Comunicat de presă - Cluj Business Days 2016

 •  Comunicate
194 afişări

Semne ale dezghețului: primul an când companiile anticipează masive investiții în personal

fe8b1105-2d7b-4257-a324-36ef3c1b6adc

Cluj Business Days: Un studiu comparativ Cluj versus București

După numeroase ediții de succes, un nou eveniment Business Days dedicat antreprenorilor și managerilor din România va avea loc în perioada 14-15 decembrie, la Cluj-Napoca, în cadrul Liberty Technology Park. Tema centrală a evenimentului va fi transformarea digitală și efectele pe care aceasta le are asupra noastră ca indivizi, ca societate și, în special, asupra organizațiilor din mediul economic. Pe parcursul celor două zile, se va discuta despre principalele trenduri ce caracterizează vremurile noastre și care sunt oportunitățile și provocările generate de fenomenul de tehnologizare.

Special pentru această ediție, organizatorii au derulat, în perioada octombrie-noiembrie 2016, un studiu comparativ Cluj vs. București, referitor la impactul factorilor disruptivi ai revoluției digitale asupra pieței muncii și asupra nevoilor de dezvoltare a abilităților și competențelor personalului din Cluj, pe un eșantion de 274 de manageri de resurse umane, CEO, directori generali și antreprenori.

Studiul arată că factorii de schimbare care vor afecta puternic piața forței de muncă pe termen scurt (până în 2020) sunt: creșterea aspirațiilor și impactul în economie al femeilor, creșterea inadaptabilității populației tinere la schimbările de pe piața muncii, tendința de schimbare a modului de lucru către un program flexibil, volatilitatea geopolitică și urbanizarea rapidă — acestea din urmă având tendința de stabilizare ușoară pe termen mediu și lung.

Factorii de schimbare pe termen mediu (până în 2030) sunt reprezentați de: dezvoltarea clasei de mijloc, creșterea speranței de viață și îmbătrânirea populației, schimbarea modului în care muncim, volatilitatea politică și creșterea impactului femeilor în economie.

Potrivit studiului, principalele strategii pe care companiile din regiune le vor adopta pentru a se adapta la schimbările ce vor avea loc pe piața muncii sunt diverse: investiții în dezvoltarea abilităților angajaților (78,5% la Cluj față de 67,9% în București) și programe de internship pentru tineri (69,2% în Cluj față de 64,3% în București), colaborarea cu furnizorii de programe de training și dezvoltare personală și profesională (56,9% în Cluj față de 50% în București), colaborarea cu instituțiile din învățământ pentru adaptarea curriculumului la noua realitate și dezvoltarea unor programe specifice care să ajute la o mai bună asimilare a absolvenților pe piața muncii (50,8% în Cluj față de doar 28,6% în București).

Spre deosebire de managerii și antreprenorii din București, cei din Cluj sunt mai puțin deschiși la a angaja personal în vârstă, colaboratori virtuali sau să apeleze la soluții de outsourcing, însă, pe de altă parte, managerii clujeni sunt mai deschiși pentru angajarea personalului din rândul minorităților sau a muncitorilor pe termen scurt, precum și la colaborarea cu alte firme din industrie în dezvoltarea de programe care să soluționeze problema lipsei forței de muncă calificată din industrie.

În ceea ce privește barierele de care se lovesc managerii de HR în implementarea strategiilor potrivite, cei din regiunea Cluj au răspuns că principalele bariere sunt: constrângerile care țin de resursele disponibile (32,8% în Cluj față de 25,9% în București), înțelegerea insuficientă a schimbărilor disruptive (10,9% în Cluj față de 11,1% în București) și presiunea din partea acționarilor pentru profitabilitate pe termen scurt (10,9% în Cluj față de 7,4% în București).

Cluj Business Days 2016 va fi o ediție specială, cu multă informație de actualitate și conținut valoros, la care vor conferenția peste 100 de speakeri de top străini și români, pe durata a două zile, în peste 40 de sesiuni. Printre speakerii invitați vor fi și personalități de renume internațional, dintre care îi amintim pe: Jim Bagnola — international speaker, executive coach și expert în leadership, Simon Robinson — profesor de etică aplicată și profesională la Universitatea Metropolitană din Leeds, Imani Kyaruzi — lector la QA Business School din cadrul Universității Ulster din Birmingham și autor a numeroase cărți de specialitate, Sofie Sandell — social media speaker și specialistă în digital leadership.

Evenimentul se adresează antreprenorilor, managerilor, specialiștilor și managerilor din HR, dar și celor care sunt interesați de principiile leadershipului și ale coordonării de echipe, specialiștilor și managerilor din vânzări și customer service, specialiștilor și managerilor de marketing și comunicare sau social media. Pentru prima oară, ediția va fi 'gamificată', cu numeroase premii și surprize pentru cei care vor opta să participe la concursurile online inițiate de organizatori.

Pentru mai multe detalii despre modalitatea de înscriere, lista completă a speakerilor și alte informații, puteți accesa direct site-ul evenimentului:

http://www.businessdays.ro/Evenimente/Cluj-2016/Homepage

Perioada de early bird este activă între 21-28 noiembrie.

*

Despre Business Days

Business Days este o platformă de comunicare, informare, schimb de idei, educare și generare de oportunități pentru mediul de business din România, dar conține și o serie de proiecte speciale, dintre care menționăm: Business Days TV, Business Days Magazine, aplicația MeetMe. Evenimentele Business Days sunt considerate de către participanți, parteneri și speakeri drept cele mai mari, mai relevante și mai de impact evenimente de business din România și din estul Europei. Scopul Business Days este acela de a contribui semnificativ la crearea unei culturi antreprenoriale sănătoase și la dinamizarea mediului de business din țara noastră.

Evenimentul este susținut de: Raiffeisen Leasing, EY, Fan Courier, Unicredit Bank, Dedeman, Profit Point, Brand Fusion, Zitec, Chivas, Bonduelle, Nobel, Medlife, Heineken, Findoo, Autonom, Amprenta, Dallmayr, Aqua Carpatica, Bittnet, Easy Host, Galaxy Design, Affligem, Agentia de Print, Mind Shop, Wassabi, Grafoprint, Kolos Group, Pura Vida, Comm-on, MMC Consulting, Buticul de Inspirație by Dana Tudor, Biroul de traduceri Champollion, Ro Coach, Gpec, ANIS Romania, Aries Transilvania, Cluj Hub, Clustero, Bizz Club, Cluster Mobilier Transilvan.

Parteneri media: Europa FM, România Liberă, 9AM, Ora de știri, Manager Express, Ordinea Zilei, Piața Financiară, Business Cover, Jurnalul de Afaceri, Business24, Ziare.com, Revista Bulevard, Chic Elite, Softlead, IQads, Smark, Zelist Monitor, Avocat Net, Editura Amaltea, Napoca FM, Radio Impuls, Cluj.com, Transilvania Business, Look TV, Monitorul de Cluj, Gazeta de Cluj, Cluj Today, Ziarul de Cluj, Cluj Life, Techsylvania, Vocea Biz,Turda News, 24 fun, Bihor Online, Arad 24, Jurnalul Bihorean, Satmareanul.net, satumareonline.ro, Bihon.ro, Gazeta de Bistrita, Mesagerul.ro, Rasunetul.ro, Observatorbn.ro, Informatiazilei.ro, Gazetanord-vest.ro, Graiul.ro.

Codruța Nicolescu-Pacso,

Executive Director

Business Days

Trimite-ne comunicatul tau

AGERPRES nu îşi asumă responsabilitatea pentru informaţiile conţinute de comunicatele primite şi publicate în fluxul de ştiri sau pe site-ul public. Responsabilitatea conţinutului aparţine exclusiv emitentului comunicatului de presă.

Agenţia Naţională de Presă AGERPRES nu poate fi trasă la răspundere pentru informaţii inexacte/false transmise de către emitenţii comunicatelor de presă.

AGERPRES îşi rezervă dreptul de a nu publica comunicatele de presă care conţin exprimări injurioase, atacuri la persoană şi/sau acuzaţii, încălcări ale drepturilor altor persoane, garantate de Constituţia României.

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Comentează


Articole recomandate


Știrile momentului

Ultimele comunicate

Cele mai citite comunicate

Tu actualizezi lumea.

Ai filmat sau fotografiat un eveniment ieșit din comun? Noi îţi publicăm știrea.

Află mai multe