Stephen Hawking despre detectarea undelor gravitaționale: ''S-a descoperit o nouă formă de a privi Universul''

•  Sci&Tech
3118 afişări

Celebrul fizician britanic Stephen Hawking a afirmat joi că detectarea undelor gravitaționale - ultima dintre predicțiile făcute de Albert Einstein în Teoria Relativității Generale care nu fusese dovedită practic - deschide calea ''unei noi forme de a privi Universul'', transmite EFE.

8b23a641-04b1-4254-91bf-6d3d38e9faa7

* Undele gravitaționale au fost observate direct în cadrul unui experiment derulat de LIGO

* Ce sunt undele gravitaționale și de ce descoperirea lor este importantă

''Capacitatea de a le detecta (undele gravitaționale) poate revoluționa astronomia'', a declarat pentru BBC savantul de 74 de ani, expert în problemele legate de găurile negre.

El a făcut aceste aprecieri imediat după ce, într-o conferință de presă organizată la Washington, s-a anunțat că undele gravitaționale au fost observate pentru prima oară direct de către oamenii de știință în cadrul experimentului LIGO (Laser Interferometer Gravitational-Wave Observatory).

Depistarea acestor unde, semnalele lăsate de marile cataclisme din Univers, constituie ''prima dovadă a unui sistem binar de găuri negre și prima observație a unor găuri negre în fuziune'', a explicat Stephen Hawkin.

''În afară de faptul că se confirmă Teoria Relativității Generale, putem spera să vedem găurile negre de-a lungul istoriei Universului. Am putea vedea chiar și vestigiile Universului primordial, în timpul Big Bang-ului'' grație undelor gravitaționale, a estimat marele cosmolog.

AGERPRES/(AS-autor: Cristina Mac, editor: Codruț Bălu, editor online: Alexandra Cruceru)

Etichete:

Comentează

Articole recomandate

CYBER SECURITY

Știrile momentului

Știri recente din Sci&Tech

Cele mai citite din Sci&Tech

Tu actualizezi lumea.

Ai filmat sau fotografiat un eveniment ieșit din comun? Noi îţi publicăm știrea.

Află mai multe