Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Festivalul Brazilor de Crăciun - de 17 ani, lumea bună face lumea mai bună!

De 27 de ani, Organizaţia Salvaţi Copiii România şi-a asumat ca prioritate accesul egal şi nediscriminatoriu al tuturor copiilor la educaţie, pentru că de integrarea educaţională depinde întreg parcursul social. În acest scop, de 17 ani consecutiv, Festivalul Brazilor de Crăciun a devenit un eveniment - reper, care plasează dreptul la şcoală al copilului în centrul agendei publice.

Până acum, la cele 16 ediţii ale Festivalului Brazilor de Crăciun, Salvaţi Copiii a strâns fonduri în valoare de 3.874.100 euro şi a reuşit astfel să ofere asistenţă pentru 28.195 de copii: 6.556 de copii au participat la Grădiniţele Estivale, 18.008 copii au fost incluşi în programul şcoala după şcoală, iar 3.631 de copii au fost sprijiniţi prin programul "A Doua şansă".

Accesul inegal la educaţie, abandonul şcolar, lipsa suportului pedagogic susţinut sunt cauze directe ale unei performanţe şcolare scăzute, care deschide cercul vicios al sărăciei educaţionale. Studiul din 2015 al Programului privind evaluarea internaţională a elevilor (PISA) al OCDE a arătat că performanţa scăzută în rândul elevilor din cel mai dezavantajat sfert este de aproape trei ori mai mare decât cea a elevilor din sfertul economic superior. Mai mult de jumătate dintre tinerii cu vârsta de 15 ani din sfertul economic cel mai defavorizat nu posedă nivelul minim de competenţe în ştiinţă (56,1%), citit (57,5%) şi matematică (59%). Decalajul este unul dintre cele mai ridicate din Uniunea Europeană : 36,9 puncte procentuale la ştiinţă, comparativ cu 26,2 puncte procentuale în UE, potrivit datelor publicate de Comisia Europeană, în Monitorul educaţiei şi formării 2017.

Subfinanţarea din educaţie este evidentă, dacă ne uităm la povara financiară neobişnuit de mare asupra gospodăriilor româneşti, vom observa că în medie ele cheltuie 39 de lei pentru educaţie la fiecare 100 lei cheltuiţi din bani publici: aceasta este cea mai ridicată proporţie din UE (date publicate de Comisia Europeană, în Monitorul educaţiei şi formării 2017). Mai mult, nu există programe dedicate pentru a canaliza resurse suplimentare către şcolile dezavantajate.

Gabriela Alexandrescu, Preşedinte Executiv Salvaţi Copiii România, a tras un semnal de alarmă asupra problemelor aşa-zis tăcute ale sistemului de educaţie: 'Educaţia înseamnă efort susţinut şi se traduce în competenţe ştiinţifice şi sociale cuantificabile. Educaţia este valoarea fără de care o societate nu funcţionează optim. Tocmai de aceea trebuie ca orice guvern să îşi asume ca prioritate vitală menţinerea tuturor copiilor în şcoală şi sprijinirea celor mai vulnerabili în procesul educaţional. Un copil care provine dintr-un mediu vulnerabil lipseşte de la ore, nu are cum să îşi facă temele şi înregistrează, astfel, un decalaj greu de corectat, care conduce la abandon şcolar. Acest copil este responsabilitatea autorităţilor, a întregii societăţi, nu doar a familiei iar programul şcoala după şcoală a devenit unul vital'.

Statisticile nu sunt optimiste: datele oficiale arată că aproape jumătate dintre copiii din România (49%) se află în risc de sărăcie sau excluziune socială, fenomen care are consecinţe grave pe termen lung şi nu doar asupra copilului, ci şi asupra întregii societăţi. În statele membre ale UE, riscul este de 26,4% pentru copii, comparativ cu 22,8% pentru adulţi,conform datelor EUROSTAT. În ţara noastră, diferenţa este mult mai mare decât media, riscul măsurat în cazul copiilor depăşind cu 13 procente riscul de sărăcie în cazul adulţilor.

Una dintre măsurile cele mai eficiente de menţinere a copiilor vulnerabili în şcoală este programul 'şcoala după şcoală', prin care li se asigură asistenţă pedagogică, psihologică, dar mai ales un mediu social stabil şi sigur.

Din experienţa Organizaţiei Salvaţi Copiii, integrarea în programul "Şcoala după Şcoală" are un impact pozitiv clar asupra succesului şcolar al copiilor. Cu toate acestea, doar 43% dintre şcolile bucureştene implementează programul în acest an şcolar: 89 de şcoli din cele 200 în care se organizează învăţământul primar şi gimnazial. Numărul de elevi cuprinşi este de 84.437 de elevi în ciclul primar şi 60.333 de elevi în ciclul gimnazial.

Numai la ediţia din 2016, din licitaţia celor 27 de brazi creaţi special pentru acest eveniment, din biletele de tombolă şi din sponsorizări au fost colectate fonduri în valoare totală de 520.000 de euro. Suma obţinută este dublă faţă de cea strânsă în 2015, de 250.000 de euro.

În cei 17 ani de la lansare, Festivalul Brazilor de Crăciun a devenit un eveniment de referinţă, la care participă cei mai influenţi manageri de companii, antreprenori, persoane publice, oameni din media, în scopul strângerii de fonduri pentru sprijinirea proiectelor educaţionale ale Salvaţi Copiii România. Evenimentul este organizat sub forma unei licitaţii speciale de brazi de Crăciun, concepuţi exclusiv pentru această ocazie, de către unii dintre cei mai cunoscuţi designeri din ţară.

Designerii participanţi: Doina Levintza * Stephan Pelger * Cătălin Botezatu & Şcoala Metropolitană ARC * Mihaela Glăvan * Omid Ghannadi & Dr. Elena Cristian * Ana Wagner * Anca Lungu * Zenya Atelier & Joomay * Dhaniel Nora * Anca Fetcu Lupu, cu sprijinul Atelier 13 * Carmen Ormenişan * M. Marquise * Dorin Negrău * Roman Octav, susţinut de Craftex * CRESC Studio & Teilor * Nicu Bocancea, susţinut de Florăria Iris * Andrea Tincu * Adela Pârvu & Sephora * Alexandra Abraham & Mihai Toma * CRISTALLINI, în colaborare cu Simona Opriş * Bogdana Grapă, cu sprijinul Libris.ro * Lucia Olaru * Adela Vârgolici & Art Safari * Mihaela Păun * Roxana Stoian & Roton Gabriela Dogaru & Georgiana Evi, cu sprijinul Naturici.ro * Ştefania Mircea & Salvaţi Copiii.

Sponsorii ediţiei 2017 sunt:
Sponsori Diamond: Catena, Globalworth
Sponsori Platinum: Carrefour, DP World, Fortech, IC Group, Kaufland România, Stage Expert
Sponsori Gold: Agro-Est, BCR, Dorna, Romanian Business Consult
Sponsori Silver: Altius, Ariston, BASF, BDG, Canah, Capgemini, Clifford Chance Badea, Environ, High Tech Systems & Software, International Alexander, Maresi Foodbroker, Mercedes-Benz, Metropolitan Life, One United Properties, Oscar Downstream, Porsche Bank, Renault, Secom, Sky XS Aircargo, Tezyo, by Otter Distribution.

Mulţumiri speciale: Alexandra Abraham * Andrea Tincu * BDG Import, Evian & True * Beautik Haute Parfumerie * Bien Savvy * Bon Bijou Jewerly * Caju by Joseph Hadad * Cartier România * Centrul Shakti * Club Med * Collective * CONSIGLIERI * Country Spa * CRISTALLINI * DAVINO * Dent Estet * Depozitarul Central * Dorin Negrău * Edelweiss Center * Editura Humanitas * Elena Perseil * Eventures * Fudge * GETT'S * Hadar Chalet * Hotel Epoque * Hotel Iaki * I regali di Francesca * IBD Beauty * Joseph by Joseph Hadad * Laura8 * L'Atelier-l'art culinaire Restaurant * L'Erbolario, Sensiblu * Love Love * Lucia Olaru * LURE Studio * MAIOCCI * Nomasvello Calea Victoriei * OBSIDIAN * Orologeria GALT * PadelMania * Purple Flowers * PRIVATO * Renault * Rotary Art * Sephora România * Simbio * SKEYNDOR * Sport Loft * TopLine * TTS Group * Wild Olive / African Artisans * Wunderman * Zenya Atelier.

Comitetul de organizare al evenimentului: Amalia Năstase, Andreea Raicu, Corina Bârlădeanu, Cornel Ilie, Florentina Tararache, Jean Paul Bottcher, Laura Coroianu, Liviu Sfrija, Tereza Munteanu şi Gabriela Alexandrescu.

***

Festivalul Brazilor de Crăciun este un eveniment de strângere de fonduri organizat anual de Salvaţi Copiii România, care are ca centru de interes o licitaţie specială de brăduţi de Crăciun, creaţi exclusiv pentru această ocazie, de unii dintre cei mai cunoscuţi designeri autohtoni. Devenit una dintre atracţiile calendarului social al sezonului, Festivalul Brazilor de Crăciun sprijină proiectele educaţionale derulate de Salvaţi Copiii România.

***

Despre Organizaţia Salvaţi Copiii
Salvaţi Copiii este o organizaţie neguvernamentală, asociaţie de utilitate publică, non-profit, democratică, neafiliată politic său religios, care militează activ pentru protecţia drepturilor copilului în România, din 1990, în acord cu prevederile Convenţiei Naţiunilor Unite cu privire la Drepturile Copilului, cu Carta Drepturilor Fundamentale a Uniunii Europene şi cu legislaţia României.

Salvaţi Copiii adoptă o poziţie independentă în raport cu acţiunile şi măsurile instituţiilor, recunoscând că implementarea legislaţiei şi a politicilor publice în materia drepturilor copiilor nu poate ignora strânsa colaborare dintre autorităţi, familie, copii şi societatea în care fiecare actor implicat îşi acceptă responsabilitatea conform principiilor unui parteneriat autentic şi viabil.

În calitate de membru al Save the Children, cea mai mare organizaţie independentă din lume care promovează drepturile copilului şi care cuprinde 30 de membri şi desfăşoară programe în peste 120 de ţări, VIZIUNEA noastră este o lume care respectă, pentru fiecare copil, dreptul său la supravieţuire, educaţie, protecţie şi participare, asumându-ne MISIUNEA de a obţine progrese importante privind modul în care copiii sunt trataţi şi producerea schimbărilor imediate şi de durată în viaţa acestora. În cei 27 de ani de activitate, peste 1.500.000 de copii au fost implicaţi în programele şi campaniile Organizaţiei Salvaţi Copiii.

AGERPRES nu îşi asumă responsabilitatea pentru informaţiile conţinute de comunicatele primite şi publicate în fluxul de ştiri sau pe site-ul public. Responsabilitatea conţinutului aparţine exclusiv emitentului comunicatului de presă.

Agenţia Naţională de Presă AGERPRES nu poate fi trasă la răspundere pentru informaţii inexacte/false transmise de către emitenţii comunicatelor de presă.

AGERPRES îşi rezervă dreptul de a nu publica comunicatele de presă care conţin exprimări injurioase, atacuri la persoană şi/sau acuzaţii, încălcări ale drepturilor altor persoane, garantate de Constituţia României.

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.