Nu există nicio dovadă că apa ar putea vindeca o persoană de o boală. Autorii mitului despre proprietățile miraculoase ale 'sursei vieții' acționează adeseori ca părți interesate, în special producătorii de apă îmbuteliată, apreciază experta citată, de la Universitatea Glasgow.
Dimpotrivă, consumul excesiv de apă duce la tulburări ale somnului, pentru că oamenii sunt nevoiți să meargă la toaletă mai des. În plus, studiile arată că excesul de apă în organism poate provoca leziuni renale, atrage atenția cercetătoarea menționată, avertizând totodată că marii consumatori de apă riscă să dezvolte hiponatremie - o boală foarte gravă, adeseori cu deznodământ letal, care reduce nivelul de sodiu din organism și provoacă umflarea creierului.
Studiul a încercat să demaște și mitul că apa ar ajuta în lupta cu kilogramele în plus, prin suprimarea apetitului. 'Nu am obținut dovezi experimentale în acest sens', punctează profesorul Stanley Goldfarb de la Universitatea Pennsylvania.
Autoritățile sanitare americane au descoperit recent că aproape jumătate din apa îmbuteliată din SUA nu corespunde standardelor de calitate, iar în unele cazuri este chiar periculoasă pentru sănătate. Pe lista neagră au ajuns chiar și mari producători de apă potabilă.
Având în vedere situația dificilă cu apa de la robinet și îmbuteliată, însuși președintele Barack Obama a trebuit să recomande locuitorilor țării să utilizeze filtre de cărbune sau căni cu filtru. AGERPRES


Consumul unei cantități mari de apă poate fi dăunător pentru sănătate, susțin experți britanici și americani. Mai mult, recomandarea de a bea 6-8 pahare de apă pe zi în lupta cu surplusul de kilograme și a bolilor de rinichi este de-a dreptul o 'gogomănie' - consideră Margaret McCartney, coautoarea studiului cu privire la pericolele și beneficiile H2O, ale cărui rezultate au fost publicate în ultimul număr al revistei British Medical Journal.

