COD GALBEN: 14-05-2025 ora 10 Intre 15 mai, ora 10 – 15 mai, ora 22 se va semnala instabilitate atmosferică, intensificări ale vântului

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Bucureşti, 14 apr /Agerpres/ - Fostul ministru al Transporturilor Ludovic Orban susţine că decizia Corpului de control al prim-ministrului de a sesiza DNA în cazul modernizării "Transalpina" este absurdă, adăugând că premierul Victor Ponta se foloseşte de funcţie pentru a se răfui cu adversarii politici.

"Din ceea ce am văzut prezentat public din acel raport al Corpului de control nu am reuşit să înţeleg de ce a fost trimis la DNA acest raport. Nu văd exact ce ilegalitate mi se reproşează. (...) Sunt total nelămurit ce elemente au stat la baza deciziei Corpului de control de a trimite acest raport către DNA. Probabil dorinţa lui Ponta de a mă mânji şi pe mine. Nu este prima oară când Victor Ponta îşi foloseşte funcţia de prim-ministru pentru a obţine avantaje personale sau pentru a se răfui cu adversarii politici. În cazul în speţă, chiar este complet absurd nu neapărat ce este cuprins în raport, deşi şi ceea ce este cuprins în raport are o anumită absurditate, dar mai ales decizia de sesizare a DNA", a declarat, marţi, pentru AGERPRES, Ludovic Orban.

Potrivit lui, contractul de tip credit-furnizor prin care a fost modernizată "Transalpina" este legal şi reglementat.

"În cuprinsul raportului, singurul element pe baza căruia se întemeiază supoziţia celor de la Corpul de control că eu aş fi luat decizia de a se fi realizat obiectivul de investiţii prin contract de credit-furnizor este o notă internă a Companiei de Autostrăzi, iniţiată de un director adjunct şi aprobată de directorul general, dar chiar admiţând faptul că eu aş fi acceptat, nu că aş fi determinat ca lucrarea să fie finanţată prin intermediul contractului de tip credit-furnizor, nu este nimic ilegal. Acest tip de contract este un contract legal, este un tip de contract care a fost folosit, nu este o invenţie a mea, este un tip de contract care este legal şi este reglementat", a adăugat liberalul.

El mai susţine că raportul Corpului de control conţine o absurditate, în sensul că ar fi prejudiciu costul dat de finanţarea prin intermediul unui credit.

"În această lumină ar trebui să fie considerate prejudicii toate dobânzile plătite de guverne pentru finanţarea cheltuielilor publice prin intermediul creditelor, de orice fel ar fi fost creditele - credite FMI, credite de la bănci, emisii de titluri de stat, toate dobânzile pe care le-a plătit Guvernul ar trebui considerate prejudiciu. Nicăieri în lumea asta nu este considerat prejudiciu costul unei finanţări. Este o absurditate de care va râde orice om care are cât de cât legătură cu finanţele publice", a afirmat liberalul.

Orban a subliniat că nu el a luat decizia în acest caz, arătând că Compania de Autostrăzi funcţionează în baza unei legi şi că a fost hotărârea companiei, luată în baza unor considerente de la momentul respectiv.

"Faptul că am introdus două proiecte de hotărâri pe ordinea de zi suplimentară, de asemenea, este amuzant. Să studieze Corpul de control al prim-ministrului câte proiecte de acte normative au fost introduse pe ordinea de zi suplimentară în guvernele Ponta", a arătat liberalul.

El a explicat că este vorba de un anumit tip de hotărâri de guvern privind aprobarea unor indicatori tehnico-economici.

"Este mai rău să nu aprobi astfel de indicatori tehnico-economici decât să-i aprobi pe ordinea de zi suplimentară, ca să nu spun că indicatorii tehnico-economici sunt aprobaţi în Guvern după ce trec prin furcile caudine, sunt stabiliţi în baza unui studiu de fezabilitate care se analizează în consiliul tehnic al companiei, al Ministerului Transporturilor, consiliul interministerial şi abia după aceea intră pe ordinea de zi a Guvernului", a mai explicat Orban.

Corpul de control al prim-ministrului va sesiza Direcţia Naţională Anticorupţie pentru încălcarea unor prevederi legale în legătură cu modernizarea drumului naţional "Transalpina" în timpul mandatelor foştilor miniştri liberali Ludovic Orban şi Varujan Vosganian.

Corpul de control a efectuat un control, din dispoziţia lui Victor Ponta, la entităţile publice implicate în iniţierea, elaborarea, avizarea, prezentarea şi adoptarea actelor normative din 2008 referitoare la modernizarea DN 67C, Bengeşti-Sebeş ("Transalpina").

În raport, publicat marţi, se precizează că pentru acest obiectiv s-a produs o pagubă de 388.725.108,53 lei la bugetul general consolidat al statului prin bugetul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România. AGERPRES/(A - autor: Florentina Peia, editor: Florin Marin)

Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews


Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.