Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Peste 50 de copii sunt adoptaţi de corporaţii în programul 'Maraton de Fapte Bune', iar condiţia principală este să nu abandoneze şcoala

* Programul este derulat în România de Asociaţia Stop Hunger şi îşi propune crearea unei reţele de sprijin pentru 52 de copii care trăiesc în condiţii de sărăcie şi prezintă un risc crescut de abandon şcolar

* Companiile care îi vor 'adopta' pe copii se angajează să îi susţină cu burse lunare şi să le ofere mentoring pe durata anilor de studii

* Peste 6% dintre copiii de vârsta ciclului primar şi gimnazial se află în afara sistemului de învăţământ, iar 17,5% dintre tinerii de 18-24 de ani au părăsit timpuriu şcoala

Asociaţia Stop Hunger dă startul campaniei umanitare 'Maraton de Fapte Bune', parte a programului 'Adoptă o Familie', adresat copiilor ce prezintă un risc crescut de abandon şcolar.

În cadrul campaniei, Asociaţia Stop Hunger îşi propune ca un număr de 52 de copii din Bucureşti, Braşov, Constanţa, Iaşi, Oradea, Timişoara, Satu Mare, precum şi din alte oraşe să fie 'adoptaţi' de către o companie care îi va susţine financiar şi le va oferi mentoring pe durata anilor de studii.

Obiectivul proiectului 'Adoptă o Familie' este crearea unei reţele de sprijin pentru copiii care trăiesc în condiţii de sărăcie şi prezintă un risc crescut de abandon şcolar. În România, peste 6% dintre copiii de vârsta ciclului primar şi gimnazial se află în afara sistemului de învăţământ, iar 17,5% dintre tinerii de 18-24 de ani au părăsit timpuriu şcoala, conform statisticilor UNICEF, astfel că riscul de analfabetizare este unul ridicat.

Mecanismul de sprijin al celor incluşi în program presupune ca fiecare copil selectat să fie sprijinit de către o companie care se angajează să îi ofere o bursă lunară de 300 de lei şi mai ales mentoring pe întreaga durată a studiilor acestuia.

'Bursa lunară oferită de către companii copiilor incluşi în programul 'Adoptă o Familie' reprezintă un sprijin important', declară Jean Istasse, CEO Sodexo România.

'Mentoringul este însă cel care va avea cu adevărat un impact pe termen lung. De aceea, încurajăm companiile să aloce, în plus faţă de resursele financiare, resurse umane, care să le ofere copiilor îndrumare şi sprijin pentru un viitor mai bun.'

În cadrul programelor de sprijin adresate categoriilor de persoane aflate în dificultate desfăşurate de Asociaţia Stop Hunger, printre problemele majore constant întâlnite în rândul tinerilor sunt lipsa de modele, de repere pozitive şi de îndrumare. Astfel, pentru a răspunde acestei nevoi, Stop Hunger a implementat începând cu anul 2011 proiectul 'Adoptă o Familie', în parteneriat cu organizaţii nonguvernamentale locale.

Mecanismul proiectului a fost gândit pentru a-i susţine pe copii să devină mai responsabili pentru dezvoltarea lor şi să le încurajeze familiile să utilizeze bursele lunare doar pentru nevoile copiilor. Familiile implicate în proiect sunt îndrumate şi primesc gratuit consiliere, iar legătura copiilor cu sponsorii îi ajută pe aceştia să aibă o perspectivă pozitivă asupra vieţii, prin exemplele care li se oferă.

Singurele obligaţii ce le revin copiilor incluşi în acest program pentru a beneficia de sprijinul companiilor sunt să înveţe şi să nu abandoneze şcoala.

'Ne dorim să punem întreaga experienţă de care dispunem în sprijinul şi suportul campaniei 'Adoptă o Familie'', adaugă Jean Istasse.

'Încurajăm şi alte companii responsabile să ni se alăture în acest demers maraton prin care ne dorim să le oferim un viitor mai bun celor 52 de copii incluşi în proiect, protejându-le, în acelaşi timp, identitatea. Este o onoare să-i sprijinim pe cei care au nevoie de ajutorul nostru fără să le creăm vreun disconfort. De aceea, copiii incluşi în program vor fi cunoscuţi exclusiv de compania care i-a adoptat, nicio informaţie despre aceştia nu va fi facută publică.'

Companiile care doresc să se alăture campaniei demarate de Asociaţia Stop Hunger pot afla detalii pe site-ul www.stophunger.ro, la secţiunea 'Proiecte'. Pentru detalii despre cazurile sprijinite, companiile care doresc să participe în cadrul proiectului vor primi acces la secţiunea restricţionată creată special pentru a proteja imaginea copiilor ajutaţi.

Despre Stop Hunger

Asociaţia Stop Hunger a fost înfiinţată în România în anul 2008, cu sprijinul companiei Sodexo, continuând eforturile de combatere a sărăciei şi a vulnerabilităţii sociale începute la nivel mondial în anul 1996 prin programul Stop Hunger, iniţiat în Statele Unite ale Americii.

Asociaţia Stop Hunger este independentă şi este auditată anual de către compania Sodexo, care se asigură că fondurile de care beneficiază Asociaţia sunt utilizate exclusiv în scopul pentru care au fost primite.

Sodexo este partenerul constant al Stop Hunger în implementarea proiectelor derulate, iar angajaţii companiei voluntariază în cadrul acţiunilor Asociaţiei, menite să îmbunătăţească calitatea vieţii unor categorii vulnerabile, precum copiii şi batrânii.

De-a lungul timpului, tot mai multe companii private şi angajaţii lor au ales sa aibă încredere în iniţiativele Asociaţiei Stop Hunger şi să sprijine acţiunile acesteia în comunităţile locale donând bani şi produse: Volksbank, Takata, SmartPoint, Clinica Sante, Romcab, Labormed, Dr. Oetker, Cadbury, Ara Shoes, Celestica, Nuclearelectrica, Vector Telecom, A&D Pharma, Medicover, Pentalog, Novo Park, Ringier, Mondelez, HP, P&G, Luxoft, Infineon, Garanti Bank, Yokogawa, Sodexo, Iiruc Service, Wfmc, Fan Courier, Unicredit şi alţii.

Mai multe detalii despre programele Stop Hunger în România găsiţi la adresa www.stophunger.ro.

Despre iniţiativele Stop Hunger la nivel mondial, puteţi afla mai multe accesând www.stop-hunger.org.

Despre 'Adoptă o Familie'

Proiectul 'Adoptă o Familie' a debutat în anul 2011 şi este implementat de Asociaţia Stop Hunger, cu sprijinul companiei Sodexo. Programul este implementat în prezent în Bucureşti, Braşov, Constanţa, Iaşi, Oradea, Timişoara şi Satu Mare.

AGERPRES nu îşi asumă responsabilitatea pentru informaţiile conţinute de comunicatele primite şi publicate în fluxul de ştiri sau pe site-ul public. Responsabilitatea conţinutului aparţine exclusiv emitentului comunicatului de presă.

Agenţia Naţională de Presă AGERPRES nu poate fi trasă la răspundere pentru informaţii inexacte/false transmise de către emitenţii comunicatelor de presă.

AGERPRES îşi rezervă dreptul de a nu publica comunicatele de presă care conţin exprimări injurioase, atacuri la persoană şi/sau acuzaţii, încălcări ale drepturilor altor persoane, garantate de Constituţia României.

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.