COD PORTOCALIU: 24-02-2018 ora 13 Intre 26 februarie, ora 03 – 01 martie, ora 10 se va semnala temperaturi foarte scăzute, atât noaptea, cât și ziua

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Program educaţional pentru integrarea copiilor cu autism în sistemul şcolar din România

ATCA (Asociaţia de Terapie Comportamentală Aplicată), cu susţinerea Fundatiei TELUS International Romania Community Board, a demarat un proiect care vizează integrarea a 50 de copii cu tulburări comportamentale şi din spectrul autist în sistemul educaţional de masă.

Beneficiarii acestui program sunt copii a căror vârstă minimă este aferentă grupei mijlocii de grădiniţă, care lucrează deja individual cu terapeuţii ATCA. La întâlnirile bisăptămânale, care durează câte două ore, sunt simulate orele de clasă din cadrul unei grădiniţe, respectiv şcoli, unde terapeutele ATCA au rol de educatoare, iar copiii au statut de elevi pe parcursul acestor sesiuni. În cadrul acestora, copiii sunt pregătiţi pentru activităţi specifice cadrului educaţional normal - lucrează la tablă, fac fişe, lucru manual, trec prin jocuri de rol, spun poveşti, recită poezii. Terapeutele stabilesc curricula fiecărui grup bazându-se pe programa şcolară naţională, pe care o adaptează nevoilor copiilor înscrişi în program. Părinţii şi profesorii acestora sunt încurajaţi să asiste la ore pentru a învăţa să înţeleagă mai bine nevoile sociale şi emoţionale ale copiilor.

'Copiii cu tulburări din spectrul autist se pot lovi de multe dificultăţi când intră în contact cu colegii de la şcoală sau cu profesorii pentru că au nevoi diferite, interacţionează şi reacţionează altfel în comparaţie cu colegii lor. De aceea, am iniţiat un program prin care cei mici sunt pregătiţi, printr-o suită de activităţi de tip after-school, să facă faţă provocărilor din sistemul educaţional normal. În plus, toate persoanele relevante din viaţa copiilor, în cazul de faţă părinţii şi cadrele didactice, învaţă să colaboreze eficient pentru ca şcolarii să nu treacă prin experienţe care, în loc să îi ajute să se dezvolte, să le provoace inhibiţii sociale suplimentare', a declarat Anca Dumitrescu, preşedinte ATCA şi specialist acreditat internaţional în terapia ABA (Applied Behavior Analysis).

Fiecare dintre copii este evaluat la începutul programului, pe parcursul şi la finalul acestuia, în urma monitorizării fiind făcute recomandări individualizate pentru părinţi, respectiv profesori pentru îmbunătăţirea lucrului cu fiecare dintre aceştia.

Conform unui studiu al ANPDCA (Autoritatea Naţională pentru Protecţia Copilului şi Adopţie) din 2015, în învăţământul de masă sunt integraţi 23.773 de copii cu dizabilităţi, în învăţământul special -14.859, iar la domiciliu sunt şcolarizaţi alţi 1.083 de copii, în total 39.715 fiind încadraţi în învăţământ. Astfel, ponderea medie a copiilor cu dizabilităţi, şcolarizaţi pe ciclurile de învăţământ preşcolar, primar, gimnazial şi liceal din învăţământul de masă este de 36%. Din păcate, la acest moment nu există o statistică oficială privind numărul copiilor cu dizabilităţi specifice spectrului autist.
În ultimii 9 ani, terapeuţii ATCA au consiliat peste 1000 de cadre didactice şi părinţi prin intermediul a zeci de tipuri de programe menite să faciliteze interacţiunile cu copiii cu tulburări din spectrul autist.

Despre ATCA
Înfiinţată în 2008, ATCA - Asociaţia de Terapie Comportamentală Aplicată a devenit un standard profesional prin rezultatele remarcabile în programele de intervenţie pentru copiii cu tulburări comportamentale şi din spectrul autist şi s-a specializat în domeniul de formare a terapeuţilor ABA (Applied Behavior Analysis) din România. Misiunea ATCA este de a sprijini prin terapie specializată (1:1) recuperarea copiilor care suferă de tulburări comportamentale de nivel mediu (ADHD şi ADD) sau sever (Autism) şi de a oferi cursuri de formare, metodologii şi instrumente actuale, dovedite ştiinţific ca fiind cele mai eficiente în îndrumarea şi managementul tulburărilor de comportament. Cursurile de formare se adresează tuturor celor implicaţi în dezvoltarea copiilor atipici: părinţi, profesori, educatori şi terapeuţi.
Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.