Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

O Dacie venită din SUA, un Lăstun impecabil şi alte 70 de masini au fost expuse la Brasov

Pilotul Dan Spuderka şi-a prezentat în premieră o Dacia 1300 de curse.

BUCURESTI, 11 mai 2015 - Peste 70 de automobile care circulau mândre pe şoselele ţării în anii ‘70 şi ‘80 au putut fi admirate în Piaţa Sfatului din Braşov sâmbătă, 9 mai, la Întâlnirea Naţională Dacia Clasic, eveniment care a adunat posesori de automobile istorice Dacia din toate colţurile ţării, dar şi din SUA, Marea Britanie, Austria şi Ungaria.

Una dintre vedetele expozitiei a fost maşina lui Eduard Palaghiţă, venită tocmai de la New York pentru eveniment. Proprietarul, un braşovean care a emigrat în SUA când avea 12 ani, circulă cu ea zi de zi pe Broadway, prin Times Square sau prin Manhattan. Maşina este un Renault 12 (sora Daciei 1300) produs în Franţa în anul 1974 special pentru export pe continentul american. Eduard şi-a pus, însă, siglă de Dacia şi a avut chiar şi numere româneşti.

La Brasov a venit si o Dacia 500 Lăstun, numită "după pasărea care doarme în zbor", spune proprietarul, maramureşeanul Liviu Ilieş. Îndrăgostit de acest model, a căutat timp de 10 ani un Lăstun în stare bună pe care să îl restaureze. A găsit tocmai în Ungaria şi nu a stat pe gânduri, a bătut palma imediat.

A stârnit admiratie si Dacia 1300 de curse a pilotului braşovean Dan Spuderka, o maşină unică pe care o veţi vedea la raliuri. Proprietarul ei a investit mulţi bani, multă răbdare şi multă pasiune pentru a transforma un automobil Dacia din 1972 într-o maşină de competiţie, folosindu-se doar de piese din vremea respectivă.

În Piaţa Sfatului din Braşov a fost expusă si o Dacia Shifterossa, un Papuc cu volan pe dreapta fabricat pentru a fi exportat în Marea Britanie. Proprietarul, Alexandru Enache, a găsit-o abandonată într-o curte din Anglia şi a decis să o salveze. Shifterossa este restaurată în proporţie de 80% iar când va fi gata, Alex o va folosi ca maşină de zi cu zi în Marea Britanie.

Întâlnirea Naţională Dacia Clasic s-a bucurat şi de prezenţă a trei Dacia 1300 Militia, cu girofar şi staţie, ai căror proprietari au venit îmbrăcaţi în costume de miliţian. În Piaţa Sfatului, ele au flancat-o pe Tovarăşa, Dacia 2000 destinată cuplului Ceauşescu şi înalţilor demnitari comunişti, prezentă şi la ediţia de anul trecut a întâlnirii.

După expoziţia din centrul Braşovului, Daciile istorice au pornit în coloană spre Motelul Timişul de Jos. Aici, într-un cadru restrâns, proprietarii automobilelor de colecţie s-au întrecut la concursuri precum "Senzaţie majoră cu 1 la oră" (în care au împis maşini cu motorul oprit), "Am rezervă cea mai tare" (cine are roata de rezervă umflată cel mai bine), "Categoria pană" (cine schimbă cel mai repede o roată) sau "Tolba cu piese' (ghicitul pieselor dintr-un sac).

Sponsorul Retromobil Club România, Allianz-Tiriac, a oferit premii pentru cele mai frumoase povesti cu Dacia si a realizat pe loc fotografii cu magnet pentru proprietarii de automobile.

Întâlnirea Naţională Dacia Clasic a fost organizată de secţia Dacia Clasic a Retromobil Club România, care are drept scop salvarea cât mai multor automobile fabricate în ţara noastră. Anul trecut, 75 de Dacii au primit atestatul de vehicul istoric. Cei care au muncit să le restaureze au protejat, practic, o parte din istoria auto a României.

Despre DACIA CLASIC

Sectie a Retromobil Club România, Dacia Clasic s-a înfiinţat în 2012 şi reuneşte pasionaţi de toate vârstele ai maşinilor care au marcat istoria ţării noastre şi copilăria multora dintre noi. Dacia Clasic adună proprietari ai modelelor 1100, 1300, 1310/ 1410, 1410 Sport, 500 "Lăstun" precum şi ai modelor rare ca Dacia D6 Estafette, 1301, 1302 şi 2000.
Dacă vreţi să restauraţi maşina familiei sau aveţi o Dacie în stare bună, urmaţi secţiunea Utile a www.daciaclasic.ro pentru mai multe informatii legate de înscrierea în Retromobil Club România.

AGERPRES nu îşi asumă responsabilitatea pentru informaţiile conţinute de comunicatele primite şi publicate în fluxul de ştiri sau pe site-ul public. Responsabilitatea conţinutului aparţine exclusiv emitentului comunicatului de presă.

Agenţia Naţională de Presă AGERPRES nu poate fi trasă la răspundere pentru informaţii inexacte/false transmise de către emitenţii comunicatelor de presă.

AGERPRES îşi rezervă dreptul de a nu publica comunicatele de presă care conţin exprimări injurioase, atacuri la persoană şi/sau acuzaţii, încălcări ale drepturilor altor persoane, garantate de Constituţia României.

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – [email protected].

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.