COD GALBEN: 19-05-2025 ora 10 Intre 19 mai, ora 21 – 20 mai, ora 06 se va semnala intensificări ale vântului

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Madrid, 20 feb /Agerpres/ - Cercetătorii spanioli au proiectat un sistem de senzori, cu un cost redus, capabil să detecteze semnele de oboseală ale unui conducător auto aflat în trafic şi situaţiile de distragere a atenţiei acestuia, ce va contribui la prevenirea accidentelor rutiere survenite pe fond de epuizare fizică sau neatenţie, informează luni EFE.

Echipamentul este format din patru senzori care monitorizează diferiţi parametri fizici ai şoferului şi poziţia volanului, iar pe baza acestor date este capabil să emită o serie de semnale sonore care alertează pilotul în cazul în care este detectat un risc.

Conform cercetătorilor, oboseala este însoţită de o varietate de simptome, de la vedere înceţoşată până la anxietate şi modificări ale comportamentului conducătorului auto.

Majoritatea soluţiilor actuale utilizate pentru sporirea siguranţei conducătorului auto se concentrează pe mişcarea ochilor şi pe detectarea mimicii, însă noul sistem "merge mai departe de atât", după cum a remarcat Jaime Lloret, din cadrul Universităţii din Valencia.

Sistemul este alcătuit dintr-o placă electronică care acţionează ca o unitate centrală de procesare, doi senzori de presiune amplasaţi pe volan şi alţi doi ce măsoară temperatura conducătorului auto şi monitorizează ambele mâini. De asemenea, acesta include un senzor de lumină şi un dispozitiv care generează o atenţionare sonoră în cazul în care detectează o situaţie de oboseală sau de distragere a atenţiei. În plus, este dotat cu un senzor de şoc ce detectează eventuale coliziuni sau o frânare bruscă şi un buton plasat pe volan pentru resetarea sistemului după ce o alarmă a fost generată de sistem, a explicat Sandra Sendra, cercetătoare la Universitatea din Granada, conform sursei citate.

Senzorii sunt conectaţi la placa electronică centrală, care primeşte date în fiecare secundă şi apoi le prelucrează şi analizează cu ajutorul unui algoritm pentru a verifica dacă valorile colectate se află în limitele considerate normale. În momentul în care oricare dintre aceşti senzori înregistrează valori ce depăşesc pragurile normale, algoritmul încearcă să definească dacă este vorba de o alarmă falsă sau dacă senzorii au înregistrat o posibilă situaţie de oboseală sau de distragere a atenţiei conducătorului vehiculului, caz în care este declanşat semnalul acustic.

Toate înregistrările sunt stocate pe un card micro-SD pentru o posibilă post-procesare, în caz de accident.

În viitor, cercetătorii intenţionează să încorporeze un receptor GPS de mici dimensiuni pentru a înregistra poziţia autovehiculului, dar şi o tehnologie fără fir ce permite conectarea sistemului la telefoanele inteligente ale şoferilor, astfel încât sistemul să fie capabil să genereze un apel de urgenţă.AGERPRES/(AS - autor: Dana Purgaru, editor: Codruţ Bălu)

Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews


Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.