Descoperirea unei enzime ar putea însemna sfârșitul ridurilor

•  Sci&Tech
2095 afişări

Descoperirea unei enzime ar putea cu timpul să permită păstrarea mai îndelungată a tinereții pielii, informează sâmbătă directmatin.fr.

36d2d6d7-a290-42e4-9e92-c3a2058a7561

Oameni de știință de la Universitatea din Newcastle (Anglia) au reușit să identifice enzima care conferă tinerețea pielii, descoperire care ar permite dezvoltarea unor produse cosmetice apte să refacă vitalitatea epidermei.

Mitochondrial complex II, numele acestei enzime descoperite de echipa condusă de profesorul Mark Birch-Machin, face ca pielea să fie întinsă, suplă și elastică în perioada tinereții, scrie The Telegraph. Cu timpul, acțiunea ei scade și apar ridurile.

Odată enzima descoperită, cercetătorii doresc acum să găsească un mijloc de refacere a pielii. Studiul publicat în Journal of Investigative Dermatology s-a desfășurat pe 27 de voluntari cu vârste între șase și 72 de ani.

"Cercetările noastre ne-au făcut să identificăm o țintă de urmărit: dezvoltarea unor produse care să poată lupta împotriva îmbătrânirii biologice. De acum se pot elabora tratamente adaptate fiecărei vârste, fiecărui tip de piele și fiecărei zone a corpului care are nevoie de ele", adaugă Mark Birch-Machin.

La modul mai general, rezultatele cercetătorilor britanici ar putea contribui la o mai bună înțelegere a îmbătrânirii celorlalte organe ale corpului și la o asistență îmbunătățită în privința unor boli legate de vârstă, precum cancerul, încheie directmatin.fr.

AGERPRES/ (AS — editor: Lelia Bretan, editor online: Simona Aruștei)

Etichete:

Comentează

Articole recomandate

CYBER SECURITY

Știrile momentului

Știri recente din Sci&Tech

Cele mai citite din Sci&Tech

Tu actualizezi lumea.

Ai filmat sau fotografiat un eveniment ieșit din comun? Noi îţi publicăm știrea.

Află mai multe