COD GALBEN: 19-09-2021 ora 14 Intre 14:00 si 17:00 se va semnala temporar intensificări ale vântului cu rafale de peste 55-60 km/h in Județul Alba;

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Bukarest, szeptember 14. /Agerpres/ - Három év letöltendő börtönbüntetésre ítélte kedden a bukaresti táblabíróság Viorel Hrebenciuc volt parlamenti képviselőt a Giga TV-ügyben.

A döntés jogerős.

Ugyanebben a bűnvádi perben az Országos Audiovizuális Tanács (CNA) volt elnökére, Laura Georgescura négy év és négy hónap szabadságvesztést szabtak ki, Piatra Neamţ egykori polgármesterét, Gheorghe Ştefant 4 év és 6 hónap, míg a CNA egyik volt tagját, Narcisa Iorgát 3 év felfüggesztett börtönbüntetésre és 120 nap közmunkára ítélték.

Laura Georgescu, Viorel Hrebenciuc, Gheorghe Ştefan és Narcisa Iorga ellen 2015 júliusában emeltek vádat korrupciós bűncselekmények miatt.

Laura Georgescu ellen hivatali visszaélés és magánokirat-hamisításra való felbujtás miatt emeltek vádat, Viorel Hrebenciucot befolyással történő üzérkedés, Gheorghe Ştefant és Narcisa Iorgát pedig befolyással történő üzérkedésre való felbujtás miatt állították bíróság elé.

A vádirat szerint miután a CNA 2013. szeptember 17-én Laura Georgescu javaslatára hét támogató és négy ellenszavazattal megvonta a Gheorghe Ştefan által működtetett Giga TV sugárzási engedélyét - mivel az a törvény által maximálisan megszabott 96 óránál hosszabb ideig nem sugárzott műsort -, a testület két héttel később, október 13-án hozott döntésével visszaadta az engedélyt a csatornának. Az ügyészek szerint ennek előzményeként Narcisa Iorga azt tanácsolta Gheorghe Ştefannak, hogy forduljon a politikus ismerőseihez segítségért az engedély visszaszerzéséhez. Iorga meg is nevezte azokat a politikusokat, akik befolyásolni tudják az audiovizuális tanács tagjainak szavazatát, amikor napirendre kerül a Giga TV fellebbezése. Közöttük volt Viorel Hrebenciuc egykori parlamenti képviselő is, aki az ügyészek szerint közbenjárt Laura Georgescunál, hogy a CNA fogadja el a fellebbezést, vonja vissza korábbi döntését, és adja vissza a sugárzási engedélyt a tévécsatornának. 

Ez 2013. október elsején meg is történt: a testület hat támogató és négy ellenszavazattal úgy döntött, hogy a Giga TV fellebbezése megalapozott volt, és a csatorna visszakapta a sugárzási engedélyt. Az ügyészek szerint a CNA az óvás megalapozottságának elemzése és a szakembereinek bevonása nélkül határozott így.

A vádirat szerint Laura Georgescu ezzel jelentős zavart okozzon a CNA munkájában, mivel a testület elnökeként nem megfelelően gyakorolta hatáskörét, és megsértette a vonatkozó jogszabályokat, lehetővé téve egy olyan csatorna további működését, amelynek engedélyét korábban szabályosan vonták vissza.

Az ügy negatívan érintette a többi televíziót is, egyrészt a tisztességtelen verseny miatt, másrészt amiatt, hogy megrendült az audiovizuális ágazat felügyeletével megbízott szerv tisztességességébe vetett bizalom - olvasható a vádiratban.

A DNA szerint ugyanakkor 2013 és 2014 között Laura Georgescu összesen 25, hamis adatokra alapuló jelentés elkészítését kezdeményezte, amelyek következményeként 11 csatornát bírságoltak meg. Az ügyészek szerint az is megtörtént, hogy a feljelentést még a bepanaszolt műsor adásba kerülése előtt megfogalmazták és iktatták az intézménynél.

Az egyik megbírságolt televízió esetében 2014-ben az is megtörtént, hogy amikor a csatorna a sugárzási engedély meghosszabbításáért folyamodott a CNA-hoz, Laura Georgescu utasítására az iratcsomóhoz hamis feljelentéseket csatoltak, amelyeket már korábban lezártnak nyilvánított a testület, és amelyekért meg is büntette a kérvényezőt. Ez a sugárzási engedély megszerzését hetekkel elodázta, a nyilvánosságban pedig elterjedt, hogy az illető csatorna engedélye megszűnt. A szankciók és a reklámok kiesése miatt több mint 600.000 lejes kárt szenvedett a szóban forgó televízió - írja a DNA.

A Laura Georgescu döntései következtében hátrányos helyzetbe került csatornák polgári jogi igény benyújtásával szálltak be a perbe, összesen körülbelül 2,3 millió lejes kártérítést követelve. A következő médiumokról van szó: B1 TV, Etno TV, Naşul TV, Taraf TV, Antena 3 TV.

AGERPRES/(RO - szerző: Mihai STOICA, szerkesztő: Claudia STĂNESCU, HU - szerkesztő: TOFÁN Imola)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.