Incertitudini despre traiectoria unui asteroid care va trece pe lângă Terra săptămâna viitoare

•  Sci&Tech
3778 afişări

Un asteroid cu diametrul de aproximativ 30 de metri va trece pe lângă Pământ în cursul săptămânii viitoare, însă astronomii nu știu încă exact când se va petrece acest eveniment și nici cât de aproape va fi această trecere față de Terra, conform unui material publicat de SPACE.com.

c6ccf65d-8063-4fc3-b791-6e2d60923aa6

Conform ultimelor observații realizate de NASA, asteroidul 2013 TX68 se va apropia până la aproximativ 5 milioane de kilometri de Terra la 8 martie, însă SPACE.com publică informația conform căreia nu este încă exclus ca acest asteroid să treacă mult mai aproape, la distanța de aproximativ 24.000 de kilometri, adică prin interiorul inelului de sateliți geostaționari ai planetei.

De asemenea, inițial oamenii de știință au fost de părere că trecerea prin apropierea relativă a planetei noastre va avea loc sâmbătă, 5 martie.

În pofida acestor incertitudini, astronomii dau asigurări că nu există riscuri pentru pământeni: asteroidul 2013 TX68 nu are cum să lovească Planeta Albastră nici acum, nici la viitoarele sale treceri din acest secol.

"Nu există niciun fel de preocupare cu privire la acest asteroid, cu excepția cazului în care doriți neapărat să-l vedeți la telescop", conform lui Paul Chodas, managerul Centrului NASA pentru Studiul Obiectelor din Apropierea Pământului, din cadrul Jet Propulsion Laboratory din Pasadena, California.

Asteroidul 2013 TX68 a fost descoperit în octombrie 2013 de astronomi de la Catalina Sky Survey din Arizona. Acest asteroid realizează o orbită completă în jurul Soarelui la fiecare aproximativ 780 de zile. În urmă cu doi ani, a trecut la o distanță de 2 milioane de kilometri de Pământ.

Chiar dacă ar lovi Pământul, pagubele nu ar fi extraordinar de mari, dar ar fi de luat în seamă. Majoritatea oamenilor de știință sunt de părere că un asteroid ar trebui să aibă cel puțin 1 kilometru în diametru pentru ca un eventual impact cu Terra să producă pagube la scară planetară.

Dacă totuși s-ar îndrepta spre Pământ și ciocnirea ar fi inevitabilă, acest asteroid s-ar dezintegra în urma frecării cu straturile superioare ale atmosferei, rezultând o deflagrație de două ori mai puternică decât cea produsă în 2013 deasupra orașului Chelyabinsk, în Rusia, incident soldat cu rănirea a peste 1.200 de oameni din cauza cioburilor geamurilor sparte de suflul exploziei. Meteoritul care a explodat deasupra orașului Chelyabinsk avea diametrul de aproximativ 20 de metri.

AGERPRES/(AS — autor: Codruț Bălu, editor: Cristina Mac, editor online: Irina Giurgiu)

Etichete:

Comentează

Articole recomandate

CYBER SECURITY

Știrile momentului

Știri recente din Sci&Tech

Cele mai citite din Sci&Tech

Tu actualizezi lumea.

Ai filmat sau fotografiat un eveniment ieșit din comun? Noi îţi publicăm știrea.

Află mai multe