Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Drept la replică

Drept la replică faţă de un comunicat de presă emis de către Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal în data de 21 02.2014

Bucureşti,

26.02.2014

Ca urmare a publicării comunicatului de presă privind amendarea societăţii INDACO SYSTEMS de către Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal pentru nerespectarea reglementărilor în vigoare referitoare la confidenţialitatea datelor cu caracter personal (prevederile Legii nr.677/2001, art. 15 şi 12) dorim să subliniem faptul că acest proces verbal a fost emis în data de 13.02.2014 şi împotriva lui se poate face plângere în termen de 15 zile, adică până la data de 28.02.2014. În cazul în care instanţa de judecată ar admite plângerea şi ar anula procesul-verbal, ceea ce este foarte probabil, în accepţiunea noastră, informaţiile date publicităţii de către ANSPDPC în data de 21.02.2014, nu ar mai avea nicio susţinere, fiind informaţii false şi de natură a aduce atingere imaginii societăţii INDACO, în mod total nejustificat.
Având în vedere acest aspect, considerăm că informaţiile publicate în comunicatul de presă emis de ANSPDCP şi preluate de către Agenţia Naţională de Presă - Agerpres şi Bizlawyer.ro sunt premature, incomplete şi omit tocmai posibilitatea contestării în instanţă a amenzii, inducând publicul în eroare cu privire la situaţia de fapt şi ceea ce este şi mai grav, la situaţia de drept.
În ceea ce priveşte fondul problemei, aşa zisele date personale pentru care s-a solicitat ştergerea de pe situl lege5.ro sunt informaţii publice legate de dosare judiciare, preluate de pe Portalul Instanţelor de Judecată, site oficial al Ministerului Justiţiei (portal.just.ro). Instanţele de judecată prin propriile site-uri, precum şi Ministerul Justiţiei prin intermediul Portalului, conferă caracter public acestor informaţii, oferindu-le în mod deschis oricărei persoane interesate. Mai mult decât atât, Ministerul Justiţiei a creat, în mod deliberat şi chiar cu costuri substanţiale, un instrument automatizat prin intermediul căruia, orice persoană, poate extrage informaţii din baza de date a dosarelor din instanţe. Acest instrument este denumit 'Acces programatic la date'. Din acelaşi site, portal.just.ro, putem obţine următoarele informaţii 'Portalul oferă persoanelor şi instituţiilor interesate informaţii consolidate (calup de informaţii) despre şedinţe şi dosare, cu posibilitatea căutării după numele părţii, obiectul dosarului, data şedinţei, în vederea utilizării acestor informaţii şi în alte sisteme IT.'
Cu privire la aspectele de drept, caracterul public al şedinţelor de judecată, este conferit prin acte fundamentale la nivel naţional şi chiar european. Convenţia Europeana pentru Apărarea Drepturilor Omului si a Libertăţilor Fundamentale (art.6 - Dreptul la un proces echitabil), Constituţia României (art.127 - Caracterul public al dezbaterilor), Codul de Procedură Civilă (art.17 - Publicitatea), Codul de Procedura Penala (art.352 - Publicitatea şedinţelor de judecată) instituie principiul conform căruia şedinţele de judecată sunt publice.
Luând în considerare acest principiu, datele legate de dosare (numărul, obiectul , părţile dosarului şi, respectiv, date referitoare la şedinţele publice de judecată) sunt făcute publice de către instanţele de judecată, prin intermediul site-urilor proprii, dar şi de către Ministerul Justiţiei, prin intermediul Portalului Instanţelor de Judecată. Aceste instituţii oficiale ale statului român fac publice respectivele informaţii tocmai pentru ca orice persoană interesată să poată avea acces la ele, servind astfel un interes general, un interes public. Se urmăreşte astfel asigurarea unei garanţii fundamentale a administrării justiţiei, publicitatea şedinţelor de judecată fiind şi un mijloc de protecţie împotriva abuzurilor unei justiţii secrete.
În acest context, interesele personale nu se pot situa mai presus de interesul public instituit prin lege.
Chiar art.15 al Legii nr.677/2001, prevede că 'Persoana vizată are dreptul de a se opune în orice moment, din motive întemeiate şi legitime legate de situaţia sa particulară, ca date care o vizează să facă obiectul unei prelucrări, cu excepţia cazurilor în care există dispoziţii legale contrare.'
Pe lângă faptul că în acest caz nu au fost prezentate nici un fel de motive întemeiate şi legitime, aşa cum am arătat mai sus, chiar legi fundamentale, cu aplicare naţională şi europeană, conţin dispoziţii legale contrare dreptului la opoziţie cu privire la aceste date, imprimându-le informaţiilor legate de şedinţele de judecată, un caracter public.
Chiar dacă celor două doamne Căpăţînă Teodora, expert (nu se precizează în ce domeniu anume), respectiv Raluca Popa, consilier (de asemenea nu se precizează ce fel de consilier), împuternicite de către preşedinta ANSPDPC - Ancuţa Gianina Opre - pentru a efectua o 'investigaţie', li s-au explicat toate aceste aspecte, lipsa lor de pregătire în domeniul juridic le-a împiedicat să înţeleagă însăşi esenţa problemei. În consecinţă, conform rutinei cu care sunt obişnuite, acestea au procedat la întocmirea unui proces-verbal de sancţionare. În mod evident, aşa cum li s-a comunicat în mod direct şi explicit şi 'oficialilor' autorităţii, INDACO înţelege să-şi exercite dreptul legal de ataca în instanţă acest act emis în mod abuziv.
Aşadar, în condiţiile în care o autoritate a statului (MJ) îndeamnă persoanele interesate să preia date, informaţii publice, cu privire la şedinţe şi dosare pentru a le utiliza în alte sisteme IT, punându-le la dispoziţie un instrument specializat creat cu bani publici chiar în acest scop, o altă autoritate publică (ANSPDCP) trimite persoane total nepregătite şi incapabile să înţeleagă o situaţie de drept, destul de simplă de altfel, să aplice amenzi abuzive unor operatori privaţi care, prin impozitele vărsate către bugetul statului, contribuie la fondurile din care aceste instituţii sunt alimentate.
Şi ca şi cum aceste abuzuri nu ar fi fost suficiente, ANSPDPC decide, înainte chiar de trecerea termenului de 15 zile în care procesul-verbal poate fi atacat în instanţă, că este oportun să emită un comunicat de presă prin care să se laude cu deosebitele realizări profesionale ale 'oficialilor' săi.
Biroul de Presă Indaco Systems
26 februarie 2014

AGERPRES nu îşi asumă responsabilitatea pentru informaţiile conţinute de comunicatele primite şi publicate în fluxul de ştiri sau pe site-ul public. Responsabilitatea conţinutului aparţine exclusiv emitentului comunicatului de presă.

Agenţia Naţională de Presă AGERPRES nu poate fi trasă la răspundere pentru informaţii inexacte/false transmise de către emitenţii comunicatelor de presă.

AGERPRES îşi rezervă dreptul de a nu publica comunicatele de presă care conţin exprimări injurioase, atacuri la persoană şi/sau acuzaţii, încălcări ale drepturilor altor persoane, garantate de Constituţia României.

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.