Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

În perioada 5 - 11 noiembrie are loc a treia ediţie a European Fertility Week, perioadă în care Fertility Europe - organizaţia-umbrelă a asociaţiilor de pacienţi afectaţi de infertilitate - şi membrii săi, asociaţii de pacienţi din peste 20 de ţări europene, îşi intensifică acţiunile de awareness & advocacy pentru cauza celor care îşi doresc copii dar nu îi pot avea decât cu ajutor medical.

Cu această ocazie, la nivel naţional, Asociaţia SOS Infertiltatea desfăşoară în România a şaptea ediţie a Săptamânii Naţionale de Conştientizare a Fenomenului Medical şi Social al Infertiltăţii, cu sprijinul Administraţiei Spitalelor şi Serviciilor Medicale Bucureşti si al Centrului pentru Tineret al Municipiului Bucureşti.

Printre acţiunile Săptămânii de Conştientizare, menţionăm:

- dezbaterea "40 de ani de fertilizare in vitro. România, încotro?", cu participare din partea medicilor specialişti în infertilitate, a pacienţilor şi a autorităţilor;

- trei expoziţii pe tema infertilităţii expuse în centrul Bucureştiului: expoziţia "Infertilitatea există. Şi doare!" şi expoziţia "Incursiune în istoria fertilizării in vitro" - în Pasajul Universităţii; expoziţia "Infertilitatea poate fi invinsă!" - pe gardul Muzeului Municipiului Bucureşti / Palatul Şuţu: 27 de testimoniale foto ale părinţilor care au învins infertilitatea, cu participarea excepţională a cuplului Alice şi Horia Brenciu;

- continuarea campaniei de #educaţie_despre_fertilitate: lansarea în premieră a două pliante, unul dedicat fertilităţii feminine şi un altul dedicat fertilităţii masculine, precum şi a unui quiz online despre fertilitate - destinate publicului larg, care în principiu nu se confruntă în prezent cu infertilitatea, dar ar putea intra în această categorie în lipsa unei informări corecte;

- numeroase acţiuni colective online (video de constientizare pe tema infertilităţii; video cu testimoniale despre lupta cu infertilitatea; poster despre prejudecăţile cu care se confruntă cuplurile infertilile ş.a.), care sunt intens partajate de mare parte din cei 12.000 de membri de pe grupul FB al Asociaţiei SOS Infertilitatea.

La nivel european, în cadrul celei de-a treia ediţii a European Fertility Week, Fertility Europe lansează un Apel la Acţiune adresat tuturor factorilor de decizie politică din cadrul Uniunii Europene, pentru a veni în sprijinul îmbunătăţirii vieţilor tuturor care se confruntă cu probleme de infertilitate.

Pentru a sărbători cea de-a 40-a aniversare a lui Louise Joy Brown, primul copil din lume conceput prin fertilizare in vitro (FIV), Fertility Europe la lansat campania #HappyBirthday, dând startul Săptămânii Europene a Fertilităţii din anul 2018.

De câte ori pe an spunem, scriem sau tastăm cuvintele "La mulţi ani!" fără a sta prea mult pe gânduri? Pentru cei care doresc să aibă un copil dar se luptă cu infertilitatea, expresia are un înţeles mult mai profund. Organizaţiile pentru pacienţii care suferă de infertilitate din întreaga Europă se reunesc în cadrul unei săptămâni de acţiune pentru a pune în evidenţă semnificaţia zilelor de naştere pentru familiile care au depăşit problema infertilităţii şi au împărtăşit povestile de încurajare cu cei care încă speră să devină părinţi sau cu cei care au rămas fără copii.

Infertilitatea afectează unul din şase (sau, conform celor mai recente statistici, unul din cinci) cupluri la nivel mondial, ceea ce reprezintă 25 de milioane de cetăţeni doar din Uniunea Europeană. În fiecare an, numărul de persoane care ajung la centrele de tratare a infertilităţii creşte cu 8-9%. Cu toate acestea, în ciuda faptului că există peste opt milioane de oameni născuţi la nivel mondial graţie fertilizării in vitro, pacienţii încă se confruntă cu stigmatizarea şi se luptă cu lipsa de informaţii şi bariere în calea accesului la tratament şi la finanţare.

Ca parte a Săptămânii Europene a Fertilităţii 2018, Fertility Europe lansează, de asemenea, un apel la acţiune solicitând factorilor de decizie:

- să recunoască dreptul de a încerca să aibă un copil ca drept universal în întreaga Uniune Europeană;

- să asigure accesul egal, echitabil şi sigur la tratamentele pentru infertilitate;

- să asigure finanţarea publică pentru toate etapele tratamentelor de infertilitate;

- să implice sectorul public în furnizarea de informaţii mai bune despre fertilitate şi infertilitate;

- să implementeze campanii de comunicare pentru eliminarea stigmatizării asociate problemelor de infertilitate.

La lansararea Săptămânii Europene a Fertilităţii 2018, Satu Rautakallio-Hokkanen, preşedinta Fertility Europe, a declarat: "Infertilitatea rămâne subestimată şi neînţeleasă. Nu este o problemă uşor de rezolvat iar pacienţii au nevoie de întreg sprijiul venit din partea prietenilor, familiilor, angajatorilor, societăţii şi factorilor de decizie politică. Uniunea Europeană are responsabilitatea de a-şi asuma rolul în promovarea educaţiei şi asigurarea accesului universal la tratament egal, echitabil şi sigur. Datorăm acest lucru celor 25 de milioane de cetăţeni europeni care se luptă în fiecare zi cu probleme legate de fertilitate".

Apelul la Acţiune a fost deja supervizat de către membri ai Parlamentului European din diferite grupuri politice şi naţionalităţi.

Persoană de contact:
Nicoleta CRISTEA-BRUNEL

AGERPRES nu îşi asumă responsabilitatea pentru informaţiile conţinute de comunicatele primite şi publicate în fluxul de ştiri sau pe site-ul public. Responsabilitatea conţinutului aparţine exclusiv emitentului comunicatului de presă.

Agenţia Naţională de Presă AGERPRES nu poate fi trasă la răspundere pentru informaţii inexacte/false transmise de către emitenţii comunicatelor de presă.

AGERPRES îşi rezervă dreptul de a nu publica comunicatele de presă care conţin exprimări injurioase, atacuri la persoană şi/sau acuzaţii, încălcări ale drepturilor altor persoane, garantate de Constituţia României.

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.