Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Comunicat de presă - CP12 DTO Rally Team - Victorie pentru Vali Porcişteanu şi Citroen C3 R5 în Raliul Iaşului 2019

Cu opt etape programate în 2019, Campionatul Naţional de Raliuri a revenit la finalul săptămânii trecute în Moldova, pentru o nouă competiţie pe macadam. După Raliul Moldovei în luna iunie, Raliul Iaşului a fost prima cursă din cele trei din această toamnă, desfăşurându-se pe 10 probe speciale de macadam: pe drumurile din judeţul Iaşi, cât şi pe superspeciala din oraş.

Cu un public numeros pe probe, cu o atmosferă excepţională la speciala-spectacol din Iaşi, acolo unde fanii s-au aflat în număr mare pentru a aplauda evoluţia concurenţilor, cele cinci echipaje DTO Rally Team s-au luptat pe durata celor două zile de concurs cu secundele pentru victorii în clasamente. Deşi au avut parte şi de abandonuri tehnice, de o răsturnare sau de incidente pe probele speciale, echipajele DTO Rally Team au reuşit podiumuri, dar şi o victorie în clasamentul general, acolo unde modelul Citroen C3 R5 a fost cel mai rapid pe macadamul ieşean.

Vali Porcişteanu şi Dan Dobre au reprezentat gruparea DTO Rally Team în fruntea clasamentului, unde au dus o luptă strânsă pentru victorie, în timp ce Cristi Dolofan şi Mihai Sandu, prezenţi la start cu un Peugeot 208 R5, s-au duelat pentru un loc fruntaş în clasamentul general. Eugen Caragui şi Robert Fus au venit la Iaşi cu dorinţa victoriei în cadrul clasei RC4, Bogdan şi Delia Năstase cu gândul la a cincea victorie consecutivă în cadrul clasei 11, în timp ce juniorii Cristi Sugar şi Vlad Colceriu ţinteau o nouă victorie în cadrul Cupei Dacia.

Vali Porcişteanu, Dan Dobre şi Citroen-ul C3 R5 au fost cei mai rapizi

Pentru Vali Porcişteanu şi Dan Dobre, sezonul 2019 a adus, în sfârşit, prima victorie la Raliul Iaşului. După multiple sezoane cu incidente şi fără niciun podium, ediţia din acest an a fost una de succes pentru Vali şi Dan la Iaşi, echipajul DTO Rally Team reuşind un parcurs constant, inteligent, care le-a adus maximum de puncte şi a doua victorie din acest sezon. Cu un start precaut, Porcişteanu şi Dobre au obţinut la bordul Citroen-ului C3 R5 timpi buni, în fruntea clasamentului, că mai apoi, cu trei victorii de probă în a doua parte a zilei de vineri, să urce în fotoliul de lider la finalul primei zile de concurs. 'Povestea noastră aici este una cu abandonuri şi incidente care ne-au ţinut departe de victorie. De această dată ne doream să spargem gheaţă şi am avut un sentiment bun de la început! În prima zi am început mai precaut deoarece eram prima maşină pe drum şi aderenţa era scăzută, că mai apoi să creştem ritmul pe a doua buclă, când setările au fost foarte bune, maşina s-a comportat excelent şi am putut să urcăm în postura de lider' a spus Vali la finalul primei zile de concurs.

În ziua secundă, în timpul unei lupte strânse pentru victorie, Vali şi Dan abordează o strategie precaută pentru a-şi menţine locul în frunte: 'Cu multe abandonuri după diferite evenimente, era foarte simplu să greşeşti. Am decis că strategia e cea care contează, că e important să gestionez avansul şi am avut parte de un raliu inteligent, în care am stat departe de probleme' a completat Porcişteanu. Cu un parcurs constant şi cu al doilea timp pe Power Stage, Vali şi Dan reuşesc a doua victorie a sezonului şi îşi măresc avansul în fruntea ierarhiei generale în Campionatul Naţional de Raliuri. 'A doua zi am pornit mai lent şi precaut deoarece eram detaşaţi faţă de locul secund, dar nu ne puteam permite să pierdem punctele pe zi. Nu a fost o cursă uşor de gestionat, dar am demonstrat că suntem cerebrali şi în sfârşit ne bucurăm de o victorie la Iaşi. Maşina s-a comportat exemplar şi a fost unul dintre ingredientele victoriei, pe lângă pregătirea tehnică foarte bună. Se anunţa un final de sezon aprins, cu o luptă pentru titlu care se va duce până la final. Noi vom creşte constant ritmul şi speram să ne apropiem de viteza lui Simone' a încheiat Vali Porcişteanu, care mulţumeşte tuturor fanilor prezenţi la raliu pentru susţinere.

Cristi Dolofan şi Mihai Sandu au avut un început progresiv de cursă, cu timpi buni pe probele speciale de vineri, când au stat departe de probleme şi de incidente, reuşind să facă spectacol pentru fanii de pe superspeciala din Iaşi. Sâmbătă, echipajul DTO Rally Team a ridicat ritmul şi a urcat locuri importante în clasament, ocupând locul 5 în ierarhia generală FIA, de unde au fost nevoiţi să abandoneze din cauza unei conducte din sistemul de direcţie a Peugeot-ului 208 R5. Fără îndoială, Cristi şi Mihai au demonstrat că sunt rapizi la bordul modelului francez şi că pot ocupa oricând unul dintre locurile fruntaşe în clasamentul general, chiar dacă nu au ajuns în ultimul control orar al Raliului Iaşului 2019.

Eugen Caragui şi Robert Fus au pornit în forţă în cursă din Moldova, având un ritm excelent pe probele speciale din prima zi, când s-au luptat pentru victoria în cadrul clasei RC4, cât şi în clasamentul maşinilor cu tracţiune fata. Ritmul celor doi a fost unul de excepţie, constantă şi viteza fiind cele două cuvinte care pot descrie evoluţia echipajului DTO Rally Team la Raliul Iaşului. În ciuda unei răsturnări pe finalul raliului, care a adus daune maşinii de concurs, dar care a atras aplauzele şi simpatia fanilor pentru determinarea de a continua, Eugen şi Robert au încheiat cursă din Moldova pe locul secund în cadrul clasei RC4 şi pe trei în cadrul clasamentului maşinilor cu două roţi motrice (tracţiune faţă).

Bogdan şi Delia Năstase au luat startul în Raliul Iaşului cu determinarea unei noi victorii, după cele patru curse anterioare perfecte. Echipajul DTO Rally Team a pornit excelent în cadrul clasei 11, acolo unde au obţinut o primă victorie de probă specială la debutul cursei, că mai apoi să fie nevoiţi să se oprească din motive tehnice. Cu Mitsubishi-ul Lancer EVO revenit la formă maximă în ziua secundă, Bogdan şi Delia au avut un ritm excelent pe cele 5 probe speciale de sâmbătă, obţinând cei mai buni timpi pe parcursul zilei, dar timpul pierdut vineri a însemnat doar locul şase în cadrul clasei 11 la finalul Raliului Iaşului.

La bordul unui model Dacia Sandero, Cristi Sugar şi Vlad Colceriu au avut un parcurs constant şi rapid pe probele speciale din prima zi de concurs, reuşind să gestioneze avansul în fruntea cupei monomarcă. Juniorii DTO Rally Team erau la conducere la startul zilei secunde, când un derapaj prea amplu a dus la lovirea unui cap de pod pe cea mai tehnică specială a raliului, 'Păun'. Cristi şi Vlad au încheiat probă, dar a fost imposibil pentru cei doi să continue deoarece una din rotile Daciei Sandero era ruptă, ducând la un nou abandon în cadrul echipei.

În sezonul 2019, DTO Rally Team are alături o serie de parteneri puternici: Dolo Trans Olimp, Trust Motors - Importator Peugeot, Citroen şi DS Automobile, Imbold, Catena, Oscar Downstream, Tellur, Hidro Gaz Pipe şi Total Lubricants România.

Rareş Fetean
rares.fetean@gmail.com

AGERPRES nu îşi asumă responsabilitatea pentru informaţiile conţinute de comunicatele primite şi publicate în fluxul de ştiri sau pe site-ul public. Responsabilitatea conţinutului aparţine exclusiv emitentului comunicatului de presă.

Agenţia Naţională de Presă AGERPRES nu poate fi trasă la răspundere pentru informaţii inexacte/false transmise de către emitenţii comunicatelor de presă.

AGERPRES îşi rezervă dreptul de a nu publica comunicatele de presă care conţin exprimări injurioase, atacuri la persoană şi/sau acuzaţii, încălcări ale drepturilor altor persoane, garantate de Constituţia României.

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.