COD GALBEN: 26-10-2020 Intre 01:45 si 03:00 se va semnala local averse ce vor depăși 25...30 l/mp, descărcări electrice, intensificări de scurtă durată ale vântului in Județul Ialomiţa, Județul Călăraşi; COD GALBEN: 26-10-2020 Intre 01:40 si 03:00 se va semnala frecvente descărcări electrice, intensificări de scurtă durată ale vântului, averse ce vor depăsi 15 - 20 l/mp in Județul Constanta;

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Contractele pentru realizarea studiilor de fezabilitate şi ale proiectelor tehnice pentru tronsoanele Siret - Suceava şi Suceava - Paşcani ale autostrăzii A7 au fost semnate, luni, la Siret, în prezenţa preşedintelui Consiliului Judeţean (CJ), Gheorghe Flutur, a primarilor municipiului reşedinţă şi oraşului Siret, Ion Lungu, respectiv Adrian Popoiu.

Preşedintele CJ Suceava a declarat că semnarea acestor contracte oferă o altă perspectivă de dezvoltare a zonei şi că trebuie să fim mai optimişti în viitor.

"Astăzi (luni - n.r.) s-a parafat contractul pentru 101 kilometri de autostradă pe teritoriul judeţului nostru până la Paşcani. Acest lucru dă o altă perspectivă de dezvoltare a întregii zone, a Bucovinei, pornind de la Siret. Orice primar, orice om care doreşte să se gândească ce îl aşteaptă în viitor trebuie să fie mai optimist şi să spere că această legătură între Suceava şi capitala României, în următorii ani este posibilă pe un drum modern, să faci patru-cinci ore până la Bucureşti", a spus Flutur.

În opinia lui Flutur, realizarea acestei investiţii înseamnă "dezvoltare economică, întoarcerea tinerilor care să lucreze acasă, turism şi punerea în valoare a acestei minunate zone unde este Ierusalimul neamului românesc, Putna".

"După ce proiectanţii se vor apuca de treabă, ne vor consulta asupra variantelor de traseu. Mă bucur că aţi ales să aveţi un punct întărit în Suceava. Consideraţi că îl aveţi în mine şi în primarii noştri acest punct întărit şi ne vom implica foarte, foarte tare în rezolvarea acestei probleme", a spus Flutur.

El a precizat că duminică, la Bistriţa Năsăud, premierul a anunţat şi realizarea celei de-a doua autostrăzi, A14.

"E cealaltă autostradă care leagă Suceava de Vatra Dornei-Dej-Satu Mare-Petea. Acolo suntem foarte avansaţi cu Ministerul Transporturilor şi CNAIR pentru a parafa contractele de predare a centurilor ocolitoare către administraţia locală", a spus Flutur.

 


Sursa foto: CJ Suceava


Potrivit lui Flutur, pentru această investiţie, CJ Suceava şi primăriile şi-au asumat responsabilitatea de a se implica în construcţia pe bani europeni a acestor centuri ocolitoare.

"Dumneavoastră să legaţi aceste centuri între ele, astfel încât, în patru-cinci ani, Suceava să prindă contur cu două autostrăzi, A7 şi A 14", i-a transmis Flutur directorului CNAIR.

Preşedintele CJ Suceava a mai menţionat că aceste investiţii ''sunt curajoase'' pentru zona Moldovei, care este deficitară la dezvoltarea marii infrastructuri rutiere.

"Intersecţiile lui A7 vor fi la Suceava cu A14, la Paşcani cu A8 Iaşi-Târgu Mureş şi la Bacău cu A13 Bacău-Braşov. Astea sunt lucruri curajoase pentru zona Moldovei care, din păcate, 30 de ani a fost ocolită de dezvoltarea infrastructurii mari. Eu, personal, mă suflec, îmi pun cizme de cauciuc şi vreau să fiu pus la treabă pe acest tronson de autostradă", a mai spus Flutur.

Totodată, el a solicitat ca A7 să fie introdusă în programul de rezilienţă al UE, ceea ce înseamnă că trebuie respectate termene foarte strânse în finalizarea proiectului.

Preşedintele CJ Suceava a arătat că A7 începe din Punctul de Trecere a Frontierei Siret, traversat de aproximativ 700.000 de autovehicule anual, unde există şi un proiect cu finanţare europeană în valoare de 10 milioane de euro pentru modernizarea punctului vamal, precizând că se iniţiază discuţiile cu partea ucraineană pentru stabilirea detaliilor privind amplasarea punctului de trecere a frontierei acestui drum de mare viteză.

Asocierea Search Corporation - Egis International SAS - Egis România SA a câştigat licitaţiile pentru elaborarea studiilor de fezabilitate şi a proiectelor tehnice pentru drumul expres Paşcani - Suceava şi Suceava - Siret.

Durata contractului este de 24 luni, dintre care 4 luni pentru realizarea studiului de fezabilitate, 6 pentru proiectul tehnic de execuţie şi alte 4 luni pentru servicii de asistenţă tehnică în pregătirea procedurilor de achiziţie a contractului de lucrări şi obţinerea finanţării europene. AGERPRES/(A - autor: Silvia Marcu, editor: Irina Poenaru, editor online: Adrian Dădârlat)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.