COD GALBEN: 17-11-2019 ora 12 Intre 12:00 si 18:00 se va semnala intensificări ale vântului, temporar cu viteze la rafală de 90...100 km/h in Județul Argeş, Județul Prahova, Județul Dâmboviţa; COD GALBEN: 17-11-2019 ora 12 Intre 12:00 si 18:00 se va semnala intensificări temporare ale vântului, cu viteze la rafală care vor atinge local 55...75 km/h, iar la peste 1800 m în județele Caraș-Severin și Hunedoara, vor fi rafale de 90...100 km/h in Județul Caraş-Severin, Județul Timiş, Județul Hunedoara; COD GALBEN: 17-11-2019 ora 12 Intre 12:00 si 18:00 se va semnala intensificări ale vântului, temporar cu rafale de 90...100 km/h. in Județul Braşov, Județul Sibiu; COD GALBEN: 17-11-2019 ora 12 Intre 12:00 si 18:00 se va semnala intensificări temporare ale vântului ce vor atinge la rafală 90-100 km/h in Județul Gorj, Județul Vâlcea; COD GALBEN: 17-11-2019 ora 10 Intre 10:00 si 14:00 se va semnala intensificări locale ale vântului cu viteze la rafală de 55...65 km/h in Județul Sibiu;

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, i-a adresat ministrului Educaţiei, Ecaterina Andronescu, rugămintea de a o sprijini în implementarea unui proiect privind microbuze şcolare.

"Doar o propunere am să-i aduc la cunoştinţă doamnei ministru Ecaterina Andronescu şi însoţită de rugămintea de a ne sprijini pentru implementarea unui proiect care considerăm că va ajuta la fluidizarea traficului sufocant din Capitală şi bineînţeles ne va ajuta şi pe noi în lupta împotriva poluării. (...) Am demarat un proiect pilot, suntem pe cale de a finaliza la Şcoala 195 din sectorul 3 al Capitalei, care are aproape 2.500 de elevi, una dintre cele mai mari şcoli din ţară, nu doar din Capitală, şi unde o pondere importantă o reprezintă elevii care nu vin din zonă, deci nu vin din cartierele care aparţin de sectorul 3 şi atunci ne-am gândit că ar fi o soluţie viabilă şi care să nu-i supere pe părinţi - pentru că foarte mulţi au de fapt flotant, deci nu au domiciliu, au reşedinţă în zonă - să punem la dispoziţie din partea Primăriei Generale un număr suficient de microbuze şcolare, cu acceptul părinţilor fireşte, astfel încât în fiecare dimineaţă şi după-amiază să nu se mai adune mii de maşini pe o străduţă îngustă dintr-un cartier din Bucureşti, replicând acest proiect pilot, fireşte, la cât mai multe şcoli din Capitală", a spus Firea în cadrul Adunării Generale a Asociaţiei Municipiilor din România.

Ea a menţionat că în cele peste 200 de şcoli din municipiul Bucureşti vin elevi nu doar din municipiu, ci şi din zona metropolitană, din judeţul Ilfov şi nu numai. "Este un lucru cunoscut, nici nu ne propunem să venim acum cu o sugestie (...), spre exemplu copiii trebuie să meargă doar la şcolile din proximitate (...), îmi dau seama ce nemulţumire s-ar crea din partea părinţilor care consideră că e dreptul lor să-şi înscrie copiii la o şcoală mai bună", a afirmat edilul.

Firea a menţionat că s-a realizat şi o hartă a zonelor cu cel mare mare trafic şi cea mai mare poluare.

"Rugămintea la doamna ministru era de a ne sprijini în implementarea acestui proiect, pentru că vă mărturisesc că există o reticenţă. Vă daţi seama că suntem şi noi părinţi şi nu ne gândim să-i forţăm pe copii părinţilor care sunt mai mici, să spunem de clasa zero sau clasa întâi. Sunt convinsă că ei vor dori să vină la şcoală în continuare cu părinţii, dar poate măcar de la clasa a II-a sau a III-a până la clasa a VIII-a - pentru că elevii de liceu, de regulă, se deplasează şi singuri - cu acceptul părinţilor, să se poată realiza acest transfer de la domiciliu la şcoală şi pe urmă de la şcoală înapoi la domiciliu cu microbuzele şcolare, printr-un parteneriat dintre Primăria Generală a Capitalei, minister, inspectorat", a spus Firea.

În opinia sa, acest model este aplicat şi în alte capitale europene.

"L-am văzut şi în alte capitale europene, sunt convinsă că poate fi replicat şi la alte municipii care sunt deja foarte aglomerate, blocate de trafic, cu un număr mare de înmatriculări, mai ales că, aşa cum ştim cu toţii, după ce a fost eliminată acea taxă s-au înmatriculat nu doar în Bucureşti, ci şi în întreaga ţară din nou foarte multe rable, rable din Europa, rable poluante şi care ne creează foarte multe probleme. Oricâte măsuri de dirijare a traficului am lua, oricâte măsuri de mobilitate, oricâte supralărgiri, poduri şi extinderi de şosele am face, acestea nu vor fi niciodată suficiente până la urmă, deci trebuie să fie luate şi alte tipuri de măsuri care să limiteze traficul, în special de la prima oră a dimineţii şi de la încheierea programului", a adăugat edilul. AGERPRES/(A - autor: Iulia Carciog, editor: Mihai Simionescu, editor online: Irina Giurgiu)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.