Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Washington, 21 oct /Agerpres/ - Robotul umanoid Pepper şi-a făcut marţi debutul în Europa, ajutând clienţii unui supermarket francez să îşi aleagă sticlele de vin, a anunţat producătorul său, Aldebaran Robotics, preluat miercuri de AFP.

"Principalul obiectiv este să distrăm oamenii şi să vedem cum reacţionează când văd un robot într-un magazin", a declarat pentru AFP Magali Cubier, director de marketing la Aldebaran, stând alături de doi roboţi aduşi să interacţioneze cu participanţii la conferinţa sectorială WSDJ Live din California.

Şapte roboţi au fost amplasaţi în diferite raioane ale unui magazin Carrefour din Claye-Souilly (regiunea pariziană), fiind programaţi să sugereze reţete culinare, să dea sfaturi în privinţa vinurilor sau să evalueze gradul de satisfacţie a consumatorilor, a spus dna Cubier. "Este prima oară că Pepper pleacă din Japonia", a precizat ea.

Aldebaran, societate franceză controlată în proporţie de 98% de grupul japonez SoftBank, a vândut 4.000 de exemplare din robotul Pepper de la lansarea acestui model, în iunie 2015. Firma anunţă că vinde 1.000 de roboţi pe lună, preţul de bază fiind de 1.500 de euro, la care se adaugă un abonament de circa 200 de euro pe an timp de trei ani, a mai spus Magali Cubier.

Pepper, adus în California să găsească parteneri pentru extinderea în Statele Unite, este prezentat ca o "nouă specie" de robot, apt să recunoască emoţii de bază, cum ar fi bucuria şi tristeţea, "uitându-se" la feţele oamenilor. "Feţele contează mult pentru mine şi încă şi mai mult când sunt surâzătoare", a "spus" marţi robotul în cadrul unei demonstraţii a capacităţii sale de recunoaştere facială.

Potrivit datelor strânse de Aldebaran, cumpărătorii robotului Pepper au tendinţa să îl utilizeze fie ca prezenţă la domiciliu, fie pentru dezvoltarea propriilor aplicaţii pentru utilizare comercială. Extinderea internaţională a acestui tip de robot se confruntă totuşi cu dificultatea de adaptare a maşinii la diverse feluri de exprimare a emoţiilor în diferite culturi şi regiuni ale lumii. Deocamdată, de exemplu, Pepper va putea strânge mâna cumpărătorilor francezi, dar nu îi va putea săruta pe obraz. Magali Cubier a promis totuşi că se va interesa de acest aspect.AGERPRES/(AS - autor. Lelia Bretan, editor: Mariana Ionescu)

Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews


Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.