de penalităţi sunt percepute.

Potrivit Deciziei ANCOM nr.158/2015, toate informaţiile destinate utilizatorilor trebuie să se regăsească pe site-urile furnizorilor într-un loc uşor accesibil, prezentate într-un mod vizibil şi bine structurat.

Modificarea contractului

Modificarea unui contract încheiat cu un furnizor de servicii de comunicaţii electronice se poate face la cererea utilizatorului, în condiţiile prevăzute în contract sau pe baza negocierii directe cu furnizorul, dar şi la iniţiativa furnizorului.

Astfel, în anumite situaţii, furnizorul are dreptul să schimbe clauze din contract dar, în acest caz, are obligaţia să-şi informeze abonaţii despre conţinutul modificărilor, prin intermediul unei notificări, cu cel puţin 30 de zile înainte de producerea acestora. În acest interval, dacă nu sunt de acord cu modificările, abonaţii pot renunţa la contract fără a plăti despăgubiri.

Furnizorul poate să transmită notificarea prin scrisoare, e-mail, SMS, fax sau prin intermediul contului de client al abonatului de pe site-ul furnizorului, caz în care va fi însoţită de un SMS şi/sau e-mail de avertizare cu privire la transmiterea notificării.
Indiferent de modul în care operatorul transmite notificarea, acesta trebuie să asigure transmiterea integrală a textului notificării, fără a face trimitere la alte surse de informare. De asemenea, notificarea trebuie să fie separată de orice material publicitar.

Reclamaţii

ANCOM poate lua măsuri dacă furnizorul a modificat contractul fără să notifice sau nu a informat utilizatorii despre posibilitatea de a denunţa contractul fără penalităţi. Sesizările pot fi trimise aici. Dacă pentru încetarea contractului înainte de termen, operatorul aplică taxe cu o valoare considerată prea mare faţă de posibilele pierderi pe care le-ar avea furnizorul, utilizatorii se pot adresa Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.

Secţiunea InfoCentru din pagina de internet ANCOM pune la dispoziţia utilizatorilor informaţii utile despre serviciile de comunicaţii electronice (telefonie, internet şi televiziune) şi serviciile poştale, pentru a-i sprijini în alegerea şi folosirea acestor servicii. Informaţiile se referă în principal la încheierea contractelor, modalitatea de tarifare, calitatea serviciilor, deblocarea terminalelor sau serviciul de roaming. În plus, utilizatorii pot găsi aici ghiduri dedicate, pe teme precum fraudele prin telefon sau serviciile de acces la internet.

ANCOM este instituţia care protejează interesele utilizatorilor de comunicaţii din România, prin promovarea concurentei pe piaţa de comunicaţii, administrarea resurselor limitate, încurajarea investiţiilor eficiente în infrastructura şi a inovaţiei. Pentru mai multe detalii despre activitatea ANCOM vizitaţi www.ancom.ro, www.portabilitate.ro si www.veritel.ro. Pentru a testa şi monitoriza calitatea serviciului de internet, accesaţi www.netograf.ro. Pentru a consulta acoperirea cu semnal mobil a localităţilor, drumurilor naţionale şi judeţene din România, accesaţi www.aisemnal.ro.

AGERPRES nu îşi asumă responsabilitatea pentru informaţiile conţinute de comunicatele primite şi publicate în fluxul de ştiri sau pe site-ul public. Responsabilitatea conţinutului aparţine exclusiv emitentului comunicatului de presă.

Agenţia Naţională de Presă AGERPRES nu poate fi trasă la răspundere pentru informaţii inexacte/false transmise de către emitenţii comunicatelor de presă.

AGERPRES îşi rezervă dreptul de a nu publica comunicatele de presă care conţin exprimări injurioase, atacuri la persoană şi/sau acuzaţii, încălcări ale drepturilor altor persoane, garantate de Constituţia României.

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.