DOCUMENTAR: Zece ani de la primul mesaj postat pe Twitter

 •  Documentare
374 afişări

La 21 martie 2016, se împlinesc zece ani de la primul mesaj pe Twitter.

1b785283-9bb9-4e56-b26b-900f7c0d3428

Mesajul, care i-a aparținut lui Jack Dorsey, unul dintre fondatorii Twitter, a fost următorul: ''tocmai îmi configuram contul de twttr'' (''just setting up my twttr''). La acel moment, platforma media număra doar 14 conturi. Inițial, site-ul s-a numit Twttr, vocalele fiind adăugate la momentul lansării oficiale, din iulie 2006.

Conform aceluiași Jack Dorsey, cuvântul ''twitter'' semnifică ''o scurtă informare lipsită de importanță'', ca un ''ciripit de pasăre''. De aceea, unul din simbolurile acestei platforme online este o mică pasăre stilizată, cu ciocul întredeschis.

Twitter este o rețea socială care le permite utilizatorilor, în mod gratuit, să publice mesaje rapide, având posibilitatea de a primi o reacție (sau ''feedback'') la fel de rapidă din partea ''urmăritorilor'' (followers), adică cei care se abonează la un anumit cont de Twitter. Aceste mesaje sunt numite ''tweets''.

O caracteristică esențială a acestei platforme este aceea că un mesaj postat nu poate depăși 140 de caractere, ceea ce a făcut ca Twitter-ul să fie considerat și ''SMS-ul Internetului''.

Numărul de mesaje postate pe Twitter a crescut, exponențial, an de an. Dacă în fiecare patru luni ale anului 2007, erau postate 400.000 de tweets, numărul a crescut la 100 de milioane în 2008, pentru ca în februarie 2010 utilizatorii să publice 50 de milioane de mesaje zilnic. În martie 2011, numărul ajunsese la 140 de milioane pe zi. Conform site-ului compete.com, în ianuarie 2009, Twitter era deja cea de-a treia platformă de socializare online. În prezent, potrivit Alexa Internet, o companie care monitorizează traficul pe net, Twitter este cel de-al zecelea cel mai accesat site din lume. Pasionații de Twitter îl pot folosi și de pe dispozitivele mobile.

Deși intenția anunțată a fondatorilor site-ului a fost de a crea o platformă destinată discuțiilor și informărilor lejere, distractive, asemănătoare cu programele de mesagerie electronică, Twitter avea să devină, odată cu creșterea popularității sale, și o eficientă unealtă de marketing electronic. Astfel, au început să apară mesaje care anunțau oferte de angajare, noutăți din diverse domenii comerciale, promovări de branduri etc.

Dar și mai important este că amintita platformă media a influențat sau chiar a dus la apariția unor evenimente sociale de amploare, care au rămas în istorie sub denumirea de ''Revoluții Twitter''. Printre acestea sunt incluse revoluția egipteană din 2011, protestele din Tunisia din 2010-2011, protestele legate de alegerile din Iran (2009-2010), protestele din Republica Moldova din 2009.

Twitter a fost ales ca mijloc de comunicare și la nivel înalt. Printre primii diplomați care l-a folosit este Michael A. McFaul, ambasadorul SUA în Rusia între 2012 și 2014. La 24 octombrie 2014, însăși Regina Elisabeta a II-a a Marii Britanii a trimis primul său tweet.

Un studiu realizat în 2013 de către site-ul Twiplomacy a arătat că guvernele din 153 dintre cele 193 membre ale ONU aveau, la acel moment, pagină oficială pe Twitter.

La 7 martie 2016, cele mai populare conturi de Twitter au fost al artistei americane Katy Perry, cu peste 84 de milioane de urmăritori, apoi artistul Justin Bieber, cu aproape 77 de milioane. Cel mai popular politician pe Twitter este președintele SUA, Barack Obama, cu aproape 71 de milioane de utilizatori interesați de mesajele sale.

Contul de Twitter cu cea mai fulminantă ascensiune îi aparține actorului Robert Downey Jr., care, conform Guinness World Records, a strâns un milion de urmăritori în 23 de ore și 22 de minute în luna aprilie 2014.

AGERPRES/(Documentare — Horia Plugaru, editor: Cristian Anghelache)

Etichete:
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Comentează


Articole recomandate


Știrile momentului

Știri recente din Documentare

Cele mai citite din Documentare

Tu actualizezi lumea.

Ai filmat sau fotografiat un eveniment ieșit din comun? Noi îţi publicăm știrea.

Află mai multe
Noul Agerpres