Rezultatele studiului, numit DESIR, pun capăt unei cercetări de zece ani, desfășurate pe circa 5.000 de voluntari. Scopul lui a fost să determine în ce măsură consumul de produse lactate influențează dezvoltarea și/sau severitatea sindromului metabolic (sau sindromul de insulino-rezistență). Acesta se caracterizează printr-o serie de semne fiziologice și constituie o bază majoră de risc pentru diabetul de tip 2 și bolile cardiovasculare. El cuprinde îndeosebi obezitate abdominală, un nivel crescut al trigliceridelor, un colesterol 'bun' prea scăzut, hipertensiune și glicemie ridicată.
Studiul DESIR (Date epidemiologice asupra sindromului de insulino-rezistență) arată că produsele lactate au un efect benefic asupra tuturor parametrilor menționați. Astfel, la cei care consumă zilnic de două ori câte 125 ml de produse lactate s-a constatat scăderea cu 12-15% a riscului de sindrom metabolic; în funcție de cantitățile consumate, efectul poate fi chiar și mai bun fie în privința componentelor luate separat, fie în ansamblu. AGERPRES


Un amplu studiu realizat de cercetători francezi confirmă efectul benefic al consumului de produse lactate în prevenirea diabetului de tip 2 și a bolilor cardiovasculare, scrie site-ul passionsante.be.

