Modifică dimensiunea fontului:
Bucureşti, 25 mar /Agerpres/ - Ministerul Afacerilor Externe (MAE) a stabilit documentele care atestă reşedinţa în străinătate în vederea exercitării dreptului de vot la parlamentare de către românii din Diaspora.
Aceste documente diferă pentru cele 143 de ţări.
* Pentru Italia, documentele care atestă reşedinţa românilor sunt: cartea de identitate pentru cetăţenii străini, atestatul de şedere sau înscriere în registrul populaţiei, certificatul de reşedinţă emis de primăria locală, certificatul privind componenţa familiei - dacă pe acesta este înscrisă reşedinţa titularilor, certificatul cumulativ privind reşedinţa şi alte drepturi, permisul de şedere.
* Pentru Franţa, documentele stabilite sunt: titlul de sejur (model electronic şi carte de rezident), recipisă temporară care înlocuieşte titlul sejur expirat sau pierdut, adeverinţă, certificat şi atestat prin care primarul sau funcţionarul primăriei certifică şi semnează faptul că solicitantul domiciliază în această ţară, certificatul sau adeverinţa de şcolarizare, atestatul care conţine numărul naţional de asigurare medicală, ultimul aviz de impozitare, dovada calităţii de şomer (cu valabilitate de un an), permisul de conducere, cardul de asigurare medicală, atestatul de domiciliu eliberat de Ministerul de Interne francez.
* În cazul Spaniei aceste documente sunt: certificatul de înregistrare ca cetăţean comunitar, adeverinţa de înregistrare în Registrul municipal, permisul de conducere, cardul de sănătate, carnetul de elev sau student, actele care conţin numărul de identificare a străinului - carte de muncă, certificat de persoană în căutarea unui loc de muncă şi de înscriere la asigurările sociale.
* Pentru Canada documentele sunt: titlul de călătorie, titlul de călătorie pentru refugiaţi, cartea de identitate, cardul de rezident permanent, fişă privind dreptul de şedere IMM 1000, permis de şedere temporară, permis de muncă, permis de studii, permis pentru refugiaţi şi permis de conducere.
În vederea exercitării dreptului la vot la parlamentarele de anul acesta este necesară prezentarea unui singur document dintre cele menţionate.
Pentru cetăţenii români care deţin şi cetăţenia statului de reşedinţă, documentele de identitate eliberate de autorităţile locale ale acestei ţări - carte de identitate, paşaport, certificat de naturalizare sau cetăţenie - reprezintă dovada reşedinţei în statul respectiv. De asemenea, documentele speciale emise cetăţenilor români angajaţi ai misiunilor diplomatice sau oficiilor consulare şi ai organizaţiilor internaţionale cu sediul în străinătate, precum şi cele emise membrilor de familie ai acestora reprezintă dovada de reşedinţă în statul respectiv.
Documentele care atestă domiciliul în străinătate pentru exercitarea votului la alegerile parlamentare au fost stabilite prin ordin al ministrului de Externe, Lazăr Comănescu, publicat vineri în Monitorul Oficial. AGERPRES/(AS - autor: Florentina Peia, editor: Georgiana Tănăsescu)
Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.