COD PORTOCALIU: 08-06-2025 ora 10 Intre 8 iunie, intervalul orar 12-21 se va semnala temperaturi deosebit de ridicate, disconfort termic accentuat, caniculă COD GALBEN: 08-06-2025 ora 10 Intre 8 iunie, ora 14 – 9 iunie, ora 03 se va semnala instabilitate atmosferică temporar accentuată COD GALBEN: 08-06-2025 ora 10 Intre 9 iunie, intervalul orar 12 – 21 Fenomene vizate se va semnala 9 iunie, intervalul orar 12 – 21 Fenomene vizate

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Bucureşti, 4 dec /Agerpres/ - Primul autobuz electric testat timp de aproape o lună pe un traseu al Regiei Autonome de Transport Bucureşti, cel al liniei 104, a reuşit să traverseze Transfăgărăşanul cu o singură încărcare a bateriei, potrivit iniţiatorilor acţiunii, Anadolu Automobil Rom.

Autobuzul SOR a ajuns la Cabana Bâlea Lac cu peste 20% din baterie, iar pentru coborâre a încărcat bateriile la peste 60% pentru a ajunge la Sibiu. La oprirea pentru încărcare mai avea aproape 30% din acumulator disponibil.

Traseul a fost unul destul de dificil, în condiţiile în care printre obstacolele din trafic s-au aflat vehicule care transportau lemn, dar şi nerăbdarea altor şoferi care nu respectau vitezele legale. La volanul autobuzului s-a aflat unul dintre şoferii cu experienţă ai RATB, Vener Rus.

Autobuzul SOR EBN 10.5, fabricat de compania SOR Libchavy, unul dintre cei mai mari producători de autobuze, troleibuze şi autocare din Cehia, este dotat cu un motor asincron răcit cu lichid, Skoda Electric, instalaţie electrică Cegelec şi acumulatori Winston Battery/Lithium-ion. Autovehiculul are o capacitate de 85 de locuri, un timp de încărcare a bateriilor de 7-8 ore şi o autonomie extra-urbană de 250 de kilometri.

După traversarea Transfăgărăşanului, autobuzul a continuat programul de teste în Timişoara, Arad, Lugoj, Oradea şi alte câteva oraşe din zona de nord-vest a ţării.

La jumătatea lunii martie din acest an, autobuzul electric SOR a fost testat pe străzile din Bucureşti, pe traseul liniei 104 între 'Cora Pantelimon' şi 'Piaţa Operei'.

"În contextul economic actual, în care criza energetică se adânceşte tot mai mult, iar poluarea şi încălzirea globală devin prioritatea numărul unu pentru noi toţi, utilizarea vehiculelor cu tracţiune electrică poate reprezenta o soluţie viabilă la aceste probleme, motiv pentru care Primăria Municipiului Bucureşti a considerat oportună testarea unei noi soluţii de transport public în Capitală", au precizat, la acea dată, reprezentanţii RATB. AGERPRES/(AS - autor: Daniel Badea, editor: Mariana Nica)

Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews


Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.