COD GALBEN: 11-05-2025 Intre 07:30 si 09:30 se va semnala Ceață ce determină vizibilitate redusă, local sub 200 m și izolat sub 50 m. in Județul Olt, Județul Dolj, Județul Vâlcea;

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Concernul sud-coreean Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. a anunţat marţi că poartă negocieri cu partea română pentru vânzarea şantierului naval Mangalia, informează agenţia Yonhap.

Compania 2 Mai S.A. Mangalia deţinută de statul român a informat, la data de 5 ianuarie 2018, grupul Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. de intenţia sa de a-şi exercita dreptul de preemţiune pentru acţiunile pe care grupul sud-coreean le deţine la şantierul naval Mangalia. Acest şantier este un joint venture între Daewoo Shipbuilding şi societatea 2 Mai Mangalia, care deţin fiecare 51% respectiv 49% din acţiunile şantierului naval.

Grupul Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. a informat că poartă negocieri cu societatea 2 Mai Mangalia în vederea ajungerii la un acord, dar nu a oferit alte detalii.

Recent, premierul demisionar Mihai Tudose a anunţat că Guvernul încearcă să răscumpere 51% din acţiunile deţinute de Daewoo la şantierul naval Mangalia. "Am încercat şi se pare că reuşim să facem o chestie, să răscumpărăm 51% din acţiunile pe care acum le deţine Daewoo la şantierul naval Mangalia. Ei vor să vândă şi am zis să ne exercităm noi dreptul de preempţiune la vânzare. (...) Vom avea un şantier naval al statului", a spus Tudose la Antena 3.

Anterior, în luna noiembrie a anului trecut, Consiliul Concurenţei a autorizat tranzacţia prin care BV Holding Maatschappij Damen din Olanda preia Daewoo Mangalia Heavy Industries SA şi Daewoo Mangalia Human Resources Management SRL. Firma BV Holding Maatschappij Damen furnizează servicii de management filialelor din Grupul Damen. Grupul Damen activează la nivel internaţional în domeniul în construcţiei, întreţinerii şi reparării navelor.

Cel mai mare producător de nave din lume în funcţie de carnetul de comenzi, Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME) a înregistrat, în 2016, pierderi nete de 2.700 miliarde woni iar datoria sa este de 27 de ori mai mare decât capitalul său.

Împreună cu rivalii săi sud-coreeni, Hyundai Heavy Industries şi Samsung Heavy Industries, DSME a dominat timp de 10 ani piaţa mondială a construcţiilor de nave. În ultimii ani, însă, sectorul construcţiilor de nave a trecut printr-o perioadă dificilă din cauza supraofertei mondiale de vase şi a competiţiei acerbe pe preţuri venită din China.

Daewoo Shipbuilding a promis că va concedia 2.300 de angajaţi şi va vinde o parte din activele secundare. Printre aceste active se numără şi o serie de subsidiare de peste hotare precum şantierul din România, Daewoo Mangalia.

Daewoo-Mangalia Heavy Industries SA a fost constituită în ianuarie 1997 ca o societate mixtă româno-coreeană, cu un capital social de 103,92 milioane dolari, din care 53 milioane (51% din acţiuni) aparţinând Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. Ltd. şi 50,92 milioane dolari (49% din acţiuni) aparţinând societăţii Şantierul Naval 2 Mai Mangalia. AGERPRES/ (AS-autor: Constantin Balaban, editor: Andreea Marinescu, editor online: Gabriela Badea)

Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews


Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.