COD GALBEN: 08-06-2025 ora 10 Intre 9 iunie, intervalul orar 12 – 21 Fenomene vizate se va semnala 9 iunie, intervalul orar 12 – 21 Fenomene vizate COD GALBEN: 09-06-2025 Intre 05:35 si 06:30 se va semnala Local, averse torențiale care vor acumula 15...25 l/mp, descărcări electrice, intensificări ale vântului, grindină. in Județul Gorj, Zona de munte a județului Gorj, respectiv zona de munte a localităților, Zona de munte a județului Mehedinţi, respectiv zona de munte a localităților, Județul Mehedinţi; COD GALBEN: 09-06-2025 Intre 05:30 si 07:00 se va semnala Averse torențiale care vor acumula 15...25 l/mp, descărcări electrice, intensificări ale vântului, grindină. in Zona de munte a județului Caraş-Severin, respectiv zona de munte a localităților, Județul Caraş-Severin, Județul Hunedoara;

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Constanţa, 30 dec /Agerpres/ - Echipajul navei de salvare GSP King, navă multifuncţională de tip offshore a companiei Grup Servicii Petroliere (GSP), a reuşit vineri dimineaţă, în jurul orei 03,30, să remorcheze cargoul panamez Basel Express, aflat în derivă de peste 12 ore la sud de portul Constanţa, pe o furtună de gradul 8 Bf, cu vânt din nord de peste 120 km/oră şi amplitudinea valului de 12 m înălţime, potrivit Căpităniei Zonale Constanţa.

Directorul adjunct al Căpităniei Zonale Constanţa, Laurenţiu Zanfir, a declarat pentru AGERPRES că după două manevre eşuate de remorcare a cargoului Basel Express, încărcat cu porumb, ce rămăsese fără capacitate de propulsie şi generare a energiei electrice (blackout), comandantul remorcherului GSP King, a reuşit, printr-un procedeu specific şi cu o tehnologie de dragaj subacvatic denumită chain-chasser, să agaţe ancora navei în derivă, ce grapa pe fundul mării şi să remorcheze nava în siguranţă către port.

"Toată aprecierea pentru profesionalismul comandantului Eduard Troian, de pe GSP King, care pe o furtună cumplită, cu valuri de 12 m înălţime şi vânt de 120 km/ oră, la o distanţă de doar 1,7 mile maritime (cca 2 km) de ţărm, travers de Eforie Sud, s-a ambiţionat să ducă la bun sfârşit această operaţiune riscantă, de salvare, în cadrul căreia chiar remorcherul salvator lua benzi de către 35-40 grade, înclinându-se periculos pe bordul de sub vânt. Altfel, nu erau mari şanse de salvare a navei şi echipajului, în acele condiţii meteo şi cu situaţia de la bord, în care nava nu putea fi guvernată sau pusă în mişcare", a precizat Laurenţiu Zanfir. AGERPRES/(AS - autor: Dan Mihăescu, editor: Oana Popescu)

Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews


Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.