Merica (AHK România): În ultimii ani, se observă un fenomen de migrație de la oraș la sat

 •  Social
405 afişări

În ultimii ani, în România se observă un fenomen de migrație de la oraș la sat, în contradicție cu tendințele existente în alte părți ale lumii, a declarat marți președintele Camerei de Comerț și Industrie Româno-Germane, Radu Merica.

4446c2e5-3031-4ffe-b4ad-690abfca99b6

"De mai bine de zece ani, există o migrație masivă a românilor în străinătate. Poate că ne-am întrebat cu toții de ce pleacă oamenii. Răspunsul e simplu: găsesc o sursă mai bună de venituri în altă parte. Și atunci vine a doua întrebare: de ce nu se mai întorc? Nu se mai întorc pentru că în altă parte găsesc o calitate a vieții mai bună. La fel, în ultimii ani, un fenomen foarte ciudat: migrația de la oraș la sat. Un fenomen destul de puțin răspândit în lume. De obicei, fluxul migrației este de la sate la orașe, pe când în România lumea se mută de la oraș la sat", a spus Merica, în cadrul celei de a patra ediții a conferinței "Cities of Tomorrow", organizată de Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană (AHK România).

În acest sens, el a vorbit despre modul în care ar trebui să arate "orașul ideal", dar și despre soluțiile oferite de instituția pe care o conduce.

"În primul rând, orașul ar trebui să atragă investitori, să fie prietenos cu mediul de afaceri și să creeze locuri de muncă. Cea mai importantă funcțiune a unui oraș este să încerce să creeze locuri de muncă, mai ales locuri de muncă bine plătite. Aici, Camera de Comerț Româno-Germană poate ajuta, colegii noștri consilieri ai investitorilor sunt permanent în țară, permanent în contact cu autoritățile locale, caută posibilități de investiții pentru clienții Camerei, de obicei investitori germani", a precizat el.

Merica a vorbit și despre dezvoltările rezidențiale și conceptele urbanistice care să asigure pe termen lung o calitate a locuirii.

"Orașul trebuie să ofere o infrastructură de bază de cel mai înalt nivel, că vorbim de: școli, grădinițe, spitale, infrastructura culturală, subterană. Iarăși există un potențial imens de know how în Germania, pe care noi, Camera de Comerț Româno-Germană, putem să îl transferăm în România. Infrastructura de transport, soluții de trafic... Foarte puține orașe din România au astăzi soluții de trafic, de parcare, la cel mai modern standard", a precizat Radu Merica.

Șeful secției Economice a Ambasadei Germaniei la București, Sebastian Gromig, a apreciat că, în contextul în care la nivel mondial tot mai mulți oameni trăiesc în mediul urban, în ciuda unor provocări precum poluarea sau șomajul, orașele reprezintă o forță generatoare de progres economic și social.

"Orașele sunt punct de pornire pentru multe probleme, dar și pentru rezolvarea lor. Orașele de mâine ar trebui să fie capabile să se adapteze unor provocări diferite, să ofere o calitate ridicată a vieții", a spus el, subliniind importanța dezvoltării durabile.

Ivo Gonner, care a fost primarul orașului Ulm timp de 25 de ani, a adăugat că în momentul în care viața în orașe va funcționa corespunzător încrederea cetățenilor va veni de la sine. "Oamenii vor să trăiască rezonabil, într-un mediu neviciat, apa de băut trebuie să fie curată, oamenilor le este necesară o locuință, copiii au nevoie de școli, tinerii au nevoie de locuri de pregătire profesională. Asta înseamnă dezvoltarea durabilă în esența ei, iar dacă oamenii nu găsesc acești factori în locul în care se află, atunci când au posibilitatea își fac valiza și își caută șansa în altă parte", a spus el.

AGERPRES/(A — autor: Irinela Vișan, editor: Andreea Rotaru, editor online: Anda Badea)

Etichete:
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Comentează


Articole recomandate


Știrile momentului

Știri recente din Social

Cele mai citite din Social

Tu actualizezi lumea.

Ai filmat sau fotografiat un eveniment ieșit din comun? Noi îţi publicăm știrea.

Află mai multe
Noul Agerpres