Comunicat de presă - Cătălin Predoiu (PDL)

 •  Comunicate
71 afişări

Forța echilibrului. Pentru o Românie bine condusă spre prosperitate și normalitate

bd3f40f2-e2c1-424a-a2c6-ad84b46d15f8

Proiect de Țară depus în cadrul competiției interne a Partidului Democrat Liberal pentru desemnarea candidatului la alegerile din 2014 pentru Președinția României

Autor: Cătălin Predoiu

Introducere.

România poate fi ușor transformată într-o țară prosperă și respectabilă.

În prezent, este o țară cu o guvernare USL incompetență, abuziva și pe alocuri antinaționala. Certurile și conflictele politice motivate de agende individuale se țin lanț. Resursele sunt irosite prin corupție și lipsa de competitivitate. Țară nu dispune de un management luminat, modern, cooperativ. Reputația ei externă suferă. Prea mulți dintre cetățenii ei sunt afectați de sărăcie și lipsiți de fericire.

Suntem de șapte ani în Uniunea Europeană, dar romanii nu culeg pe deplin roadele acestui demers național. Salariile romanilor sunt în linii mari aceleași, dar costurile vieții au crescut semnificativ, fondurile europene nu sunt atrase și sistemele esențiale ale sănătății, educației și infrastructurii au rămas pe jumătate reformate, ineficiente. Riscăm să ratăm culegerea beneficiilor unei opțiuni fundamentale: opțiunea euroatlantică. Cu o guvernare USL incapabilă să se alinieze standardelor statului de drept (eșec MCV, eșec Schengen), riscăm să fim împinși din nou într-o zonă gri la marginea Europei.

Eradicarea sărăciei, prosperitate pentru cât mai mulți și justiție, rămân deziderate greu de atins pentru moment.

Ce anume ar putea descătușa energiile României? Ce anume ar putea readuce acasă pe fiii ei, pentru a-și găsi aici fericirea?

Ce anume ar putea transforma România într-o țară prosperă și normală?

Firește, sunt multe lucruri care trebuie să se întâmple pentru a aduce prosperitate și normalitate în viața cetățenilor.

Dar semnalul trebuie dat de sus, din clasa politica, din vârful clasei politice.

În acest context, alegerile prezidențiale din 2014 devin cruciale.

România închide un ciclu, va urma un alt ciclu, pe care societatea îl cere vădit sau implicit ca un ciclu al valorificării șanselor și al activării unor energii latente. Un ciclu în care lupta va trebui dată pentru construcție, pentru echilibru, pentru concretizarea proiectelor, pentru rezultate palpabile pentru oameni. România se poate schimba în bine la față prin echilibru și cooptarea oamenilor profesioniști la construcția zilei de mâine.

Viitorul Președinte al României trebuie să fie un 'președinte unificator', care să adune oamenii buni și de valoare în jurul României, care să adune prieteni în jurul României!

Viitorul Președinte al României trebuie să promoveze un leadership democratic și colaborativ: aceasta înseamnă că proiectele trebuie să meargă tot timpul, iar politicienii să lucreze, la toate nivelurile, în folosul cetățenilor.

Avem nevoie să muncim împreună iar Președintele este primul om în stat care promovează cultura performanței și modelul de succes al elitelor. Președintele este primul om în stat care poate înlocui cinismul cu compasiunea și înțelegerea.

Mai mult ca oricând, avem nevoie să ne privim cu compasiune, să facem curățenie și să unim toate punctele care ne diferențiază.

Cele cinci puncte de echilibru care vor aduce prosperitatea și normalitatea

România este măcinată de multiple dezechilibre, în principal din cauza lipsei de viziune a politicului în general și a prevalentei agendelor politice individuale ale unor lideri politici, în particular.

Sunt cinci echilibre esențiale care trebuie realizate pentru că a debloca și descătușa România.

Eu, ca Președinte, mă voi implica în calitate de mediator pentru corectarea dezechilibrelor.

Prin forța echilibrului, romanii se vor așeza pe drumul construcției și cooperării, singurul care poate aduce prosperitate reală și liniște socială, singurul care poate duce România întreagă și puternică în secolul informației.

Echilibrul puterilor în stat

Președintele trebuie să asigure echilibrul între puteri, ca premisă a bunei funcționări a statului. Dezechilibrul actual constă în interferențele abrupte și conflictuale care intervin adesea între puteri. Președintele mediază între puteri, iar succesul acțiunii de mediere depinde de echidistanta și imparțialitate.

Eu, ca Președinte, voi încerca să fiu un reper moral și instituțional. Acțiunea mea politică se va baza pe respectul pentru instituții, respectul pentru partidele politice, respectul pentru oameni.

Niciuna dintre puteri nu trebuie să ia competentele alteia, iar ca Președinte voi veghea la acest lucru: să avem puterile separate și în echilibru.

Echilibrul dintre stat și individ

Statul aparține Națiunii, iar aceasta este compusă din cetățeni.

Președintele trebuie să apere și să prezerve statul, dar în același timp, trebuie să fie garantul respectării indivizilor de către stat.

Legile trebuie să fie drepte. Obligațiile corecte.

Viitorul Președinte trebuie să ajute la refacerea relației dintre stat și individ. Acum, statul este adesea nedrept și nu își realizează funcțiile, serviciile sale nu sunt pe măsură așteptărilor cetățenilor și posibilităților României, iar pe de altă parte, prea mulți cetățeni ignora statul său acționează contra intereselor lui. Indicele de corupție este un exemplu în acest sens.

În calitate de Președinte, voi acționa pentru un stat puternic și flexibil, un stat inteligent, un stat care cooperează cu cetățenii, nu-i agresează și nu-i nedreptățește. În calitate de Președinte voi acționa pentru că cetățenii să sprijine statul, pentru că le aparține.

Respectul Constituției, respectul statului de drept, al separării puterilor în stat, respectul CEDO, respectul Justiției independente, sunt piloni principali ai acestei acțiuni prezidențiale.

Echilibrele economice

România trebuie să își elaboreze un Plan Strategic de Dezvoltare Economică pe termen lung, ținând cont de atuu-rile sale, de concurență internațională și de evoluțiile din lume.

În calitate de Președinte, voi coopta partidele, mediile profesionale și mediile de afaceri într-un dialog național care să conducă la elaborarea acestui plan. În calitate de Președinte, în limita Constituției, voi sprijini afacerile românești să își dezvolte relațiile economice internaționale, să deschidă noi piețe, să facă profituri pe care să le aducă în țară, legal.

România este pasivă economic. În calitate de Președinte, voi ajuta că ea să devină dinamica și ofensiva economic. O ofensivă în interior, dar și în exterior.

România a devenit o 'țară de extracție' de resurse. 'Hemoragia' competentelor trebuie cumva oprită și creat spațiul politico-legislativ pentru reîntoarcerea acasă a celor care au reușit în lume și ar vrea să reușească și în țara care i-a născut și crescut, România!

România are nevoie acum de toți fiii ei, de cei care o pot ajuta să-și revină și redevină prosperă și demnă.

Este momentul să ne gândim că marile proiecte nu mai pot fi făcute de stat ci trebuie să facem parteneriate în toată lumea și să ne deschidem. 400 de kilometri de autostradă în ultimii 23 de ani e prea puțin.

A sosit vremea pentru Parteneriatele-Publice-Private, pentru Inovație și pentru Antreprenoriat. Trebuie să găsim echilibrul între invesitii romane și străine — să facilităm investițiile a cât mai multor companii atât cu capital străin cât și cu capital autohton.

Exemplele de succes din regiune, CEZ sau E-ON, ar putea servi drept model pentru Hidroelectrica sau Transelectrica. De ce să nu avem și noi companii puternice care investesc și câștigă bani pentru țara în exterior?

Avem sute de mii de tineri talentați care pot fi cooptați în companiile românești. Standford, Harvard și multe alte școli de vârf mondial au avut șefi de promoție studenți romani. Președintele trebuie să încurajeze angrenarea lor în companiile românești.

Clasa de mijloc trebuie să infloresca — ultimii 23 de ani a cauzat dezechilibrul între bogați și săraci — România a devenit tara contrastelor, cu limuzine de lux și mașini vechi. Clasa de mijloc a devenit din ce în ce mai slabă. Coloana vertebrală a României este clasa de mijloc, milioanele de oameni cinstiți care construiesc bunăstarea familiilor lor în fiecare zi. Ei trebuie să fie lăsați să creeze valori și locuri de muncă. Cât mai multă libertate economică pentru întreprinzătorii noștri!

Există în jur de 10.000 de milionari în euro în România, ar fi bine să avem 20.000, 200.000!

Cei mai mulți dintre ei sunt oameni care creează locuri de muncă, oameni care au înțeles economia de piață și oameni care vor să lase ceva în urma lor, aici. Nu toți milionarii sunt infractori. Este nevoie să apelăm la această resursă de leadership și cunoaștere din mediul competitiv, să privim la cei care au reușit în cultură, administrație, mass-media, sport, afaceri și să construim bazele României Performante și Prospere împreună cu elitele autentice.

Dereglementarea trebuie să facă mediul de afaceri mai flexibil și dinamic. Exemplul Noului Cod Civil, care a flexibilizat relațiile contractuale, trebuie repetat și în alte domenii de legislație.

Legi mai puține și mai bune!

Echilibrul dintre managementul central și cel local

Președintele va trebui să sprijine o reforma administrativă și o descentralizare administrativă că premise și precondiții ale unei regionalizări.

Aceste procese trebuie făcute cu profesionalism și în timp rezonabil.

Proiectul USL de regionalizare și mai ales, acțiunea sa politică de regionalizare neprofesionistă și nepregătită suficient va 'da peste cap' România, îi va afecta interesele fundamentale.

Greul administrației în România este dus de Primari. Așa cum este văzut Președintele la nivel central de către cetățeni, așa este privit Primarul la nivel local de către membrii comunităților.

Primarul trebuie sprijinit eficient și concret de către Guvern. Legile trebuie revăzute, pentru a fi mai clare și mai ușor de aplicat.

Viitorul Președinte trebuie să aibă un dialog permanent și instituționalizat cu Primarii, așa cum trebuie să îl aibă și cu partidele politice și cu Guvernul.

Viitorul Președinte trebuie să fie un bun mediator între Primari, Guvern și partidele politice.

Echilibrele externe, relația cu aliații și partenerii strategici

România trebuie să își mențină direcțiile strategice de politică externă în raporturile cu aliații și partenerii strategici. În același timp, România trebuie să regândească, în termeni de eficientă, diplomația să economică. România este în prezent absentă din dinamica diplomatică economică la scară globală.

Ministerul Afacerilor Externe trebuie reformat pentru a corespunde provocărilor diplomatice ale secolului XXI.

Viitorul Președinte, la rândul său, trebuie să se implice în diplomația economică și să stimuleze expansiunea intereselor noastre economice, așa cum fac și alți șefi de stat și de guvern.

Cunoscută 'axa' Washington — Londra — București trebuie să includă și Berlinul. Pe de altă parte, dimensiunea militaro-strategica trebuie completată cu relații publice și private care să includă parteneriate tehnologice cu care România trebuie să intre în secolul inovației și tehnologiei.

Este vorba despre tari partenere ale căror interes este că noi să ne dezvoltăm pe baze sănătoase și să reprezentăm un partener stabil. Trebuie să profităm de experiențele de democrație, capitalism, inovație, eficientă pentru a realiza că facem parte din aceeași familie și pentru a participa la constuirea unei lumi deschise. Este nevoie să oferim sprijin aliaților și partenerilor noștri și să acceptăm ca experiența lor este vitală în modernizarea României.

Recuperarea Istoriei trebuie să fie în agenda viitorului Președinte, care trebuie să o realizeze fără a bulversa alte interese strategice ale României.

Doresc Republica Moldova, alături de România, în Uniunea Europeană. Doresc să-i avem parteneri în Europa și pe cei din Ucraina, unde trăiesc nu puțini romani.

Nu există mai multă normalitate decât în acest spațiu al colaborării culturale și economice unde echilibrul între națiuni înseamnă bunăstare. România nu trebuie să fie doar granița de est a Uniunii Europene — trebuie să ne sprijinim vecinii să parcurgă acest drum care înseamnă normalitate.

Echilibru înseamnă să fim în contact cu românii din afară și România din diaspora. Milioane de cetățeni harnici și de romani inteligenți stau la baza bunăstării din multe țări europene. Trebuie să avem o strategie pentru romani diaspora care să funcționeze și care să-i ajute acolo unde sunt. Au nevoie să nu-și uite limba, au nevoie de educație, de capital pentru afaceri sau de relații. Mulți oameni talentați, care au realizat performanța în străinătate, vor să se întoarcă pentru a schimba în bine în România — sunt oameni care știu ce e muncă și care au câștigat multă experiență.

Romanii au demonstrat că se pot integra bine profesional în afacerile altora în străinătate, dar e timpul că ei să viseze la propriile lor afaceri în străinătate. Spiritul antreprenorial și asociativitatea romanilor trebuie încurajate, pentru că ei sunt cei care promovează imaginea și interesele României în străinătate, promovându-și propriile interese.

Cum poate PDL să contribuie în bine la România de mâine

PDL este un partid care a făcut istorie recentă în România, asumându-și în momente critice pentru țara alegeri grele dar necesare.

PDL are vocația să revină din nou la guvernare și să reia proiecte concretizate precum au fost cele din trecut. Noul Cod Civil, Noul Cod al muncii, celelalte legi importante care au fost adoptate, vor sta la temelia României de mâine. Dar edificiul economic, sistemul sanitar, cel educațional și altele așteaptă încă să fie reconstruite. PDL are forță internă să revină în prim planul politicii prin oamenii săi, prin politicile sale, prin știința sa de a lupta și de a învinge. PDL are nevoie să se măsoare din nou cu el însuși și are ocazia prin acesta campanie internă să declanșeze încă odată pofta de succes și ambiția victoriei, în perspectiva alegerilor viitoare.

PDL are obligația față de el însuși să își ia revanșa în confruntările politice viitoare, pentru că este singurul partid care poate învinge stânga și pentru că are obligația morală să readucă România pe drumul ei european.

Prin Guvernul Alternativă și noua politică a construcției, a performanței și a profesionalismului, PDL pregătește metodic o alternativă pentru România, garanția unei bune guvernări viitoare a României de către PDL.

Dreapta în România înseamnă astăzi PDL și după toate semnele, dreapta de mâine se va baza în mod esențial pe PDL. De aceea, PDL are obligația morală să reușească în acest demers al opoziției inteligente și organizate, structurate pe principii și pe echipe bine gândite. Opoziția puternică atârna de un PDL puternic.

Guvernarea de mâine va însemna România de mâine.

Partidul va fi pregătit să își asume reluarea reformelor și concretizarea lor, în special în educație, sănătate și economie.

Pentru aceasta, PDL trebuie să fie partidul din centru dreapta cel mai bine plasat la europarlamentare, să dea Președintele României în 2014 și să câștige alegerile generale din 2016.

Partidul are acest potențial și va avea forța să învingă, dacă liderii vor crede în el și îl vor ține pe un drum politic inteligent și realist.

Prin alegerile interne pentru desemnarea candidatului la Președinția României se contribuie la consolidarea și unificarea dreptei.

Un 'președinte unificator', de care are nevoie România, nu poate ieși decât din competiție, pentru că prin competiție autentică se asigură un lider autentic, iar liderul autentic este un lider puternic, care să unifice solid energiile dreptei și mai departe, ale Națiunii, pentru binele României!

Trimite-ne comunicatul tau

AGERPRES nu îşi asumă responsabilitatea pentru informaţiile conţinute de comunicatele primite şi publicate în fluxul de ştiri sau pe site-ul public. Responsabilitatea conţinutului aparţine exclusiv emitentului comunicatului de presă.

Agenţia Naţională de Presă AGERPRES nu poate fi trasă la răspundere pentru informaţii inexacte/false transmise de către emitenţii comunicatelor de presă.

AGERPRES îşi rezervă dreptul de a nu publica comunicatele de presă care conţin exprimări injurioase, atacuri la persoană şi/sau acuzaţii, încălcări ale drepturilor altor persoane, garantate de Constituţia României.

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Comentează


Articole recomandate


Știrile momentului

Ultimele comunicate

Cele mai citite comunicate

Tu actualizezi lumea.

Ai filmat sau fotografiat un eveniment ieșit din comun? Noi îţi publicăm știrea.

Află mai multe
Noul Agerpres