COD GALBEN: 06-08-2020 ora 14 Intre 14:45 si 19:00 se va semnala intensificări temporare ale vântului cu viteze la rafală în general de 55...60 km/h in Județul Olt, Județul Vâlcea; COD GALBEN: 06-08-2020 ora 14 Intre 14:15 si 18:00 se va semnala intensificări temporare ale vântului cu viteze la rafală în general de 55 - 60 km/h in Județul Argeş, Județul Giurgiu, Județul Dâmboviţa, Județul Teleorman;

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Preşedintele Consiliului Judeţean Brăila, Francisk Chiriac, şi primarul municipiului reşedinţă, Marian Dragomir, au anunţat public, în urma unei vizite comune făcute pe şantierul Podului peste Dunăre, că în prezent există o mobilizare generală pentru relocarea reţelelor electrice şi de telefonie din zona podului, obiectiv care "prinde contur" din ce în ce mai mult.

 


"Lucrare avansată, care prinde contur - pentru prima oară, construcţia piciorului podului este vizibilă pentru trecători. Vor fi două turnuri de aproape 200 de metri înălţime, de care se vor prinde două cabluri de oţel care vor susţine un tablier metalic de peste 20.800 de tone. Între cele două turnuri, deschiderea podului va fi de aproape 1.120 de metri, puţin mai mică decât deschiderea celebrului pod Golden Gate din San Francisco. Ajutăm de fiecare dată", au scris Chiriac şi Dragomir, pe Facebook.

Instituţia Prefectului semnala, în urmă cu o lună de zile, existenţa unor întârzieri în ceea ce priveşte realizarea celui mai mare proiect de infrastructură din România, Podul peste Dunăre de la Brăila, generate de problema relocării reţelelor de utilităţi necesare realizării acestui obiectiv.

 


Foto: (c) Ecaterina IGNAT / AGERPRES


"Au fost semnalate o serie de întârzieri. Este vorba despre relocările utilităţilor necesare realizării acestui obiectiv, respectiv cea a conductelor de apă-canal, a Companiei de Utilităţi Publice Dunărea Brăila, un proiect în valoare de 1.801.497,93 lei fără TVA, unde se aşteaptă semnarea contractului de execuţie. De asemenea, au fost semnalate întârzieri şi la capitolul relocării reţelelor electrice. În acest sens, s-a avizat studiul de coexistenţă cu SDEE Muntenia Nord, este în curs de avizare E-Distribuţie Dobrogea şi urmează depunerea studiului de coexistenta la Transelectrica (pentru reţele de 220kV şi 400Kw), proiectantul întâmpinând dificultăţi în obţinerea acordului de mediu, având în vedere faptul că aceste relocări se realizează în arii protejate", a anunţat, pe 23 iunie, Instituţia Prefectului.

Reprezentanţii Instituţiei Prefectului susţin că pentru realizarea podului este necesară şi relocarea reţelelor de gaze, procedură de achiziţie care "a fost anulată de trei ori, iar CNAIR a demarat o procedură de achiziţie prin negociere directă, fără publicare, contractul fiind obţinut de Distrigaz".

"Pentru a începe lucrările la drumul de legătură dintre centura Brăilei şi pod este nevoie şi de relocarea unor stâlpi de iluminat de pe DN 2B, sarcina revenind Primăriei municipiului Brăila. O altă situaţie care necesită o atenţie deosebită este şi cea legată de exproprieri, întrucât, după finalizarea proiectului tehnic, au rezultat suprafeţe de exproprieri suplimentare. În acest scop a fost întocmit deja un proiect de Hotărâre de Guvern", se mai menţionează în comunicatul de presă remis de Instituţia Prefectului.

Licitaţia pentru realizarea podului a fost câştigată, în ianuarie 2018, de asocierea a două firme - una din Italia şi cealaltă din Japonia -, iar contractul prevede ca lucrarea să se finalizeze în 2023, 18 luni fiind alocate pentru proiectare, iar 36 de luni pentru execuţie.

 


Foto: (c) Ecaterina IGNAT / AGERPRES


Pentru acest obiectiv au fost alocate fonduri nerambursabile în valoare de aproximativ 363 de milioane de euro, din Fondul European de Dezvoltare Regională, bani care vor fi folosiţi atât pentru construirea podului, cât şi pentru realizarea unei reţele de drumuri de 23 km, care vor face legătura cu podul.

Podul suspendat peste Dunăre va avea o lungime de 1.974 metri, dintre care 1.120 metri reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489 metri pe malul dinspre Brăila şi 364 metri pe malul dinspre Tulcea. Lăţimea totală va fi 31 metri şi va cuprinde patru benzi de circulaţie a câte 3,50 metri lăţime fiecare, patru benzi de încadrare a câte 0,5 metri lăţime fiecare, două acostamente de 1,50 metri lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3 metri. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, două benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele urmând să aibă 2,80 metri fiecare. AGERPRES/(AS - autor: Ecaterina Ignat, editor: Irina Poenaru, editor online: Ady Ivaşcu)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.