COD GALBEN: 01-05-2025 ora 16 Intre 16:45 si 17:45 se va semnala Averse torențiale care vor acumula 15...25 l/mp, descărcări electrice, intensificări ale vântului, grindină. in Județul Dolj, Județul Mehedinţi; COD GALBEN: 01-05-2025 ora 16 Intre 16:35 si 17:30 se va semnala Averse torențiale care vor acumula 15...25 l/mp, descărcări electrice, intensificări ale vântului și grindină. in Județul Prahova, Județul Dâmboviţa; COD GALBEN: 01-05-2025 ora 16 Intre 16:05 si 17:05 se va semnala Averse care vor acumula 15...20 l/mp, frecvent descărcări electrice, intensificări ale vântului. in Județul Braşov, Zona de munte a județului Braşov, respectiv zona de munte a localităților, Județul Harghita;

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Londra, 15 iun /Agerpres/ - Reţelele de socializare s-au impus ca sursă principală de ştiri în rândul utilizatorilor online, care le accesează tot mai mult pe smartphone-urile lor, potrivit unei estimări a unui centru de analiză, care avertizează că acceptarea ştirilor gratuite a devenit o provocare pentru proprietarii ştirilor de calitate, scrie Reuters.

Mai mult de jumătate din utilizatorii online se informează de pe Facebook sau de pe alte platforme de socializare media, refuzând să plătească pentru ştiri şi utilizând unelte de blocare a reclamelor, ceea ce afectează veniturile proprietarilor de media, potrivit Institutului Reuters pentru Studiul Jurnalismului (RISJ).

Chiar dacă ştirile distribuite prin reţelele de socializare oferă posibilitatea obţinerii unui număr mai mare de cititori, este mai dificil pentru proprietarii de media să obţină recunoaştere şi să rămână conectaţi cu publicul lor, indică RISJ în raportul său anual privind ştirile în mediul digital. ''Aceste lucruri se întâmplă din cauza noastră'', a spus Rasmus Kleis Nielsen, director pentru cercetare în cadrul Institutului Reuters, într-un interviu telefonic pentru Fundaţia Thomson Reuters. ''Preferăm ştirile în format digital pentru că sunt mai la îndemână însă primeşti exact ceea ce plăteşti. Este nevoie de bani ca să faci jurnalism profesionist'', a mai spus Rasmus Kleis Nielsen.

Facebook joacă un rol semnificativ în ce priveşte distribuirea ştirilor online, 44% dintre oameni folosesc reţeaua de socializare drept sursa lor de ştiri, 19% folosesc YouTube şi 10% folosesc Twitter, se arată în raportul menţionat.

Nielsen susţine că în statele în curs de dezvoltare, unde accesul la surse (de ştiri) independente şi de încredere este limitat, sunt şi mai mulţi oameni care se bazează pe platformele de socializare pentru citirea ştirilor. ''Mulţi oameni în state din Asia şi Africa folosesc telefoanele mobile pentru accesarea ştirilor online şi în acele regiuni platformele de socializare reprezintă o sursă şi mai importantă de ştiri'', a spus Nielsen.

Circa 36% dintre oameni au preferat ca ştirile să fie selectate pentru ei de algoritmi, comparativ cu 30% care s-au bazat pe editori sau redactori, deşi unii au avut temerea că au pierdut unele informaţii importante sau puncte de vedere provocatoare, se mai arată în acelaşi raport.

Pentru prima dată reţelele de socializare au depăşit televiziunile ca principală sursă de ştiri pentru segmentul de vârstă 18-24 de ani, 28% dintre aceştia citând platformele de socializare ca sursa lor principală de ştiri, în timp ce 24% consideră că televiziunea ca fiind cea mai importantă sursă de ştiri.

Mai mult de jumătate dintre repondenţi au admis că folosesc smartphone-urile pentru accesarea ştirilor, cele mai mari procente fiind în Suedia (69%), Coreea de Sud (66%) şi Elveţia (61%), conform raportului. În Marea Britanie şi SUA folosirea smartphone-urilor pentru accesarea ştirilor a depăşit pentru prima dată calculatoarele de birou şi laptopurile. Cercetarea a fost realizată online în 26 de state din Europa, Asia, America de Nord şi America de Sud.AGERPRES/(AS-autor: Liviu Tatu, editor: Mariana Ionescu)

Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews


Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.