Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Somaţii publice: B1 TV, Kanal D şi România TV

Întrunit în şedinţă publică, Consiliul Naţional al Audiovizualului a analizat rapoartele de monitorizare întocmite de direcţia de specialitate ca urmare a reclamaţiilor primite şi a decis să aplice somaţii publice următoarelor posturi de televiziune:

- B1 TV, deoarece ediţia din 21.08.2017 a emisiunii "Dosar de politician" a fost difuzată cu încălcarea dispoziţiilor art. 64 alin. (1) lit. b) din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual;

- Kanal D. În cadrul emisiunii informative "Ştirile Kanal D" din 12 şi 13.09.2017, postul a difuzat un reportaj, având ca subiect topul celor mai periculoase locuri din România, fără a ţine cont de prevederile art. 64 alin. (1) lit. a), b) din Codul audiovizualului (art. 64 "(1) În virtutea dreptului fundamental al publicului la informare, furnizorii de servicii media audiovizuale trebuie să respecte următoarele principii: a) asigurarea unei distincţii clare între fapte şi opinii; b) informarea cu privire la un subiect, fapt sau eveniment să fie corectă, verificată şi prezentată în mod imparţial şi cu bună-credinţă");

- România TV. Radiodifuzorul a transmis ştirea având ca titluri "Doi miniştri, chef în instituţia statului", "Miniştrii dansează, primarul cântă la acordeon", din cadrul emisiunii "Ştirile România TV" din 05.02.2018, cu încălcarea dispoziţiilor art. 64 alin. (1) lit. b) din Codul audiovizualului;

- România TV pentru nerespectarea prevederilor art. 29 alin. (1) lit. a) din Legea audiovizualului 504/2002 la difuzarea ştirii "Produse tradiţionale, gustoase şi sănătoase" (emisiunea "Ştirile România TV" din 28.10.2017). (art. 29 "(1) Comunicările comerciale audiovizuale difuzate de furnizorii de servicii media audiovizuale trebuie să respecte următoarele condiţii: a) să poată fi uşor identificate ca atare, comunicările audiovizuale cu conţinut comercial mascat fiind interzise).

De asemenea, Consiliul Naţional al Audiovizualului a hotărât să emită o decizie privind obligarea postului Antena 3 de a difuza un drept la replică Fundaţiei Dumbrava Minunată - Filiala Braşov, în privinţa unor aspecte ce au fost prezentate în cadrul emisiunii "În premieră" din data de 22.06.2014.

Biroul Comunicare şi Relaţii cu Publicul
Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.