Comunicat de presă - TVR

304 afişări

Mihai Melinescu aduce la TVR 2 informații 'Dincolo de viitor'

6683ae12-836a-4457-8f9b-373ae1ce8438

Din 18 martie, în fiecare vineri, de la ora 22.30, la TVR 2 și TVR HD

Cu ocazia împlinirii în acest an a 60 de ani de existență atât a Televiziunii Române, cât și a Institutului Na?ional de Fizică și Inginerie Nucleară 'Horia Hulubei' (IFIN-HH), TVR 2 aduce un program dedicați celor pasionați de știință, fie că vorbim de fizică, genetică, energie nucleară, medicină sau inteligență artificială.

Ce ne pregătește ziua de mâine? Care sunt noile revoluții științifice? Acestea sunt câteva dintre întrebările la care Mihai Melinescu încearcă să afle răspunsul de la invitații săi motiv pentru care în prima ediție va discuta despre cel mai puternic laser din lume, cel de la Măgurele. Programul laser ELI-NP de la Măgurele este un proiect ambițios care pune România pe harta mondială a cercetării, iar despre implicațiile acestui proiectului vor discuta două personaje cheie, invitații ediției: Andrei Dorobanțu, fizician IFIN-HH și academicianul Nicolae Victor Zamfir, director general IFIN-HH și coordonatorul proiectului ELI-NP.

Numit Extreme Light Infrastructure — Nuclear Physics, proiectul de la Măgurele va avea două componente; prima va fi formată din două lasere de mare putere, care poate ajunge până la 10 petawați (10% din puterea Soarelui); iar a doua va fi un generator de radiații gamma. ELI — NP face parte dintr-un proiect european amplu, la care mai lucrează cercetători și instituții din Praga (pilonul High Energy Beam Science) și Szeged (pilonul Attosecond Laser Science).

Pe parcursul viitoarelor ediții, la Dincolo de viitor vor fi abordate subiecte ca 'Genetica: Ne vom putea proiecta copiii?', 'România@CERN: Materie întunecată și universuri paralele', 'Energie nucleară: Revenirea nuclearului', 'Medicină: Atac asupra cancerului' etc. Printre invitați, se vor afla profesori și cercetători de top, recunoscuți la nivel mondial, precum: Călin Alexa (directorul Clusterului ATLAS România); Leon Zăgrean (UMF-Centrul de Excelență în Neuroștiințe); Dan Popescu (Agenția Nucleară); Daniel Cristea (psiholog); Nicolae Verga (șeful șecției Radioterapie, Spitalul Colțea) Lazăr Vlăsceanu (Facultatea de Sociologie); Dorin Prunariu (cosmonaut); Dumitru Constantin (neurolog).

'Că este vorba despre laserul de la Măgurele sau alte proiecte unice — ele merită știute și încurajate. Pentru mine este o onoare să îi cunosc pe acești cercetători și împreună cu întreaga echipă credem în această emisiune de care era mare nevoie', declară Mihai Melinescu.

'Cred că au trecut ani buni de când telespectatorii pasionați de informație științifică nu au avut parte de un program care să fie difuzat constant la televizor. Iata că din acest an — greu pentru TVR — încercăm să umplem acest gol, deocamdată doar pentru 24 de minute. Ce dorim să obtinem cu această emisiune este cât se poate de clar: ne dorim ca telespectatorii noștri să știe pe ce lume trăiesc, pe ce planetă și care este direcția către care se îndreaptă viitorul omenirii ca specie — deocamdată unică — în Univers', spune Camelia Boștină, producătorul TVR al emisiunii Dincolo de viitor.

În luna martie 1956, odată cu fondarea Institutului de Fizică Atomică (IFA), are loc debutul cercetării românești moderne la Măgurele (tot anul acesta aniversându-se și 120 de ani de la nașterea Profesorul Horia Hulubei, fondatorul IFA — primul adevărat institut de cercetare din țară). Tot în 1956, la 31 decembrie, își începea existența și Televiziunea Română. Mai mult, alte două evenimente științifice majore marchează anul 2016: începerea montării celor două mari (cele mai mari din lume!) echipamente ale Proiectului ELI-NP, Laserul de 20 PW și Acceleratorul Gamma și lansarea marelui proiect internațional 'Laser Valley-Land of Lights', cel mai amplu proiect de urbanism, știință și tehnologie și business realizat vreodată în țara noastră.

Emisiunea Dincolo de viitor este realizată de TVR2 în parteneriat cu Institutul Național de Fizică și Inginerie Nucleară Horia Hulubei (IFIN-HH), UEFISCDI — Uniunea Executivă pentru Finanțarea Învățământului Superior, Cercetării, Dezvoltării și Inovării și Asociația DECS.

Acest program poate fi urmărit și online, pe portalul video TVR+.

Trimite-ne comunicatul tau

AGERPRES nu îşi asumă responsabilitatea pentru informaţiile conţinute de comunicatele primite şi publicate în fluxul de ştiri sau pe site-ul public. Responsabilitatea conţinutului aparţine exclusiv emitentului comunicatului de presă.

Agenţia Naţională de Presă AGERPRES nu poate fi trasă la răspundere pentru informaţii inexacte/false transmise de către emitenţii comunicatelor de presă.

AGERPRES îşi rezervă dreptul de a nu publica comunicatele de presă care conţin exprimări injurioase, atacuri la persoană şi/sau acuzaţii, încălcări ale drepturilor altor persoane, garantate de Constituţia României.

Comentează

Articole recomandate

Știrile momentului

Ultimele comunicate

Cele mai citite comunicate

Tu actualizezi lumea.

Ai filmat sau fotografiat un eveniment ieșit din comun? Noi îţi publicăm știrea.

Află mai multe