COD PORTOCALIU: 02-08-2021 ora 10 Intre val de căldură persistent și disconfort termic deosebit deaccentuatInterval de valabilitate se va semnala val de căldură persistent și disconfort termic deosebit deaccentuatInterval de valabilitate COD PORTOCALIU: 02-08-2021 ora 10 Intre vijelii puternice, grindină, averse torențialeInterval de valabilitate se va semnala vijelii puternice, grindină, averse torențialeInterval de valabilitate COD GALBEN: 02-08-2021 ora 10 Intre disconfort termic ridicatInterval de valabilitate se va semnala disconfort termic ridicatInterval de valabilitate

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Comitetul Local pentru Situaţii de Urgenţă al Sectorului 1 cere Prefecturii Municipiului Bucureşti să declare starea de alertă pe o perioadă de 30 de zile, din cauza situaţiei sanitare cauzate de necolectarea gunoiului de către Romprest Service SA, potrivit unui comunicat al autorităţii locale transmis, miercuri, AGERPRES.

Decizia a fost luată în baza unei analize de risc a stării actuale a Sectorului 1, fundamentată pe un raport al Compartimentului Protecţia Mediului din cadrul Poliţiei Locale Sector 1 şi pe o notă privind deficienţele activităţilor de curăţenie stradală realizată de Direcţia de Utilităţi Publice, Salubrizare şi Protecţia Mediului Sector 1. Conform analizei, deşeurile municipale din Sectorul 1 nu sunt colectate de peste 20 de zile, creând acumulări pe străzi, în special în zona centrală şi în cele cu tranzit intens, precizează autoritatea locală.

Conform sursei citate, începând cu data de 27 iunie, s-a constatat, în urma acţiunilor desfăşurate de Poliţia Locală Sector 1 şi a numeroaselor sesizări primite de la cetăţeni, că serviciul de salubrizare asigurat de Romprest Service SA nu mai funcţionează pe raza Sectorului 1, aducându-se astfel atingere principiilor care reglementează acest serviciu public: protecţia sănătăţii populaţiei, responsabilitatea faţă de cetăţeni, conservarea şi protecţia mediului înconjurător, asigurarea calităţii şi continuităţii serviciului.

Potrivit raportului de gestiune a deşeurilor din iunie 2020, cantitatea totală de deşeuri colectată din Sectorul 1 în luna respectivă a fost de 11,24 mii de tone, adică, în medie, 374 tone/zi. În consecinţă, autoritatea locală estimează că, miercuri, la nivelul Sectorului 1 s-au acumulat aproximativ 2.691 de tone de deşeuri generate de populaţie, instituţii publice şi agenţi economici. Depozitarea necontrolată a unei astfel de cantităţi de deşeuri, în creştere continuă, reprezintă o criză cu riscuri multiple: epidemiologic, pentru mediu înconjurător, de perturbare a fluxurilor de circulaţie, de încetinire a activităţii unor agenţi economici, ambiental pentru desfăşurarea evenimentelor culturale şi sportive din Capitală, precum şi risc de tulburări sociale, cu manifestaţii cauzate de nemulţumire şi panică.

Raportul descrie şi care sunt relaţiile autorităţii locale cu operatorul de salubritate, după ce Romprest Service a întrerupt prestarea serviciilor de colectare şi transport a deşeurilor municipale şi a întrerupt frecvenţa măturatului stradal. Refuzul Primăriei Sectorului 1 de a plăti unele facturi emise de Romprest Service se referă strict la unele activităţi de salubrizare stradală, bazate pe tarife nejustificat de mari şi ilegale, după cum de altfel au constatat şi controalele efectuate de Curtea de Conturi şi de Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice (ANRSC), se arată în comunicat.

În ceea ce priveşte prestarea de servicii de gestionare a deşeurilor municipale, cu o pondere valorică de 25% din totalul facturilor emise, Primăria Sectorului 1 a validat şi a achitat până în prezent integral serviciile privind colectarea, transportul, sortarea/tratarea deşeurilor menajere şi similare, inclusiv Contribuţia pentru Economie Circulară pentru fracţia depozitată, ce rezultă în urma tratării deşeurilor municipale, onorându-şi astfel obligaţiile contractuale pe acest segment de servicii prestate, evitând în acelaşi timp afectarea continuităţii prestării serviciului de colectare a deşeurilor menajere, subliniază autoritatea locală.

Conform sursei citate, prin plata acestor facturi, Primăria Sectorului 1 a achitat indirect, dar integral şi prestările de servicii de sortare/ tratare deşeuri, asigurate pentru Romprest Service de către furnizorii acestor servicii, Rom Waste Solutions SA, 3R Green SRL, furnizori contractaţi direct de operatorul de salubrizare pentru sortarea/tratarea deşeurilor municipale provenite de pe raza administrativă a Sectorului 1.

Romprest Service SA a fost notificată de Primăria Sectorului 1 printr-o adresă din 16 iulie ca în termen de maxim 72 de ore să îşi onoreze şi să execute obligaţiile contractului de delegare de salubrizare, lucru care nu s-a întâmplat. Romprest Service SA continuă să nu îşi îndeplinească obligaţia de a ridica deşeurile provenite de pe raza Sectorului 1, a adăugat autoritatea locală. AGERPRES/(AS - autor: Iulia Carciog, editor: Florin Marin, editor online: Anda Badea)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.