Modifică dimensiunea fontului:
Bucureşti, 3 iun /Agerpres/ - Dezbaterile pe marginea proiectului unei noi legi a Educaţiei vor avea loc până la sfârşitul acestui an, iar, dacă este nevoie, acest termen va fi prelungit, a declarat, miercuri, într-o conferinţă de presă, ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu.
"Dacă este nevoie, prelungim. Eu sper să fie finalizată dezbaterea până la sfârşitul acestui an, iar procesul de consultare va fi gestionat de Ministerul Educaţiei. Ne-am asumat acest lucru", a adăugat ministrul, care a afirmat că forma finală va fi înaintată Parlamentului.
Cîmpeanu a spus că printre priorităţile acestei noi legi a Educaţiei se numără debirocratizarea sistemului de învăţământ, statutul personalului din învăţământ, clasificarea universităţilor şi realizarea unei legături între autorii de manuale şi testele şcolare naţionale.
El a arătat că îşi doreşte o lege a Educaţiei care să ofere "stabilitate şi predictibilitate" sistemului de învăţământ, salarizare în funcţie de performanţe pentru profesori, dar şi re-evaluarea şcolilor profesionale. "O nouă lege a Educaţiei nu poate fi decât rezultatul unei dezbateri largi, profesioniste, transparente", a punctat ministrul.
În acest sens, el a susţinut că vor avea loc consultări cu sindicate, asociaţii patronale, experţi în educaţie şi "foşti miniştri ai Educaţiei". "Plecăm de la ce există deja, dar sunt atât de multe modificări încât practic o luăm de la zero. (...) Vom constitui grupuri de lucru care să includă reprezentanţii menţionaţi şi care o să vină cu propuneri", a adăugat Cîmpeanu.
Referitor la sistemul preuniversitar, Cîmpeanu a declarat că îşi doreşte o "debirocratizare a sistemului de învăţământ". "Profesorii nu mai trebuie să producă documente, ci progres şcolar, profesorii trebuie să producă manuale şcolare de calitate", a spus ministrul.
De asemenea, Cîmpeanu a afirmat că noua lege a Educaţiei trebuie să pună accentul pe interdisciplinaritate, dar şi pe promovarea competenţelor elevilor. "O nouă lege a Educaţiei trebuie să dea importanţa cuvenită dezvoltării învăţământului profesional, să asigure cadrul care să susţină învăţământul special, (...) să asigure reglementarea manualelor şcolare ca elemente de importanţă naţională şi nu ca acum când sunt privite ca un bun oarecare", a arătat ministrul Educaţiei.
Acesta a adăugat că există, la nivel guvernamental, o strategie pentru reducerea abandonului şcolar şi de încurajare a învăţării pe tot parcursul vieţii. "Aş vrea ca o nouă lege să asigure o legătură între cei care realizează manuale şi evaluări naţionale. În momentul de faţă, această legătură nu este cum ar trebui să fie", a mai spus el.
În ceea ce priveşte învăţământul superior, Cîmpeanu a subliniat că o prioritate a noii legi a Educaţiei ar fi clasificarea universităţilor şi acordarea unui mai mare grad de autonomie pentru acestea. "Această clasificare ar trebui să fie făcută cu transparenţă", a spus Cîmpeanu.
De asemenea, ministrul Educaţiei a arătat că noua lege are ca prioritate sincronizarea învăţământului universitar cu piaţa muncii. În acest sens, el a fost de acord cu premierul Victor Ponta privind necesitatea creşterii numărului de locuri pentru cei care studiază IT. "Este evidentă nevoia de persoane formate în acest domeniu", consideră ministrul. AGERPRES/(A, AS - autor: Oana Ghiţă, editor: Georgiana Tănăsescu)
Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.