Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Bucureşti, 13 mai /Agerpres/ - Noul PNL conduce în clasamentul intenţiei de vot al românilor cu 44,7%, urmat de Alianţa PSD-UNPR-PC, cu 39,1%, relevă barometrul Inscop Adevărul despre România dat publicităţii miercuri.

Noul PNL, format prin fuziunea dintre PNL şi PDL, conduce în ceea ce priveşte intenţiile de vot cu 44,7% (faţă de 44,2% în februarie şi 41,7% în decembrie 2014). Pe locul al doilea se clasează Alianţa PSD-UNPR-PC cu 39,1% dintre opţiuni (37,4% în februarie şi 38,8% în decembrie 2014). UDMR este cotat cu 5,2% din voturi, faţă de 5% în februarie 2015 şi 5,1% în decembrie 2014.

Uniunea este urmată de Partidul Mişcarea Populară cu 2,8% (faţă de 4% în februarie 2015 şi 5,6% în decembrie 2014), PLR cu 2,2% (3,3% în februarie 2015 şi 3,3% în decembrie 2014), PRM cu 2% (1,1% în februarie 2015 şi 1,2% în decembrie 2014).

PPDD ar obţine 1% din voturi (faţă de 1,4% în februarie 2015 şi 2,3% în decembrie 2014), în timp ce 1% dintre respondenţi ar vota cu PNŢCD (0,9% în februarie 2015 şi 0,6% în decembrie 2014).

Proporţia celor care declară că ar vota cu o altă formaţiune politică este de 2% (2,7% în februarie 2015 şi 1,4% în decembrie 2014). Declară că nu s-au hotărât 25%, faţă de 15,5% în februarie 2015 şi 16,1% în decembrie 2014. Aleg varianta 'nu merg la vot' 8,2%, faţă de 6,9% în februarie 2015 şi 4,7% în decembrie 2014. Procentul nonrăspunsurilor este de 6%, faţă de 4,3% în februarie 2015 şi 3,7% în decembrie 2014.

"Cea mai interesantă informaţie furnizată de măsurarea intenţiei de vot pentru partide în perspectiva alegerilor parlamentare este creşterea ponderii nehotărâţilor cu aproape 10 procente, de la 15,5% în februarie la 25% la sfârşitul lunii aprilie. Explicaţiile pentru această evoluţie pot fi cel puţin două: pe de o parte, pe măsură ce ne îndepărtăm de momentul electoral de la finalul anului 2014 (alegerile prezidenţiale), identificarea partizană a populaţiei tinde să se estompeze, ceea ce duce, evident, la scăderea intenţiei declarate de vot pentru un partid sau altul; pe de altă parte, un alt factor de influenţă poate fi legat de starea generală de dezamăgire a populaţiei faţă de toate partidele - lucru remarcat de indicatorul 'încredere în partide politice', care, practic, s-a prăbuşit în aprilie la un minim istoric - ceea ce poate alimenta bazinul unor nehotărâţi aflaţi probabil în aşteptarea unor formule politice noi; acest lucru este susţinut de datele care indică o disponibilitate ridicată a românilor de a vota un partid politic nou", susţin autorii sondajului.

Sondajul a fost realizat de Inscop Research la comanda "Adevărul" în perioada 23-30 aprilie. Volumul eşantionului a fost de 1.085 persoane şi este reprezentativ pentru populaţia României de 18 ani şi peste 18 ani. Eroarea maximă admisă a datelor este de plus/minus 3%, la un grad de încredere de 95%. Metoda folosită a fost cea a sondajului de opinie pe baza unui chestionar aplicat de operatorii de interviu la domiciliul respondenţilor. AGERPRES/(AS - autor: Antonia Niţă, editor: Florin Marin)

Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews


Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.