Cercetări recente ale oamenilor de știință britanici arată că tocmai acest tip de comportament crește șansa dezvoltării unui melanom. Un studiu al experților de la University of Leeds arată că un nivel ridicat de vitamina D reduce șansele dezvoltării unor boli maligne de piele. Alte studii au confirmat corelația dintre un sistem imunitar puternic și vitamina D. După cum demonstrează experimentele, această substanță poate preveni apariția celulelor maligne și poate grăbi moartea lor.
Din păcate, la oamenii din zilele noastre se înregistrează carențe substanțiale de vitamina D, ceea ce crește riscul multor boli periculoase, între care rahitism, osteoporoza, cancer de prostată, de colon, de col uterin și afecțiuni ale altor organe.
După cum menționează profesoara Julia Newton Bishop, cercetătoare la Institutul de Medicina Moleculară din Leeds, un nivel redus al vitaminei D în organism este tipic pentru majoritatea oamenilor de astăzi, indiferent de țara lor de reședință. Ea adaugă că nu numai razele solare, ci și unele produse alimentare precum peștele gras contribuie la creșterea cantității vitaminei D în organism.AGERPRES


Medicii avertizează încă din anii 1980 în mod regulat cu privire la pericolul potențial al razelor solare directe asupra sănătății pielii. De teama razelor solare, unii dintre oamenii mai sensibili au grijă ca pe vreme cu temperaturi ridicate să nu iasă afară fără ca întregul corp să le fie acoperit de haine, iar alții își acoperă pielea cu un strat gros de creme cu protecție UV, comentează portalul medical MedDaily.

