COD PORTOCALIU: 28-05-2025 ora 10 Intre 28 mai, ora 10 – 29 mai, ora 03 Fenomene vizate: se va semnala 28 mai, ora 10 – 29 mai, ora 03Fenomene vizate COD GALBEN: 28-05-2025 ora 10 Intre 28 mai, ora 10 – 28 mai, ora 23Fenomene vizate se va semnala 28 mai, ora 10 – 28 mai, ora 23Fenomene vizate COD GALBEN: 28-05-2025 ora 10 Intre 29 mai, ora 03 – 29 mai, ora 23Fenomene vizate se va semnala 29 mai, ora 03 – 29 mai, ora 23Fenomene vizate

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Ziua mondială fără maşini este marcată, anual, la data de 22 septembrie. Scopul imediat este descurajarea, pe cât posibil, a circulaţiei cu automobilul personal sau de serviciu, în favoarea deplasării cu bicicleta, a mersului pe jos ori, în ultimă instanţă, a transportului în comun. Pe termen lung, se doreşte crearea comunităţilor în care atât magazinele, cât şi locurile de muncă se află în apropierea domiciliilor, la distanţe ce pot fi uşor parcurse în plimbare.

Iniţial, data pentru Ziua fără maşini a fost de 17 iunie, stabilită de Asociaţia pentru Transport Ecologic, din Marea Britanie, în 1997. Evenimentul era marcat pe plan local, în cadrul Săptămânii Transportului Verde. Un an mai târziu, francezii au avut ideea înfiinţării campaniei ''În oraş, fără maşina personală!''. Începând cu anul 2000, această iniţiativă a fost promovată de Comisia Europeană pentru întreg continentul. Ulterior, evenimentul a fost organizat de tot mai multe oraşe din întreaga lume, astfel încât Ziua fără maşini a devenit internaţională.

Pe plan european, Ziua mondială fără maşini este precedată de Săptămâna europeană a mobilităţii, care în 2016 a debutat la 16 septembrie şi se încheie la 22 septembrie. Tema actuală a evenimentului este ''Mobilitatea inteligentă şi sustenabilă - o investiţie pentru Europa'', căutându-se modalităţi de transport cât mai ieftine şi prietenoase cu mediul, acolo unde renunţarea la transportul motorizat nu este o opţiune.

Ziua mondială fără maşini are loc în contextul în care, la 20 septembrie 2016, un studiu realizat de grupul Transport & Environment arată că pe şoselele din Europa rulează 29 milioane de vehicule diesel nocive, care depăşesc limitele legale de poluare. Cel mai mare număr se înregistrează în Franţa (5,5 milioane), Germania (5,3 milioane), Marea Britanie (4,3 milioane), Italia (3,1 milioane), Spania (1,9 milioane) şi Belgia (1,4 milioane).

La 13 septembrie 2016, ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Cristiana Paşca Palmer, a afirmat că una dintre cele mai grave probleme cu care se confruntă Capitala este legată de calitatea aerului, pentru care România este în procedură de pre-infringement, iar Comisia Europeană aşteaptă un răspuns din partea autorităţilor. Totodată, având în vedere că o mare parte a acestei probleme este cauzată de traficul rutier, oficialul a adus în discuţie probleme lipsei reţelei de biciclete din Bucureşti. AGERPRES (Documentare - Horia Plugaru, editor: Irina Andreea Cristea)

Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews


Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.