Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Stimate Domnule Primar,
Stimaţi Consilieri ai Municipiului Bucureşti,

În numele Asociaţiei Internaţionale a Transportului Public (UITP) şi al întregii comunităţi a transportului public european am dori să vă atragem atenţia asupra situaţiei curente a mobilităţii urbane în Bucureşti, inclusiv asupra funcţionarii principalului operator de transport în comun, RATB, care este totodată şi cel mai mare şi mai activ membru UITP din România.

Credem cu tărie că Bucureştiul, fiind a şasea capitală europeană ca mărime, are un mare potenţial în privinţa mobilităţii colective durabile. Acest fapt este important ţinând cont că astăzi transportul este unul dintre cei mai importanţi factori pentru economia şi competitivitatea oraşelor din Europa şi din întreaga lume.

Totuşi Bucureştiul este cunoscut pentru severele problemele de trafic, care au un impact negativ asupra a numeroase aspecte urbanistice, sociale şi economice.

Vă reamintim că studii la nivelul Uniunii Europene au demonstrat că începând cu 2013 traficul congestionat a costat peste 1% din PIB-ul Uniunii, anual. Acest indicator este considerabil mai înalt în oraşele mari şi aglomerate, acţionând ca o barieră pentru dezvoltarea economică. Alte probleme importante legate de traficul congestionat sunt poluarea, zgomotul, riscuri mai mari pentru siguranţa şi sănătatea cetăţenilor, precum şi o mai rapidă deteriorare a infrastructurii urbane.

Atât UITP cât şi Comisia Europeană sunt convinse că investiţiile în transportul public sunt esenţiale nu doar pentru a spori eficienta economică şi de mediu a oraşelor, cât şi pentru a îmbunătăţi condiţiile de viaţă şi de lucru ale cetăţenilor. În acest caz transportul public - atât la nivel operaţional cât şi la cel managerial - are nevoie de o siguranţă financiară, managerială şi politica clară, deoarece este vorba de un proiect complex şi pe termen lung.

În ultimii trei ani, UITP a observat cu îngrijorare rata crescută de rotaţie a personalului în privinţa managerilor generali ai RATB. Aceasta a a avut un impact defavorabil asupra calităţii şi continuităţii funcţionarii şi operaţiunilor de zi cu zi ale companiei.

În privinţa aspectelor operaţionale, dorim să vă atragem atenţia că o bună parte din flota relativ modernă de autobuze a RATB rămâne nefolosită, în timp ce o altă parte nu îndeplineşte standardele de funcţionare şi comfort, rezultat al lipsei de fonduri pentru operaţiunile curente de întreţinere şi mentenanţă.

Pe cale de consecinţa, RATB a avut dificultăţi în a-şi îndeplini sarcinile de zi cu zi, deci nici investiţiile în modernizare nu au fost posibile.

Deşi un număr semnificativ de investiţii folositoare au fost făcute în infrastructura rutieră (de ex. Pasajul Basarab, repararea şi modernizarea a numeroase străzi, etc), şi lucrările la sistemul de metrou continuă, traficul zilnic în Bucureşti continua să rămână o mare problemă pentru cetăţeni.

Alte probleme semnalate sunt poluarea şi progresul insuficient în dezvoltarea şi utilizarea sistemelor inteligente de transport (ITS) în mediul urban, aspect care nu poate fi ignorat în secolul 21, ţinând cont că Bucureştiul are o populaţie conectată la progresele tehnologice şi este totodată o destinaţie majoră pentru investiţiile străine.

Cu această ocazie UITP doreşte să vă ofere sprijinul şi expertiza sa în a readuce transportul public bucureştean pe agenda politică şi de dezvoltare urbană. Conform legislaţiei UE responsabilitatea unei bune funcţionari a transportului public este exclusiv în sarcina autorităţii locale. Organizaţia noastră şi membrii noştri din oraşe-capitală similare am fi bucuroşi să vă sprijinim în a găsi cele mai bune soluţii.

Totodată, cerem public ca Municipalitatea să sprijine transportul public şi o strategie generală de mobilitate în Bucureşti într-un mod clar, coerent şi pe termen lung. Credem cu tărie că fondurile şi sprijinul necesare celui mai mare operator de transport bucureştean - RATB - sunt critice nu doar pentru îndeplinirea operaţiunilor zilnice, ci şi pentru o mult-aşteptată modernizare.

Suntem convinşi că un management profesionist şi stabil este necesar pentru că transportul public bucureştean să poată răspunde provocărilor de astăzi şi de mâine în domeniul mobilităţii. Oraşul dvs dinamic merită soluţii de transport viabile, eficiente şi durabile. Este adevăratul bilet pentru un viitor mai bun.

Suntem totodată bucuroşi să vă propunem o întâlnire bilaterală în Bucureşti pentru a discuta acest subiect în detaliu şi pentru a vă oferi sprijinul şi asistenţa noastră. Vă rugăm, nu ezitaţi să ne contactaţi pentru orice informaţie sau document în acest context.

Anticipând un răspuns pozitiv din partea dvs,

Cu stimă,

Alain Flausch
Secretar-General

Thomas Avanzata
Director Afaceri Europene

AGERPRES nu îşi asumă responsabilitatea pentru informaţiile conţinute de comunicatele primite şi publicate în fluxul de ştiri sau pe site-ul public. Responsabilitatea conţinutului aparţine exclusiv emitentului comunicatului de presă.

Agenţia Naţională de Presă AGERPRES nu poate fi trasă la răspundere pentru informaţii inexacte/false transmise de către emitenţii comunicatelor de presă.

AGERPRES îşi rezervă dreptul de a nu publica comunicatele de presă care conţin exprimări injurioase, atacuri la persoană şi/sau acuzaţii, încălcări ale drepturilor altor persoane, garantate de Constituţia României.

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.