COD GALBEN: 29-11-2021 ora 10 Intre 29 noiembrie, ora 14 – 30 noiembrie, ora 03 se va semnala intensificări temporare ale vântului

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Cartoon Network, Cătălina Ponor și Asociaţia Telefonul Copilului încurajează exemplul pozitiv în combaterea fenomenului bullying

Bucureşti, 30 octombrie 2018 - Gimnasta Cătălina Ponor, multiplă campioană olimpică, mondială şi europeană, este ambasadorul campaniei anti-bullying "Cartoon Network Clubul Prieteniei", ajunsă la a cincea ediţie. În 2019, campania susţine puterea exemplului pozitiv, subliniind importanţa educării comportamentelor dezirabile în rândul copiilor. Spotul campaniei, care va fi difuzat pe Cartoon Network şi în mediul online, reprezintă un ghid al prieteniei, adresându-se tuturor copiilor cu mesaje ce consolidează educaţia susţinută în familie: https://youtu.be/ZvEWSc4EZ4o

"Tradiţional, familia este locul în care copiii îşi pot analiza, discuta şi rezolva problemele în siguranţă. De aceea susţinem implicarea adulţilor din jurul lor - familie sau nu - în modelarea comportamentelor, prin tratarea cu empatie şi respect a celor din jur. În acelaşi timp, susţinem o legislaţie în domeniu care să permită acţiuni concrete din partea autorităţilor pentru reducerea fenomenului bullying.

Astfel, Asociaţia Telefonul Copilului a contribuit la elaborarea iniţiativei legislative cu privire la reglementarea abuzului de tip bullying, iniţiativă aflată în procesul de promulgare. Asociaţia Telefonul Copilului a formulat, totodată, o propunere de politică publică pentru adoptarea unor măsuri concrete de prevenire şi combatere a fenomenului bullying - propunere transpusă, în luna septembrie a acestui an, în iniţiativă legislativă, aceasta aflându-se în dezbatere parlamentară în prezent. Măsurile propuse sunt orientate către dreptul fiecărui copil de a se simţi în siguranţă la şcoală. Campania lansată astăzi continuă acest demers, pe care ne bucurăm să îl parcurgem alături de Cartoon Network, Poliţia Română şi Cătălina Ponor", a declarat Cătălina Surcel, Director Executiv al Asociaţiei Telefonul Copilului.

Pe parcursul primelor 4 ediţii ale campaniei, Asociaţia Telefonul Copilului a înregistrat un număr de 6.540 de situaţii de tip bullying. Fenomenul bullying a fost înregistrat încă de la primul nivel de educaţie a copilului. Părinţii au sesizat situaţii de bullying în grădiniţe (8,76%), în clasele primare (40,29%), în gimnaziu (48,00%) şi în liceu (2,95%). În ceea ce priveşte genul raportat la grupa de vârstă a victimelor, copiii pentru care părinţii au solicitat serviciile Asociaţiei sunt în procent de 70% băieţi, aparţinând grupelor de vârstă 3-6 ani, respectiv 7-10 ani.

Majoritatea părinţilor a contactat Asociaţia Telefonul Copilului în principal pentru a căuta soluţii legale (62,29%), iar în lipsa unui cadru legislativ, aceştia au solicitat consilierea pentru a aborda individual intervenţia (22,86%). Doar un părinte din şase (14,85%) a solicitat intervenţia instituţiilor abilitate doar în baza regulamentului intern al unităţilor de învăţământ. Peste jumătate (55,24%) dintre părinţi sesizaseră deja managementul unităţii de învăţământ şi / sau Inspectoratul Şcolar la momentul la care au contactat Asociaţia, declarându-se nemulţumiţi de răspunsurile primite.

Atunci când vorbesc despre soluţii, aproape jumătate dintre părinţii copiilor victime ale fenomenului bullying doresc ca şcoala să intervină prin măsuri coercitive împotriva copilului agresor (44,19%), unii solicitând chiar excluderea copilului agresor din unitatea de învăţământ (26,48%). Aproape o treime ia în considerare şi posibilitatea transferului propriului copil la o altă unitate de învăţământ, ca pe o înlăturare a abuzului la care acesta este supus (29,33%).

Gradul de interes din partea părinţilor şi cadrelor didactice pentru combaterea privind fenomenului bullying este unul crescut şi explică nevoia de măsuri concrete de gestionare exprimată de cele două categorii. Elevii din ciclul primar şi cel gimnazial au discutat cel mai mult cu părinţii. Odată cu creşterea vârstei se observă o preferinţă mai crescută din partea copiilor de a discuta cu prietenii despre agresiuni, întrucât creşte şi dorinţa de a face confidenţe mai degrabă celor de vârste apropiate, decât adulţilor, faţă de care copiii doresc să îşi dobândească independenţa.

"Intrăm în al cincilea an de campanie Cartoon Network Clubul Prieteniei cu intenţia de a sublinia faptul că lupta împotriva fenomenului bullying are nevoie în continuare de efort, consecvenţă şi de acţiuni concertate. Pe măsură ce ne dedicăm mai mult campaniei anti-bullying, devenim conştienţi de complexitatea fenomenului şi de necesitatea de a aborda sistematic toate dimensiunile sale.

Suntem încântaţi să putem continua alături de Asociaţia Telefonul Copilului eforturile de a face din bullying un fenoment vizibil şi recunoscut, care poate fi combătut şi diminuat", a declarat Malgosia Chapman, Vicepreşedinte Brand & Content Engagement Europa Centrală şi de Est, Turner.

Cătălina Ponor, ambasadoarea campaniei în 2019, declară: "Sunt bucuroasă să pot face parte dintr-o misiune generoasă şi să pot transmite mesajul prieteniei copiilor. Cred în puterea exemplului şi cred că putem trăi într-o lume mai bună, fiind mai buni unii cu ceilalţi".

"În ultimii ani, Poliţia Română a abordat prevenirea victimizării minorilor, în mod constant, ca prioritate naţională de intervenţie în domeniul prevenirii criminalităţii, context în care bullying-ul este una din temele abordate frecvent.

Astfel, au fost iniţiate şi implementate, atât la nivel central, cât şi regional/local, proiecte, campanii, activităţi punctuale în domeniu. Dezvoltarea parteneriatului cu alte instituţii sau organizaţii, care pot contribui la creşterea gradului de siguranţă în rândul cetăţenilor, este un mod de lucru care conduce la eficientizarea şi multiplicarea acţiunilor cu caracter preventiv, în scopul atingerii obiectivelor Poliţiei Române în acest domeniu. Dacă în proiectul iniţiat de Cartoon Network si Asociatia Telefonul Copilului suntem la a doua prezenţă, parteneriatul cu Asociaţia Telefonul Copilului este unul de tradiţie, Institutul de Cercetare şi Prevenire a Criminalităţii desfăşurând in mod constant, alături de aceasta, campanii de prevenire a victimizării minorilor", a declarat Comisar de poliţie Sorin Stănică, directorul Institutul de Cercetare şi Prevenire a Criminalităţii, Inspectoratul General al Poliţiei Române

Proiectul Cartoon Network şi Asociaţia Telefonul Copilului urmăreşte conştientizarea şi prevenirea fenomenului, precum şi identificarea acelor cazuri de tip bullying - violenţă verbală sau fizică, abuz emoţional, hărţuire şi excludere - care au nevoie de sprijinul specialiştilor şi pot beneficia de serviciile de consiliere oferite de către psihologi şi asistenţi sociali. Copiii, victime sau colegii acestora, precum şi părinţii sunt încurajaţi să ceară sprijin la linia gratuită 116 111, la www.116111.ro sau să găsească sfaturi pe www.cartoonnetwork.ro/clubulprieteniei.

În cadrul campaniei, mesajul este susţinut şi prin brăţările prieteniei, care sunt disponibile prin parteneriatul cu Noriel. Acestea pot fi găsite în toate cele 75 de magazine ale retailer-ului de jucarii şi sunt oferite gratuit copiilor şi părinţilor.

"CLUBUL PRIETENIEI CARTOON NETWORK" se derulează şi în alte ţări din Europa, Orientul Mijlociu şi Asia. Copiii pot afla detalii despre fenomenul bullying pe website-ul www.CartoonNetwork.ro/clubulprieteniei, unde pot, de asemenea, viziona videoclipuri animate şi mesajul Cătălinei Ponor.

-FINAL-

Cartoon Network este o divizie WarnerMedia şi canalul animat numărul 1 în Statele Unite ale Americii, care oferă cel mai bun conţinut original pentru copii şi familii, având în portofoliu seriale ca: Ben 10, Craig şi dumbrava, Steven Univers, Fetiţele Powerpuff şi Aventurile Fraţilor Urşi. Urmărit în 192 de ţări şi în peste 400 de milioane de gospodării, Cartoon Network inspiră noua generaţie de creatori şi inovatori, implicându-şi telespectatorii în universul său prin creativitate şi tehnologie.

Iniţiativa împotriva bullying-ului, "Cartoon Network Clubul Prieteniei" este o campanie premiată în lume şi reprezintă o sursă de inspiraţie pentru copiii şi părinţii care caută modalităţi de a primi ajutor pe tema bullying-ului.

WarnerMedia este o companie media şi de divertisment care creează şi distribuie conţinut premium şi recunoscut la nivel global, provenit de la oameni de media care lucrează pentru branduri ca: HBO, Warner Bros., TNT, TBS, truTV, CNN, DC Entertainment, New Line, Cartoon Network, Adult Swim, Turner Classic Movies şi altele.

Cu o experienţă de 18 ani în domeniul protecţiei drepturilor copilului şi ale familiei, Asociaţia Telefonul Copilului este singura organizaţie neguvernamentală, non-profit, din România, care pune la dispoziţia copiilor şi părinţilor o linie telefonică de asistenţă la nivel naţional. De luni până vineri, între orele 08,00-20,00, Asociaţia Telefonul Copilului răspunde apelurilor copiilor şi părinţilor la 116 111, număr armonizat european. În perioada 21 noiembrie 2001 - 31 decembrie 2018, un număr total de 2.450.888 de apeluri a fost înregistrat de Asociaţia Telefonul Copilului, iar dintre acestea au fost identificate 82.684 cazuri care au necesitat consiliere de lungă durată şi / sau intervenţia instituţiilor abilitate.

Apelul este oferit gratuit de Telekom România şi Telekom România Mobile Communications. Asociaţia Telefonul Copilului răspunde copiilor şi online prin intermediul platformei de consiliere www.116111.ro, totodată prin intermediul aplicaţiei mobile Happygraff, accesibilă pe telefoane mobile cu sistem de operare Android. Pentru informaţii detaliate despre Asociaţia Telefonul Copilului şi activitatea acesteia, vă invităm să accesaţi https://www.telefonulcopilului.ro şi pagina FB https://www.facebook.com/asociatiatelefonulcopilului.

AGERPRES nu îşi asumă responsabilitatea pentru informaţiile conţinute de comunicatele primite şi publicate în fluxul de ştiri sau pe site-ul public. Responsabilitatea conţinutului aparţine exclusiv emitentului comunicatului de presă.

Agenţia Naţională de Presă AGERPRES nu poate fi trasă la răspundere pentru informaţii inexacte/false transmise de către emitenţii comunicatelor de presă.

AGERPRES îşi rezervă dreptul de a nu publica comunicatele de presă care conţin exprimări injurioase, atacuri la persoană şi/sau acuzaţii, încălcări ale drepturilor altor persoane, garantate de Constituţia României.

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.