COD PORTOCALIU: 07-06-2025 ora 10 Intre 7 și 8 iunie, intervalul orar 12-21 se va semnala temperaturi deosebit de ridicate, disconfort termic accentuat, caniculă

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:




Miercuri, 15 iunie 2016, la hotel Sport din Poiana Brasov a avut loc prima zi a EXPO CONFERINŢEI 'Produsul românesc şi valoarea lui pe piaţă'.




Evenimentul organizat de revista ro.Aliment a adunat la masa discuţiilor top manageri, investitori, femieri, ingineri tehnologi, directori de achiziţie, directori de producţie, directori de calitate, autorităţi.



Expo conferinţa a fost deschisă de dr. Enache Dorin Valter, Director Executiv DSVSA Braşov din partea Autorităţii Naţionale Sanitar-Veterniare şi pentru Siguranţa Alimentelor care a susţinut o prezentare despre siguranţa lanţului scurt. 'În loc de marginalizarea producătorilor locali de alimente, avem nevoie de produse centrate pe oferta acestor producători, ce pot hrăni comunităţile locale, fără să existe presiunea lanţurilor de aprovizionare industriale. Modul în care localizarea produce, procesează şi distribuie alimente, poate ajuta la transformarea economiei noastre, astfel încât acesta să abordeze problema schimbărilor climatice, a colapsului biodiversităţii, precum şi scăderea nivelului de inegalitate socială şi economică', a spus reprezentantul ANSVSA.




Tot acesta a precizat la expo conferinţa de la Poiana Braşov că pe piaţa românească, gama produselor ecologice este destul de restrânsă. 'Majoritatea alimentelor este adusă din străinătate - conserve de legume, fructe, unele produse de panificaţie etc. Cele mai vândute produse sunt laptele, iaurturile, brânzeturile, ouăle, fructele, legumele, dar şi mezelurile. Vânzările totale de produse ecologice în România ajung la aproximativ 12 milioane de euro, ceea ce reprezintă sub 1% din pia?a de retail şi foarte puţin faţă de 5-6%, cât este media europeană'.




A urmat de comisarul-Şef Claudiu Susanu de la ANPC care a vorbit despre practici comerciale incorecte, iar directorul PRODCOM, Aurel Tănase a adus în discuţie care sunt verigile lipsă pe lanţul - fermier.




Dorin Cojocaru, preşedintele APRIL, într-o prezentare susţinută în cadrul primei ediţii a EXPO CONFERINŢEI a spus că produsul românesc trebuie să se lupte din ce în ce mai mult cu importurile din ce în ce mai mari ale reţelelor de supermarketuri, ce produc sub marcă proprie alimente, în alte ţări. 'Acum 3-4 ani marca proprie avea o cotă de piaţă de 3-4%, în industria lactatelor. În prezent cota de piaţă a ajuns la 24%,' explica preşedintele APRIL.




Reprezentantul APRIL a mai adăugat că o posibilă salvare ar putea să vină din partea produselor cu reţete româneşti consacrate, în condiţiile în care, clientul român îşi doreşte din ce în ce mai mult astfel de produse. 'Recent, MADR a emis un ordin care reglementează domeniul produselor cu reţete româneşti consacrate. Un astfel de produs trebuie să fie, printre altele fabricat după o reţetă tradiţională - să aibă o vechime minimă de 30 de ani de producere neîntreruptă - şi să aibă materie primă doar de la ferme de pe teritoriul României', a mai spus Cojocaru.




O altă prezentare care a generat interes a fost cea a autorului cărţii 'Etichetarea alimentelor prin exemple', Cristian Popa. 'Suprareglementarea, dar şi traducerile realizate de neprofesionişti, din legislaţia europeană sunt o adevărată piatră de moară pentru producătorul şi procesatorul autohton de produse româneşti', este concluzia autorului cărţii.




La ora actuală domeniul etichetării alimentelor, din România, se ghidează după un număr de peste 50 de legi româneşti şi europene, încontinuu modificate şi amendate, arată Cristian Popa. 'Eticheta perfectă este un lucru foarte complicat pe piaţa produselor alimentare din România,' explică acesta. 'Avem legi româneşti ce pun bariere în primul rând produselor româneşti,' concluzionează acesta, referindu-se la fenomenul suprareglementării.




'Consider că piaţa românească de legume şi fructe congelate, fără cartofii pai, este de circa 40.000 tone/an, din care doar 15% este acoperită de produsul românesc', arată Constantin Mirea, director comercial LEGOFRUCT într-o prezentare susţinută în cadrul primei ediţii a EXPO CONFERIN?EI 'Produsul românesc şi valoarea lui pe piaţă'. 'Dacă am livra pe piaţă la capacitate maximă am putea să acoperim o cerere de 17.000 tone/an', explică Mirea.




Alte prezentări au fost susţinute de Alexandra Burcuşi, Office Manager Biotrend Plus care a vorbit despre soluţii inovatoare pentru igienă şi siguranţa produselor alimentare sau de Csaba Demeter, Marketing Manager Frisomat România care ne-a povestit destinaţia unei hale Frisomat potrivită atât pentru producţie industrială sau alimentară, servicii, show-room, agricultură, zootehnie, agrement cât şi pentru logistică (depozite).




Parteneri oficiali: Ministerul Agriculturii, Romalimenta, Federaţia Naţională PRO AGRO, Centrul de Formare Profesională a Asociaţiei Naţionale a Industriilor din Morărit şi Panificaţie din România, Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România, Organizaţia Naţională Interprofesională PRODCOM LEGUME FRUCTE, Asociaţia Patronală Română din Industria Laptelui (APRIL), Confederaţia Asociaţiilor Ţărăneşti din România, ASIAR, ARC, RO-FISH.



Partener PREMIUM: Cris-Tim



Parteneri GOLD: Kuk Romania, Zimbria, Biotrend Plus



Parteneri: Doripesco, Apa Armonia, Arovit, Metro, Carrefour, Selgros, AHK, Econet Romania, Dulceaţa lui Răzvan, Sergiana Poiana Mărului, H&E Reinert, Camera de Comert Romano-Italiana, Ferma Cernat, Apidava, Sudpack Romania, Legofruct, Fermele Ado, Simon ZID, Five Continents, Lactate Brădet, Frisomat, Cooperativa Someş Arieş, Systec Agripack, Sealed Air, Diversey Food Care Hygene Solutions, Cryovac Food Care Packaging, Grup Şerban, Unicredit Ţiriac Bank, Negro 2000, SIAD România, Pati Pan Delicia, Unicarm, HBP Eko, Euroconsultants, CERT IND



Partener principal media: TVR

Parteneri media: Business 24, Agerpres, Comunicate de Afaceri, Comunicate de presa, Buna ziua Brasov, Monitorul Express, Jurnalul de afaceri, Business Press Agricol, Monitorul Express, BIZ, Cotidianul Agricol, Nonguvernamental



AGERPRES nu îşi asumă responsabilitatea pentru informaţiile conţinute de comunicatele primite şi publicate în fluxul de ştiri sau pe site-ul public. Responsabilitatea conţinutului aparţine exclusiv emitentului comunicatului de presă.

Agenţia Naţională de Presă AGERPRES nu poate fi trasă la răspundere pentru informaţii inexacte/false transmise de către emitenţii comunicatelor de presă.

AGERPRES îşi rezervă dreptul de a nu publica comunicatele de presă care conţin exprimări injurioase, atacuri la persoană şi/sau acuzaţii, încălcări ale drepturilor altor persoane, garantate de Constituţia României.

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Direcția Marketing – [email protected].

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.