În Pakistan a fost descoperit un colț de stegodon vechi de peste un milion de ani

•  Sci&Tech
624 afişări

O echipă de oameni de știință pakistanezi a anunțat că a descoperit un rar colț de stegodon, rudă îndepărtată a elefantului care a trăit în urmă cu 1,1 milioane de ani, transmite marți AFP.

06a8a423-b89a-44cc-95a8-28c3bc8a78e4

Colțul, care a fost găsit în provincia pakistaneză Pundjab (centru), ar putea furniza noi elemente despre evoluția acestui mamifer dispărut. Potrivit cunoștințelor actuale, stegodonul a apărut pe Pământ acum 11 milioane de ani și a existat până la ultima glaciațiune, survenită în urmă cu circa 11.700 de ani. Colțul are aproximativ 2,44 metri lungime și un diametru de 20,3 centimetri, fiind cel mai mare exemplar descoperit până acum în Pakistan, potrivit echipei care l-a scos la lumină.

El a fost descoperit de cercetători de la departamentul de zoologie al Universității din Pundjab, în cadrul unei expediții în apropierea satului Jhelum, a declarat pentru AFP un purtător de cuvânt al universității menționate, Khurram Shazhad. "Descoperirea aprofundează cunoștințele noastre despre evoluția stegodonului, îndeosebi în această regiune", a afirmat și Muhammad Akhtar, șeful expediției. "Ne sunt oferite și date despre mediul din epoca în care a trăit animalul", a adăugat el.

"Să dai peste un colț complet este ceva special. Astfel de colți sunt rari", spune dr Gerrit Van Den bergh, paleontolog la Universitatea Wollongong din Australia, autor a numeroase cercetări cu privire la mamiferele din vechime. El apreciază că sunt necesare noi verificări, mai ales pentru a stabili vârsta fosilei. Conform lui Akhtar, colțul datează din epoca pleistocenului superior, vârstă stabilită cu ajutorul unei tehnici ce implică radioactivitate.

Stegodonii se caracterizează prin colții lor lungi, aproape drepți. Apăruți inițial în Africa, fiind buni înotători, au trecut rapid în Asia, unde a fost descoperită majoritatea fosilelor. "Ei prosperau încă acum 1,2 milioane de ani. Înainte de toate era o specie asiatică, însă au fost găsite rămășițe și în afara continentului. Un fragment de molar a fost descoperit recent în Grecia", afirmă dr Van Den Bergh.

Deși dispariția speciei coincide cu apariția omului modern, este greu de afirmat cu certitudine că strămoșii oamenilor de astăzi vânau stegodoni, încheie cercetătorul, citat de AFP.

AGERPRES/(AS — autor: Lelia Bretan, editor: Mariana Ionescu, editor online: Anda Badea)

Etichete:

Comentează

Articole recomandate

CYBER SECURITY

Știrile momentului

Știri recente din Sci&Tech

Cele mai citite din Sci&Tech

Tu actualizezi lumea.

Ai filmat sau fotografiat un eveniment ieșit din comun? Noi îţi publicăm știrea.

Află mai multe