Berea hidratează în aceeași măsură ca apa

Miercuri, 21 Septembrie 2011 09:07
Votati
(1 voteaza)

Berea, consumată în cantitate moderată după efectuarea unor exerciții fizice, este la fel de eficientă ca apa pentru rehidratare și refacere, potrivit unui studiu prezentat marți la Bruxelles, cu prilejul celui de-al VI-lea Simpozion european privind berea și sănătătea, la care au participat specialiști din cadrul UE în medicină, nutriție și alimentație.



Doctorul Manuel Castillo, de la Universitatea din Granada, a expus rezultatele unui studiu care a constat în măsurarea reacției corpului la consumul de apă sau bere după un efort fizic intens, informează EFE.

'Am realizat studiul pentru a verifica dacă obiceiul atât de extins de a consuma câteva beri după exerciții fizice este recomandabil sau nu', a explicat Manuel Castillo presei, după intervenția sa din cadrul simpozionului.

Concluzia a fost că o cantitate moderată de bere 'nu prezintă nicio problemă care să prejudicieze rehidratarea ce are loc după exercițiul' fizic. Ar fi 'exact ca și cum am bea apă', a spus expertul. Potrivit acestuia, nu s-a găsit niciun efect negativ care să poată fi atribuit consumului de bere în comparație cu consumul de apă.

Medicul Ramon Estruch de la Spitalul Clinic din Barcelona a explicat la rândul său rezultatele mai multor studii potrivit cărora consumul moderat de bere 'ajută la prevenirea accidentelor cardiovasculare, datorită efectelor sale antioxidante și antiinflamatoare'.

Consumul moderat de bere oferă, de asemenea, protecție față de factorii de risc cardiovascular precum diabetul, îmbunătățește tensiunea arterială, scade colesterolul 'rău'.Totodată, alcoolul pe care-l conține berea 'are anumite efecte pozitive'.

În prezent, se fac cercetări pentru a se stabili dacă beneficiile berii cu alcool asupra persoanelor sănătoase sunt mai mari decât cele ale berii 'fără', a mai spus Ramon Estruch.

Potrivit acestuia, este important ca berea 'să se consume în cadrul unui regim alimentar sănătos, concret - dieta mediteraneană'.

Medicul pediatru Maria Teresa Fernandez Aguilar, de la Agenția pentru Sănătate din Valencia, a semnalat efectele benefice ale berii fără alcool în cazul mamelor care alăptează.

Aceasta s-a referit la un studiu prezentat în luna august la Valencia, care a demonstrat că bebelușii alăptați de mame care au consumat bere fără alcool în perioada de lactație prezintă mai puține riscuri de a suferi de boli precum cancerul sau arterioscleroza, datorită transmiterii componentelor antioxidante ale acestei băuturi.

'Rezultatele ne-au surprins și pe noi', a afirmat Maria Teresa Fernandez Aguilar. AGERPRES

Ultima modificare Miercuri, 21 Septembrie 2011 10:13
Banner
Banner
Banner

Știri interne

Știri externe

Știri economice

Știri sportive

Mondorama

Zig Zag

Ora Europei

Bănci - Piețe - Capital

Viața Parlamentară

Administrație

Info AGERPRES

Breviar Medical

Monitorizare presă

Monitorizare presă internațională

Real Time Monitoring

Revista presei

Știri pentru crawler

Serviciul foto

Infografie

Calendarul săptămânal

Calendarul evenimentelor

Azi in istorie

Retrospectiva zilei

Dosar tematic

Biografii

Instituții și Organizații din România