Studiu: 51,5% din traficul online a fost generat de oameni, iar restul de roboți virtuali, în 2015

 •  Sci&Tech
1030 afişări

Un procentaj de 51,5% din traficul online a fost generat, în 2015, de către oameni, iar restul de roboți virtuali, potrivit unui studiu de specialitate dat publicității marți.

8190343d-2b64-4a81-9fd4-06cac4452a9f

Din datele citate reiese faptul că din 48,5% trafic online realizat de roboții virtuali, 29% sunt încadrați la categoria "răi", iar 19,5% au fost declarați "buni".

"Roboții buni" sunt folosiți să colecteze informații pe care organizațiile le folosesc pentru strategii de marketing sau îmbunătățirea website-ului din punct de vedere tehnic, iar cei mai mulți "roboți răi", denumiți de specialiști "imitatori", au menirea de a ocoli sistemele de securitate a website-urilor.

"Gândiți-vă doar că un sfert din traficul website-urilor este generat de roboți virtuali, care au ca singur scop distrugerea sistemelor de securitatea pentru furt de informații personale. Comiterea de infracțiuni cibernetice a devenit un fenomen răspândit peste tot pe planetă, iar aceastea se produc de cele mai multe ori pe website-uri populare, deoarece operatorii roboților răi preferă să se axeze pe public numeros și activ", este de părere psihologul Dan Ivănescu, președintele Asociației Sănătate Mintală pentru Calitatea Vieții.

Pe de altă parte, în cazul fenomenului infracțiunilor virtuale, datele arată că acestea au crescut în același timp cu tendința oamenilor de a cumpăra online, iar numărul "imitatorilor" a crescut de la 19%, în 2012, la 24,5% în 2015, și continuă să crească în anii următori.

Studiul Imperva Incapsula a fost realizat pe un eșantion de 35.000 de website-uri.

AGERPRES/(AS — autor: Daniel Badea, editor: Mariana Nica, editor online: Andreea Lăzăroiu)

Etichete:
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Comentează


Articole recomandate


CYBER SECURITY

    Știrile momentului

    Știri recente din Sci&Tech

    Cele mai citite din Sci&Tech

    Tu actualizezi lumea.

    Ai filmat sau fotografiat un eveniment ieșit din comun? Noi îţi publicăm știrea.

    Află mai multe
    Noul Agerpres